Het is nu za sep 22, 2018 7:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Magie
Geplaatst: do jan 22, 2015 10:32 am 

Ik heb een aantal boeken gelezen in de tussentijd:

H.C. Agrippa: Of Occult Philosophy (boek 1, 2 en 3)
Abramelin the Mage
Jewish Magic and Superstition
Johannes Trithemius: De Septem Secundeis

En op mijn lijst staan nog:
The key of Solomon
A.E. Waite: The Mirror of Alchemy
A.E. Waite: The Hermetic Museum

Heeft iemand van jullie één of meerdere boeken uit deze lijst gelezen? Zo ja dan hoor ik zeer graag jullie bevindingen en meningen.

Berichttitel: Re: Magie
Geplaatst: zo dec 27, 2015 7:14 pm 

Zo zie ik magie en (het) geloof in een spirituele reistocht.

Tot heden ken ik drie vormen van "Het Spirituele":

De eerste is de Geest (het externe), wat men ook oproept tijdens het bidden. Je vraagt dan of praat
tegen de Geest. Uiteraard praat deze niet terug en veel ongelovigen zien hier de spot in. Maar als je
gelovig bent, zodat je geloof kunt begrijpen, zijn de woorden merkbaar en komen ze recht op je pad.

Dan zijn er de universele (externe) Krachten, ik roep ze bij nodig op en richt ze als energie naar
plaatsen en/ of voorwerpen, of met toestemming naar mensen. Naar dieren, die van geen mensen in
bezit zijn zou ik zoiets uiteraard zonder toestemming doen, maar ik heb hierbij niets met dieren.

Als laatst is mijn eigen-Ik, waarin ik mee contact leg tijdens het stille gebed (bekend als mediteren).
Wanneer er leegte is in mijn geest is er ruimte voor vrede en rust. En dan kan ik mij focussen.
Hierin vind ik mijn spirituele krachten, in de leegte en de diepte put van het niets, van oneindigheid.

-Als op spirituele wijze wraakgevoelens heb, dan vraag ik de Geest en die beslist wat rechtvaardig is.
Ik behoor als mens tot de onrechtvaardige en bij de Geest, die mij begrijpt, kan ik mijn hart uitstorten.
-Met mijn runen in mijn runenbuidel (mijn borststuk der rechtspraak), schouw ik tot inzichten. Anders
gebruik ik de tekenen van de natuur, waar bijvoorbeeld vogels heen vliegen welke kant ik op moet.
-Als ik verloren ben in mijzelf, zoek ik, door mijzelf te verlossen van alle gedachtes. Hierbij begin ik
opnieuw en vind ik mijzelf opnieuw de weg die de juiste moet zijn en zie ik de hindernissen vooruit.

Mijn verlangen om mijn speciale doel te bereiken lijden aan een weg van verlies, er is mij een grote
hindernis neergelegd. Ik wil ver weg gaan. Maar mijn verlangen worden omringt door vele onmensen
en de grond waarop ik sta is als een vloekvolle lijm. Deze beiden zijn samen voor velen de vrijheid.
Ik ben vaak tegen de velen en voor de weinigen, en de Geest des universum weet bij wie ik hoor.

Op zo`n moment richt ik mijzelf tot het stille gebed, waar al mijn gedachtes rustig verdwijnen en
uiteindelijk tezamen met de chaos wegzinken en probeer ik inzicht te krijgen over mijn hindernissen.
Zo kan ik in alle rust met de Krachten en de Geest des universum werken. Altijd als ik ergens ben en
het niet meer weet, ga ik dan in stilte vragen. En, zolang dit oprecht uit mijn hart is gemeend, krijg
ik via tekenen het antwoord dat mij wordt gegeven.

De universele Krachten kun je oproepen en ontvangen, die zitten overal in het universum in jou en om
jou heen. Door in een trance te geraken kun je dit ook tijdens volle maan met een groep doen, door
jezelf te laten gaan en over te geven aan deze trance en deze te sturen naar een plaats waarop je op
dat moment in extase naar mediteert. Dit deed ik voor een plek waar ik mijn runen wilde inwijden. Ik
was toen ver van huis van die plek verwijdert en ging deze plek op spirituele wijze voorbereiden. Op
deze wijze wil ik ook dergelijke tools zoals mijn pentagram-schijf en toekomstige athame voorbereiden.
De magie is niets meer dan de spirituele kracht die jij erin steekt en dit kun je als je erin gelooft.

Voor mij werkt het. Als je niet gelooft kun je het ook niet. Maar het zal ook voor de mensen die er niet
in geloven werken als zij zich tegen jou pad begeven, wanneer jij deze kracht als bescherming neemt.

[ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur