Dat vastgelegde energie patroon kun je juist vinden in edelstenen. Deze stenen komen uit het binnenste van de aarde, ze zijn meegevoerd met lavastromen. Na (langzaam) afkoelen van de magma ontstaan edelstenen, de kristal structuren vormen zich door sublimatie van hete gassen gevangen binnen in de steen. Dat is een proces van soms eonen. Sommige edelstenen zijn zeer oud.
@Cecilia: Het jezelf voor de gek houden en dan toch iets laten gebeuren is een beetje een contradictie. Je weet het immers, het placebo effect is er dan niet meer, of zie ik dat nu verkeerd? Wat ik uit je woorden proef is dat je het ergens wel gelooft, maar dat je het nog niet tastbaar kunt maken omdat je het zesde zintuig mist. Stenen bezitten nu eenmaal een bepaalde vorm van energie daar is geen zintuig voor nodig. In de techniek maakt men er ook zelfs gebruik van, denk maar aan kristal oscillatoren in de elektronica, toegepast in bijvoorbeeld klokken en horloges. De aarde zelf heeft ook een frequentie waar energie van afgetapt kan worden. Oude beschavingen waren hiervan al op de hoogte. Als je het interessant vindt, zoek dan maar eens naar Michael Tellinger op het internet.
Wat ik wil zeggen is dat die "magie" wel degelijk aanwezig is in stenen, en in grotere mate in edelstenen. Nu zijn er allerlei beweringen en visies die gaan over het kunnen "oogsten" van deze energie of over hoe een steen die zijn energie is kwijtgeraakt weer opgeladen kan worden. In basis komt het allemaal terug bij de oorsprong van de energie zelf. Mijn overtuiging is dat dit de god en de godin zijn. Hun instrument voor het brengen van energie naar de aarde is de zon. De zon kan edelstenen opladen en voorzien van energie.
Negatieve energie moet afvloeien naar aarde. Het beste om dat te doen is de steen te wassen in stromend water, het liefst in een schone beek of rivier. De negatieve energie wordt dan meegevoerd. De energie van de steen, na opgeladen (leg de steen in de zon) te zijn, kan "geoogst" worden door deze in contact te brengen met je lichaam. De meesten dragen het daarom als pendant aan een ketting of zo. Zo krijg je een cyclus, opladen (zon), ontladen (op je lichaam), afvloeien negatieve energie (stromend water) en weer opladen. Soms zijn ook andere stenen nodig met hun specifieke energie om een andere steen op te laden.
Net zoals bepaalde kruiden een heilzame werking hebben of een remedie zijn voor specifieke aandoeningen, zo heeft elke edelsteen ook een specifieke toepassing. Ik kan daar wel een keer op terug komen als dat gewenst is.
Tot zover weer even

Allen gezegend!