Het is nu zo okt 21, 2018 2:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Magie
Geplaatst: wo nov 12, 2014 11:06 pm 

Aangezien ik leergierig ben, maar heel weinig afweet van magie en op aansporen van Cecilia deze topic.
Wat verstaan jullie onder magie? Hoe bedrijven jullie magie? Hoeveel soorten magie bestaan er en wat zijn de belangrijkste of meest gebruikte? Is magie wel echt? Wat zijn jullie ervaringen met magie?
Met deze vragen zou ik graag een discussie opstarten en er heel veel uit leren!

Blessed be! :heks:

Berichttitel: Re: Magie
Geplaatst: do nov 13, 2014 9:30 am 

Magie behelst het veranderen van de natuurlijke loop der dingen door middel van wilskracht en gerichte energie. Succes is nooit gegarandeert, maar resultaat is er altijd. Alleen vaak niet exact zoals je wilde, hetgeen de basis is voor het gezegde `pas op met wat je vraagt, je zou het wel eens kunnen krijgen´.

Magie is eindeloos en iedereen heeft er zo haar of zijn eigen methodiek en middelen voor. Wat dat betreft is magie iets wat doorgegeven wordt van leraar naar leerling. Je zou bij wijze van spreke de herkomst van mensen kunnen herkennen aan hun specifieke magische gebruiken. Dat is ook de reden waarom het weining nut heeft te vertellen over mijn specifieke technieken. Het is iets wat je moet doen en ervaren om te checken of het werkt. Lezen hoe iemand anders het doet is volmaakt nutteloos.

Een opmerkelijk feit is dat naarmate je verder komt in het leven je steeds meer in gaat zien dat de natuurlijke loop der dingen meestal de enig juiste is. Het brengt dingen op je pad die daar niet voor niets verschijnen, en het lever evaringen op die terugkijkend van groot belang zijn voor jezelf als groeiend individu. Dat is de reden dat ik eigenlijk zo goed als geen magie meer gebruik. Wat ik wel doe is afstemmen op juist die natuurlijke stroom, om te leren inzien enm begrijpen waarom bepaalde zaken gaan zoals ze gaan. Inzicht kan dan vaak leiden tot aanpassing of verandering, hetgeen een veel zekerder en betrouwbaarder resultaat oplevert dan het inzetten van magie.

Geplaatst: do nov 13, 2014 9:50 am 

Wat is magie? Volgens Wikipedia is het de vermeende kunst van het manipuleren van de werkelijkheid vanuit de gedachte dat men in contact kan treden met het bovennatuurlijke door middel van rituelen en bezweringen. Voor mij is het werkelijkheid. Energie gaat nooit verloren en is in alles om ons heen, aarde vuur lucht water. Alles begint bij de god en de godin, deze zijn de oorsprong van alle energie. Magie geeft de mogelijkheid die energie te richten.

Er zijn wel een aantal richtlijnen, verder is het zoals Phaedrus stelt, wees voorzichtig met wat je vraagt. Ken je de film de WishMaster? Magische krachten komen van de god en de godin, zwarte magie is absoluut niet toegestaan!

Het is zeer belangrijk specifiek te zijn en geen ruimte te laten voor dubbele uitleg. Dat hoeft niet zo zeer in woorden, maar zeker wel in je gedachten waarmee je de magie stuurt. Daarom is het belangrijk je terdege voor te bereiden. Dat kun je doen door meditatie en het uitvoeren van rituelen voordat je met magie begint, die verstevigen de band met de god, de godin en de aarde. Veel mensen denken er lichtvaardig over, maak die fout absoluut niet!

Verder mag magie nooit gericht zijn op het berokkenen van schade aan anderen. Je mag magie ook nooit toepassen op anderen zonder dat zij het weten EN er toestemming voor hebben gegeven. Voor jezelf is magie vaak zelfzuchtig. Het is altijd beter hetgeen je voor jezelf wil door een ander uit te laten voeren, omdat dan juist dat element niet aanwezig is. Wellicht een reden om een coven te vormen met anderen die je voor de volle 100% vertrouwt. Als je het goed stuurt is magie zeer betrouwbaar, dat is althans mijn ervaring!

Geplaatst: do nov 13, 2014 10:47 am 

Gho ik ben nog maar een beginneling, dus het bedrijven van magie doe ik nog niet echt, tenzij je de magie bedoelt die iedereen in de keuken gebruikt met wat meer pit dan.

zware tijd,
hoop,
licht,
op de loop,
liefde op het eerste zicht.
de waarheid blijft verborgen,
verborgen door de staat,
waarom leven de armen in ieder land op straat,
verdriet,
een traan,
een leven dat weer moet gaan.

Geplaatst: do nov 13, 2014 11:25 am 

Hahahaha NewWicca :-) Nou, geloof maar dat het magie is! En ik hou ook van pit(tig). Als je er niet je aandacht bij houdt, of als je het juiste ritueel niet volgt, is het niet te vreten!

Geplaatst: do nov 13, 2014 11:40 am 

Ja of de foute ingredienten.
Dinsdag spaghetti met saus van de lidl... mijn voorkeur en die van mijn man is de saus van de aldi.
Ik bewerk die dan nog net iets verder dat die perfect is, maar de saus van de lidl is onbewerkbaar smaak blijft goor...
Vandaag mijn nieuwe specialiteit maken vorige keer goed gelukt nu nog beter.
Kruidekast puilt uit van de kruiden die schreeuwen gebruik mij.
Laurier, tijm, basilicum, curry, paprika, etc...

zware tijd,
hoop,
licht,
op de loop,
verborgen door de staat,
verdriet,
een traan,

Geplaatst: do nov 13, 2014 12:22 pm 

En zo is het met magie! In de Indonesische keuken bijvoorbeeld, alle ingrediënten toevoegen in oneven aantallen, dat is de "stille kracht"!! Iedereen heeft zijn eigen methodes, recepten werken voor jezelf op je eigen manier het beste, het resultaat telt! Net zoals je bij koken je er de aandacht bij moet houden moet dat bij magie ook. Het is een leerproces en alleen toegankelijk voor hen die WILLEN leren. Sommigen hebben er absoluut geen gevoel bij, die zullen het ook nooit leren. Dan blijft het magnetron maaltijden... Het resultaat is dan ook navenant... BLEEGHH!

Geplaatst: do nov 13, 2014 12:41 pm 

Jha ma geeft mij maar zelf gemaakte gerechten die kun je naar smaak veranderen. Zo een kant en klaar gerecht is inderdaad goor en is enkel wanneer er niks anders opzit. Dus in noodgevallen.
En ziekenhuiskost op de kamers is ook niet te vreten hier in belgie

zware tijd,
hoop,
licht,
op de loop,
verborgen door de staat,
verdriet,
een traan,

Geplaatst: do nov 13, 2014 11:40 pm 

Terug naar het onderwerp "magie".... (leuke vergelijking met koken hoor, daar niet van ;) )

Ik sluit me erbij aan: magie is energie sturen. Over de ethische kant zijn op andere plaatsen op dit forum al discussies gevoerd (over of je wel of niet je magie op een ander mag richten).

Voor mij is magie geen moment de reden geweest dat ik me aangetrokken voelde tot wicca/paganisme. Ik denk ook niet dat ik er ooit veel gebruik van zal maken.

Ik geloof wel sterk in de kracht van jezelf voor de gek houden, en daar kun je wellicht ook een stukje magie in zien. Bijvoorbeeld als je bepaalde krachten toeschrijft aan bepaalde stenen. Ik geloof niet zozeer dat iedere steensoort z'n eigen eigenschappen heeft die jou kunnen beïnvloeden. Ik geloof wel dat je zelf dergelijke eigenschappen op stenen kunt projecteren en dat die projectie zorgt voor een energie die dan vanuit de steen weer richting jou terugkaatst... Ik weet niet of het logisch klinkt wat ik nu zeg. Het is een beetje het placebo-effect, maar dan denk ik dat je het ook bewust in kunt zetten. En tja, ik sluit niet uit dat stenen dan wellicht tóch eigenschappen hebben van zichzelf die daarbij zouden kunnen helpen, maar ik denk dat het dus in principe niet zoveel uitmaakt of dat nou zo is of niet.

Al zijn er genoeg mensen die beweren wel degelijk de krachten van de stenen te kunnen voelen... dus misschien mis ik gewoon een zesde zintuig en doe ik het daarom op een andere manier.

Geplaatst: vr nov 14, 2014 9:12 am 

Dat vastgelegde energie patroon kun je juist vinden in edelstenen. Deze stenen komen uit het binnenste van de aarde, ze zijn meegevoerd met lavastromen. Na (langzaam) afkoelen van de magma ontstaan edelstenen, de kristal structuren vormen zich door sublimatie van hete gassen gevangen binnen in de steen. Dat is een proces van soms eonen. Sommige edelstenen zijn zeer oud.

@Cecilia: Het jezelf voor de gek houden en dan toch iets laten gebeuren is een beetje een contradictie. Je weet het immers, het placebo effect is er dan niet meer, of zie ik dat nu verkeerd? Wat ik uit je woorden proef is dat je het ergens wel gelooft, maar dat je het nog niet tastbaar kunt maken omdat je het zesde zintuig mist. Stenen bezitten nu eenmaal een bepaalde vorm van energie daar is geen zintuig voor nodig. In de techniek maakt men er ook zelfs gebruik van, denk maar aan kristal oscillatoren in de elektronica, toegepast in bijvoorbeeld klokken en horloges. De aarde zelf heeft ook een frequentie waar energie van afgetapt kan worden. Oude beschavingen waren hiervan al op de hoogte. Als je het interessant vindt, zoek dan maar eens naar Michael Tellinger op het internet.

Wat ik wil zeggen is dat die "magie" wel degelijk aanwezig is in stenen, en in grotere mate in edelstenen. Nu zijn er allerlei beweringen en visies die gaan over het kunnen "oogsten" van deze energie of over hoe een steen die zijn energie is kwijtgeraakt weer opgeladen kan worden. In basis komt het allemaal terug bij de oorsprong van de energie zelf. Mijn overtuiging is dat dit de god en de godin zijn. Hun instrument voor het brengen van energie naar de aarde is de zon. De zon kan edelstenen opladen en voorzien van energie.
Negatieve energie moet afvloeien naar aarde. Het beste om dat te doen is de steen te wassen in stromend water, het liefst in een schone beek of rivier. De negatieve energie wordt dan meegevoerd. De energie van de steen, na opgeladen (leg de steen in de zon) te zijn, kan "geoogst" worden door deze in contact te brengen met je lichaam. De meesten dragen het daarom als pendant aan een ketting of zo. Zo krijg je een cyclus, opladen (zon), ontladen (op je lichaam), afvloeien negatieve energie (stromend water) en weer opladen. Soms zijn ook andere stenen nodig met hun specifieke energie om een andere steen op te laden.

Net zoals bepaalde kruiden een heilzame werking hebben of een remedie zijn voor specifieke aandoeningen, zo heeft elke edelsteen ook een specifieke toepassing. Ik kan daar wel een keer op terug komen als dat gewenst is.
Tot zover weer even :-)

Allen gezegend!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur