Het is nu vr sep 21, 2018 9:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 'rood kruis' voor bescherming
Geplaatst: wo mei 27, 2015 8:03 pm 

Ik heb geen idee wat de Nederlandse term hiervoor is, dus noem ik het maar rood kruis.

Kort geleden zat ik niet zo lekker in mijn vel, en ik besloot om deze 'geest van depressie' uit te bannen via een ritueel. Niet geschoten is altijd mis. Ik ben wat wezen rondzoeken naar beschermingsrituelen op internet. Onderstaande heb ik uitgeprobeerd; en het werkte als een tierelier! Hopelijk hebben anderen er ook iets aan :)

Het idee is om een soort kruis met een net te maken, iets wat lijkt op een dromenvanger. De slechte energie wordt in de draad gevangen en kan daar niet meer uit komen. Je kunt dit net laten hangen, liefst op een plek bij een in-/uitgang (deur, raam). Als je het rigoreus wilt aanpakken en echt aan zuivering toe bent, kun je dit kruis uiteindelijk vernietigen.

Nodig:
- twee takken van ca. 20-30 cm. Lijsterbes is goed voor bescherming. Ik gebruikte zelf sleedoorn, die is een stuk agressiever en echt bedoeld voor wat meer heftige magie (vervloekingen, uitbanning, e.d.)
- draad. Ik gebruikte rode wol, maar waarschijnlijk is al het draad prima.

Leg de twee takken over elkaar als een kruis met gelijke armen.
Je gaat nu het draad om het kruis wikkelen, maar wel zo dat er geen knopen in komen! Focus je op de negatieve energie die hierin vast moet komen te zitten. Op deze manier kan de geest in de draad kruipen, en er in verdwalen (dit werkt natuurlijk ook psychologisch). Wikkel eerst de draad om het midden van de takken, zodat ze in het midden aan elkaar vastzitten.
Vervolgens wikkel je de draad om een arm van het kruis, trek je het naar de volgende arm waar je het omheen wikkelt, trek je hem weer naar de volgende arm toe waar je hem omheen wikkelt, enz enz
Net zolang tot het touw op is, of tot je vindt dat het goed is. Hier is een voorbeeld van hoe het eruit kan zien: http://carlavk.deviantart.com/art/Rowan-Cross-324998743 (die van mij zag er wel minder netjes uit ;)

Hang dit kruis voor een raam of andere doorgang, net zolang als jij denkt dat goed is. Het werkt dan als een soort dromenvanger - vervelende energieën raken er in verstrikt. Meestal merk je aan je eigen geestesgesteldheid wanneer het gaat werken. Sommigen zeggen dat het kruis klaar is om weg gegooid te worden als het uit elkaar begint te vallen. Maar daar heb ik zelf niet op gewacht.

Wil je van dit kruis af, dan moet het vernietigd worden. Je kunt het in de grond stoppen om weg te laten rotten, of in een stroom of de zee gooien zodat het van je af spoelt. Ik heb zelf voor vernietigend vuur gekozen; snel, intens en definitief. Ik heb buiten in de tuin gezeten, heb het kruis in mijn ketel gelegd en er wat alcohol overheen gegoten. Brandende lucifer erop, en in een paar minuten was er alleen zwartgeblakerd hout over. Dit heb ik een nachtje af laten koelen, daarna nat gespoeld en in de biobak gegooid. Weg ermee!

Berichttitel: Re: 'rood kruis' voor bescherming
Geplaatst: vr mei 29, 2015 2:12 am 

Is wel een goede manier
Maar er zijn meerdere manieren om bescherming of zuivering te doen
Zoals zout bij ramen en deuren en dan reinigen met rook

Geplaatst: vr mei 29, 2015 8:59 am 

Het ziet er een beetje uit als een Ojo de Dios in één kleur

Geplaatst: vr mei 29, 2015 12:29 pm 

Rowan == Lijsterbes. Omdat je de kleur rood gebruikt, is rood kruis nog niet zo gek. Ik heb er meer van gezien en gehoord. ALs je de lijsterbes gebruikt, heeft de naam rood kruis meer dan 1 betekenissen, daar het ook een boom is met rode vruchten, welke een natuurlijk pentagram met zich meedraagt.

De Ogham kent ook bescherming toe aan de boom. De lijsterbes is ook van oudsher een boom die werd gebruikt ter bescherming tegen negatieve krachten.

Het Oghm symbool is:
Afbeelding
Tevens kan ik ook vermelden dat in het Ogham-Alfabet de boom ook staat voor het Hiernamaals (of de Andere Wereld), genezing, inzicht, oppertuniteit en het onverwachte.

Your Druid

Donagh MacBran
An Gheal Beaneaicht! (a very Bright Blessing!) /|\

Geplaatst: vr mei 29, 2015 3:21 pm 

Interessant! Ik ben van alle kruiden en planten aan het verzamelen voor een beschermingsritueel voor Litha. Leuk om te weten dat ik ook lijsterbes kan gebruiken, want die vond ik niet terug op internet voor bescherming.

Groetjes Hibou

Geplaatst: vr mei 29, 2015 5:48 pm 

Hibou schreef:
Interessant! Ik ben van alle kruiden en planten aan het verzamelen voor een beschermingsritueel voor Litha. Leuk om te weten dat ik ook lijsterbes kan gebruiken, want die vond ik niet terug op internet voor bescherming.

Groetjes Hibou
Geen probleem. Boeken en websites over de Ogham zijn heel informatief.

Heb je al gedacht aan Sint-janskruid? http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-janskruid#Sint-janskruid_als_afweermiddel

Of ijzerhard? http://en.wikipedia.org/wiki/Verbena_officinalis#Use_by_humans

Your Druid

Donagh MacBran
An Gheal Beaneaicht! (a very Bright Blessing!) /|\

Geplaatst: vr mei 29, 2015 8:49 pm 

Wolvenlied, ik moest Ojo de Dios even opzoeken, want daar ben ik niet in thuis. Het lijkt er inderdaad op, en het ze me niet verbazen als het kruis en de Ojo de Dios op de een of andere manier aan elkaar verwant zijn.

Dragonknight, zout en wierook helpen ook inderdaad. Maar dit was een speciaal geval waar ik dus ook iets speciaals voor wilde doen :)

[ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur