Het is nu wo jan 17, 2018 12:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: slechte gewoontes
Geplaatst: wo jun 17, 2015 10:08 pm 

Hallo iedereen

Ik ben op zoek naar een spreuk/ritueel/soort gelijke die er zal voor zorgen dat slechte gewoontes afnemen. Het is echter een spreuk die ik wil toepassen op iemand anders, het is dus geen spreuk voor mezelf. Een google en tumblr zoektocht heeft echter niets opgeleverd :c

Iemand zulke spreuk/ritueel/.....?

Dank je vriendelijk :)

Berichttitel: Re: slechte gewoontes
Geplaatst: do jun 18, 2015 12:44 pm 

Is het met toestemming van diegene? Want dat is niet alleen van ethisch belang, maar ook voor de spreuk lijkt me. Verder niet veel ervaring mee, alleen voor mijzelf.

if you don't mind, I'll keep on going"

Geplaatst: do jun 18, 2015 2:49 pm 

Luna Ostara schreef:
Is het met toestemming van diegene? Want dat is niet alleen van ethisch belang, maar ook voor de spreuk lijkt me. Verder niet veel ervaring mee, alleen voor mijzelf.

Het is geen vervloeking of een niet bindende spreuk. Ik hang de regel van drie niet aan, ik geloof wel dat al het slechte dat we doen ons zal terug komen achtervolgen. Het is een spreuk met goede intenties.

Geplaatst: do jun 18, 2015 4:13 pm 

Luna schreef:
Luna Ostara schreef:

Het is geen vervloeking of een niet bindende spreuk. Ik hang de regel van drie niet aan, ik geloof wel dat al het slechte dat we doen ons zal terug komen achtervolgen. Het is een spreuk met goede intenties.

Het maakt niet uit wat voor spreuk het is en of je de wet van drie aanhangt. Het gaat om het balans. Alles wat je doet heeft een gevolg. Dat is een wet van de kosmos.

Dus wat komt er in de plaats van de huidige slechte gewoontes? Wat voor gewoontes zijn het? Waarom probeer je niet eerst de conventionele middelen? En tenslotte: wil jij dat hij/zij er van af is, of wil diegene dat zelf?

Your Druid

Donagh MacBran
An Gheal Beaneaicht! (a very Bright Blessing!) /|\

Geplaatst: vr jun 19, 2015 12:17 pm 

Donagh MacBran schreef:
En tenslotte: wil jij dat hij/zij er van af is, of wil diegene dat zelf?

Dit is inderdaad wat ik bedoelde, zelf heb ik ook niks met de wet van drie, het gaat mij er meer om dat je niet een ander beïnvloed op een manier die hij/zij zelf niet wilt.

if you don't mind, I'll keep on going"

Geplaatst: vr jun 19, 2015 3:03 pm 

De persoon heeft al proberen stoppen maar op hun eigen lukt het hen niet.

Ik steek enkel een handje toe.

Geplaatst: vr jun 19, 2015 5:37 pm 

Nou als je diegenes toestemming hebt dan is het prima lijkt me. Wat ik je kan aanraden om te doen is eerste gewoon de oorzaak van de slechte gewoonte proberen te vinden, als het iets is dat diegene bewust doet moet diegene zelf deze vragen stellen:

- Waarom wil ik van de slechte gewoonte af?
- Kan ik van de slechte gewoonte afkomen?
- Wil ik van de slechte gewoonte afkomen?
- Zou ik van de slechte gewoonte afkomen?
- Wanneer wil ik dit doen?

Als je ergens vanaf wil komen zou ik zeggen: begin nu. Verder wat mij heeft geholpen met afkomen van een paar van mijn slechte gewoontes is bijvoorbeeld, telkens als ik op het punt sta om het te doen mezelf afvragen, wil ik dit wel? Wat voor invloed zal dit hebben? Is dit echt zo belangrijk?
Als je er steeds bij stil staat komt het uiteindelijk vanzelf goed, zolang je het maar echt wil. Je moet meer van de gewoonte af willen komen dan de gewoonte behouden.

Voor ritueel, tja je kan zoveel experimenteren. Ik zou beginnen bij een volle maan, en dan tijdens afnemende maan iets simpels en symbolisch doen dagelijks. Zoals een papiertje branden waar de slechte gewoonte op staat. En dan de dichtstbijzijnde toekomst voorstellen waarin je zonder die gewoonte leeft. Dus de eerste dag bijvoorbeeld. De volgende dag stel je je een week verder voor, dan twee weken en zo ga je door totdat het nieuwe maan is.

Het is moeilijk om te focussen op iets dat je niet moet doen, dan denk je er juist meer over na. In plaats van de slechte gewoonte zou een goede gewoonte moeten komen. Stel je voor je wilt stoppen met roken, als je dat steeds in gedachtes hebt, denk je steeds aan sigaretten en maak je het jezelf behoorlijk moeilijk. Je kan bijvoorbeeld in plaats van die sigaretten, steeds over water drinken nadenken. Dat je te weinig water drinkt en het meer moet doen. Dan heb je wat meer afleiding.

Hier is een ritueel/spreuk niet echt voor nodig, het is meer mind programming. Ik raad het youtube kanaal actualized.org https://www.youtube.com/channel/UCgeicB ... yUto0-M5Lw aan. Hij praat echt heel veel over mind programming en grote veranderingen.

Geplaatst: za jul 11, 2015 2:43 am 

De beste kracht om van slechte gewoontes af te komen is wilskracht. Als je een spreuk doet, laat ik zeggen een spirituele handeling tegen een slechte gewoonte, dan moet je er beide volledig achter staan. Mijn ervaring is dat het zeker geestelijk en soms ook fisiek kan treffen. Dingen lukken niet in een keer. Verder moet je ook realistisch zijn. Soms, nee, vaak is het verstandig om je karakter, je aard eerst zien te verbeteren of te willen veranderen. Met dat laatste heb ik moeite mee gehad, maar ik ben toch uit eigen wil op dat gebied veranderd en daar gelukkig mee! Langzamerhand werk je de een na andere slechte gewoontes af die je storend zijn. Zonder wil, sta je stil :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur