Het is nu wo jan 17, 2018 12:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Energie
Geplaatst: di dec 09, 2014 1:27 pm 

Het overkomt mij behoorlijk vaak dat wanneer ik een lamp aan wil doen de lamp kapot flitst. Dit gebeurt niet alleen thuis maar ook op werk en bij vrienden.
Kan het zijn dat ik te veel energie vast hou of zoiets en dat steeds wanneer ik (onbewust) een lamp aan doe deze met mijn energie in aanraking komt? Wat het resultaat geeft dat de lamp kapot gaat?

Dat bij mij vaak de lampen kapot gaat weet ik al heel me leven maar de laatste tijd is het wel heel erg.

Berichttitel: Re: Energie
Geplaatst: wo dec 24, 2014 6:24 am 

Ik herken het probleem, zelfs LED lampen branden regelmatig door hier in huis, samen met een hoop andere apparatuur (wordt al heel snel heel vervelend als je afhankelijk bent van je elektrische rolstoel om vooruit te komen). Het hangt vaak samen met een bepaalde openheid voor mij, meditatie, een spiritueel gesprek, intense emotie. Soms kan me goed voelen genoeg zijn.

Een echte oplossing heb ik niet, buiten jezelf goed aarden, en zwarte tourmalijn bij je dragen. Je kan het zelf op je lichaam dragen, maar je kan het ook bij apparatuur die je wilt beschermen plaatsen. Het werkt twee kanten op, het beschermt de hoog gevoelige mens van de invloed van elektrische apparaten, en aan de andere kant beschermt het apparaten van hoog energetische mensen. Ik heb het maar beperkt getest, maar het lijkt te werken.

Geplaatst: zo dec 28, 2014 1:00 am 

Ik voeg even mijn eigen vraat toe aan je draadje hoor... Er is weer eens een apparaat overleden vandaag, en toen ben ik alles eens op een rijtje gaan zetten...

Ik heb er altijd een beetje problemen mee gehad, apparaten gaan heel erg vaak stuk om mij heen. Soms zelfs op technisch onmogelijke manieren (motor in mijn bed die in het mechanische deel van de motor kortsluiting had gemaakt bijvoorbeeld). Maar dit jaar is een record geweest...

De score dit jaar:
- 1 tablet
- 1 smartphone
- 3 harde schijven
- een zooi RAM bankjes
- 1 ereader
- een blender (die is zelfs geexplodeerd, met brandwonden van dien)
- een staafmixer
- 2 modem/routers (eentje vanwege een bliksem inslag)
- 2 laders
- 2 LED lampen
- 2 spaarlampen
- inductie kookplaat
- medisch bed (twee keer)
- drinkfonteintje van de katten
- 2 x10 transceivers
- 2 x10 lamp modules
- deur opener (maar dat was mechanisch, niet elektrisch)

Ligt het aan mij, of is dit erg veel? Hebben meer mensen hier last van? Hebben jullie trucjes om hier wat tegen te doen? Het wordt me wel erg prijzig zo...

Ik let er zelf op dat ik regelmatig actief aan het aarden sla, maar ik heb zelden door dat ik in kerncentrale modus sta. Tijdens onweer doe ik het nu sowieso, twee bliksem inslagen vind ik wel weer genoeg voor een leven... Ik moet eigenlijk ook weer wat zwarte tourmalijn in huis gaan halen, maar ik kan moeilijk elk apparaat gaan beschermen daarmee, en het op me dragen is voor mij geen optie.

Geplaatst: zo dec 28, 2014 1:00 pm 

Nih, als ik dit zo lees die lijst dan zou ik echt eens je elektriciteitsnetwerk laten nakijken want dat is niet normaal. Ik zou eerst echt een fysieke oorzaak proberen na te gaan voordat je het gaat toeschrijven aan iets anders.

Groetjes Hibou

Geplaatst: zo dec 28, 2014 6:29 pm 

Is allemaal nagekeken... Mijn buren hebben deze problemen niet, er is verder niets te detecteren. Het zouden pieken kunnen zijn in het stroomnet, maar daar gebruik ik piekbeschermers voor. En apparaten die niet direct in het stopcontact zitten hebben deze problemen dus ook (rolstoel, telefoon, etc.).

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur