Het is nu vr dec 14, 2018 12:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Online Maanviering December 2013
Geplaatst: ma dec 16, 2013 2:31 pm 

MysticFaerie schreef:
Hehe ik ben het niet helemaal eens met die maankalender 8-) . Het voelt niet helemaal lekker voor mij. Ik vind tijd van loslaten meer rond de herfst passen, en daarom zou de Boommaan voor mij in November vallen en de Maan van de Langste Nacht rond de langste nacht in December ;). Dit voelt logischer. Daarnaast vind ik de maan van het Ontwaken echt passen in april, als de wereld aan het ontwaken is, en niet in mei ;).
Maar nogmaals, iedereen zijn eigen ding. Ik vind het vooral van belang om te voelen hoe een volle maan aanvoelt in een bepaalde maand. Daarom legde ik daar ook de focus op in mijn eerste post :). Intuïtief aanvoelen werkt voor mij beter dan het volgen van een kalender die een ander heeft geschreven. Maar natuurlijk kunnen we beiden namen/thema's meenemen.

Zelf heb ik meer een gevoel van afsluiten in deze periode. Tijd voor afronden en voor een nieuw begin. De wereld is koud en donker, de dagen zijn korter en mens en dier wordt gedwongen om rustiger aan te doen. Deze tijd staat daarom voor mij ook voor rust en opladen. Rust in jezelf vinden en introspectie.

Zijn er nog mensen die het leuk vinden om een bepaald stuk te schrijven voor het ritueel? Zoals aan het aanroepen van de elementen, God en Godin? Zoals het er nu uit ziet zal het ritueel grofweg uit deze delen bestaan:
1. Trekken van de cirkel
2. Uitnodigen elementen
3. Uitnodigen God en Godin
4. Ritueel/meditatie/visualisatie
5. Bedanken God en Godin
6. Bedanken elementen
7. Cirkel sluiten
Ik hoor ook graag als er andere delen toegevoegd kunnen worden :).

Ik zal morgen proberen een ritueel te schrijven met de informatie die er nu gepost is en dit posten op het forum zodat iedereen hier op kan schieten :)

Liefs

het ritueel ziet er wat mij betreft goed uit :) maar is het de bedoeling dat we dit morgenavond allemaal rond een zelfde tijd gaan doen? dat zou helemaal gaaf zijn.

wat de maankalender betreft: ik check hem wel eens maar geef altijd zelf invulling aan de viering.
Ik kan me voorstellen dat loslaten goed bij de herfst past, bomen laten hun blaadjes dan ook los. En bij de winter past meer rust en bezinning, terugblikken en overdenken. En plannen maken voor het komende jaar.
Ik vind het nog iets te vroeg voor een nieuw begin, dat heb ik pas na de wintersolstice. Als de dagen weer langer worden. De volle maan in januari is dan voor mij het begin van al mn goede voornemens en plannen.
Ik ga ook maar weer eens salie in huis halen. dat vind ik altijd heerlijk om tijdens een volle maan te gebruiken. :)

Geplaatst: di dec 17, 2013 11:45 am 

Lieve allemaal,

Ik heb het ritueel in mijn eerste bericht bewerkt (eerste pagina :) ). Ik hoop dat jullie het wat vinden.
Hoe laat willen jullie vanavond afspreken? Ik denk er zelf aan om rond 21:00 te gaan zitten.

Liefs, Mystic

Geplaatst: di dec 17, 2013 6:23 pm 

Klinkt wel goed, al zal ik het wel op mijn eigen manier doen natuurlijk. Ik denk dat ik tussen 20.30 uur en 21 uur begin. Net ben ik lekker in bad geweest om helemaal schoon te worden :)

if you don't mind, I'll keep on going"

Geplaatst: di dec 17, 2013 6:58 pm 

Ik heb me vergist.
De crematie is morgen, niet vandaag (of eigenlijk dacht ik gister dat het dinsdag was :? ).

Ik moet ff kijken of ik het vanavond ga doen.

She is the Goddess of all that is

Geplaatst: di dec 17, 2013 7:00 pm 

ha :) ik ga eerst ff naar de sportschool en na mn workout een kwartiertje in de sauna :D
mn huis heb ik gisteren al opgeruimd. op weg naar huis van de sportschool zal ik zo en zo van het maanlicht en de avond lucht genieten. Raampje open voor frisse lucht, wierook aan. En dan rond negen uur eens kijken hoever ik kom met het hier beschreven ritueel. Ik zal zeker een kaars branden (ik brand met volle maan meestal een witte kaars) en wat dingen in mn bos opschrijven. Zin in !

Geplaatst: di dec 17, 2013 7:18 pm 

Hey, ik doe ook mee, maar bij mij zal het denk ik rond een uur of 10 worden :)
X

Geplaatst: di dec 17, 2013 7:26 pm 

Ik wil wel mee doen maar ben niet thuis met de examens nu :( misschien dat ik dit weekend nog even iets doe.

Groetjes Hibou

Geplaatst: wo dec 18, 2013 9:06 am 

Ik had veel strijk (ben nog lang niet klaar) en we kregen een bestelling binnen die op voorraad was die dus direct gereed gemaakt kon worden. Moest in kadopapier, dat doe ik altijd.
Verder moeilijk een rustig hoekje te vinden in huis, dus ff naar buiten gegaan. Gewoon lekker in de achtertuin gestaan (kan de maan goed zien daar). Ze zat achter een dik wolkendek en deed af en toe kiekeboe. Heb rustig gestaan met mijn ogen dicht, geaard. Heb de kracht aangeroepen door te zeggen: "Ik roep de kracht van de Maan naar mijn hoofd, mijn hart en mijn lichaam. Geconcentreerd op iets dat ik achter wil laten en getracht mijn hoofd een beetje tot rust te brengen (bijna altijd een wervelwindje).
Naderhand mijn handen op de koude grond gelegd en mezelf met de aarde in harmonie gebracht, waarmee ik bedoel dat ik een te veel aan energie in de aarde liet wegvloeien.
Daarna nog wat gestreken en afgewassen (doe ik altijd direct na het avondeten, maar was er niet van gekomen. En boy o boy, wat heb ik er een hekel aan als het 's ochtends nog staat! Moet ik in de vroegte nog schoolbekers en -trommels af gaan wassen.

Straks naar oma's uitvaart. Bah.

Ik hoop dat iedereen een fijne maanviering heeft gehad. Op naar Yule en daarna de Maan vd Langste Nacht! Die valt laat dit jaar.

Note to self: Yule muzieklijst maken! :heks: Heb gister al liedjes gezocht.

She is the Goddess of all that is

Geplaatst: vr dec 20, 2013 10:50 pm 

Vanalles tussengekomen, spijtig genoeg. Hierdoor heb ik geen uitgebreid ritueel gedaan.
Toch bedankt om het helemaal uit te werken!

Geplaatst: za dec 28, 2013 5:06 pm 

Zo.. ik heb ook weer even tijd om hier goed op te reageren.

Ik heb 17 december een klein ritueeltje gedaan, die vooral in het teken stond van rustig mediteren en divinatie. Ik heb rustig gezeten en nagedacht waar ik het komende jaar naar toe wil. Daarnaast wilde ik me richten op hoe ik de rust in mezelf kan behouden en daar heb ik tarotkaarten bij gelegd.
Ik vond het zelf prettig om weer bij de volle maan stil te staan en om dit samen met anderen te doen :).

Hoe hebben jullie de online maanviering ervaren?
Is het voor herhaling vatbaar? Wat kan er beter? Ik hoor het graag!

De volgende nieuwe maan is 1 januari 2014, mooi met het nieuwe jaar :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur