Het is nu za dec 15, 2018 4:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mus is geland
Geplaatst: vr maart 24, 2017 5:38 pm 

Hallo,
Ik ben Musje en geïntereseerd in spiritualiteit en hekserij.... ik heb me in het verleden wel eens wat verdiept in hekserij en ben ooit jaren geleden ook lid geweest maar ik ben nu pas zover dat ik groei en merk dat ik ruimte heb om mezelf te gaan ontwikkelen.
Ik ben geïntereeerd in edelstenen en hun werking en voel altijd opgesloten als ik een dag niet 'ff met de tram ben weggeweest', zeg maar dat ik contact maak met buiten (woon in het centrum van Den Haag)
Ik ga graag uitwaaien op het strand en doe daar vlakbij vrijwilligerwerk voor een buurthuis, koffie-inloop.
Ik ben HSP - al is dat maar een etiketje :lol: en begin mijn zesde zintuig meer te ontwikkelen. Paranormaal, klinkt misschien te zweverig - afin, het is een bijzonder proces.
Op moment ervaar ik het dat ik God / de Schepper, Jezus en de aartsengelen en engelen, alszijnde betrek in mijn reis als prettig. En ik denk dat dit niet hoef te botsen met hekserij want Moeder Natuur is even belangrijk. Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Oh en even over mijn username; 'Mus', ik heb vaak gedacht dat ik erdoor heen zat en dan zag ik een vogeltje een musje of roodborstje en dan wist ik 'oh God denkt aan me', :roosje: vandaar die naam.

Verder wil ik nog wel kwijt dat ik enorm heb geleerd van een moelijke periode waarin, het niet in mijn kracht staan en 'hangen in het christelijk geloof', of binnen een strak korset van een kerk... het mij bemoeilijkte om op mezelf te leren vertrouwen. Ik volg nu geen kaders of dogma's meer. Geen korset meer. :lol: Balans en innerlijke kracht en je toch kwetsbaar durven openstellen.

Nou daar begin ik in dit bericht meteen al mee. Nou ik wil me wel een beetje eerlijk open stellen, meedoen en dan helpt het als we elkaar leren kennen. :roosje:

Liefs Musje

Berichttitel: Re: Mus is geland
Geplaatst: ma maart 27, 2017 2:29 pm 

Welkom Musje :)

Atlantis

Geplaatst: za apr 01, 2017 11:40 pm 

Welkom Mus.

Mooi om te lezen hoe jij God, Jezus en de engelen in jou reis als prettig ervaart. Natuurlijk hoeft dit niet te botsen, en als men het vind botsen dan botst dat voor hun en niet voor jou. Ikzelf heb ook ervaren dat het vrij denken bij zowel wiccans als streng christelijke mensen deed botsen, maar dat komt meestal door hun kortzichtige kijk op spiritualiteit. Zoals het compleet afzweren van het geloven in goed en kwaad (wat ik dacht dat sommige wiccans doen) vind ik ook een beetje dwaas. Immers is ons hele wetboek van strafrecht daar (gelukkig) op gebaseerd :P

Ikzelf geloof ook in de Schepper, al noem ik mijzelf niet monotheïstisch of polytheïstisch, dat vind ik persoonlijk net zo ouderwets klinken als "je bent links of rechts" :mrgreen: Ik heb van beiden wel wat :) en ik vind mijn juiste pad erin. Bidden doe ik zeker wel, al dan alleen naar God. ja, het is realistisch voor mij.. op die momenten, en soms kijk ik naar de vrije omgeving, soms sluit ik mijn ogen.

Hoe ik God beschouw? dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk. Net zoals iedereen een eigen kijk heeft op spiritualiteit of magie. Zelf gebruik ik alleen niet zo vaak het woordje "magie," omdat het in verband word gebracht met christelijk incorrect en noem ik het gewoon mijn/ het spirituele kracht of energie. God beschouw ikzelf niet als een man of vrouw (zoals God of Godin) wel als Geest. Evenzo kan ik mijn geloofskracht wel in de God en Godin manifesteren.

Het is zeer mooi een band te voelen met de Schepper. Maar geweldig dat jij daar ook een band mee hebt! :roosje:

Geplaatst: wo mei 03, 2017 7:58 pm 

Welkom :)

Geplaatst: wo jun 14, 2017 7:22 pm 

Hoi Mus,

Wat een mooie manier om jezelf te noemen en voor te stellen!
Ik ben ook een nieuweling hier. En ik hoop dat we met elkaar een goede tijd hier tegemoet gaan.
Een fijne avond en tot ziens hier!

Groetjes van Genevieve

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur