Het is nu zo jul 22, 2018 5:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Online Maanviering Januari 2014
Geplaatst: wo jan 15, 2014 1:20 pm 

MysticFaerie schreef:
Diana Ferona schreef:
Ik kijk niet alleen naar datum, maar ook naar tijd. Donderdag is dat bijvoorbeeld een uur of 5 's ochtends. Iets ervoor neemt de energie toe, daarna af. Dan moet je je dus afvragen welke energie je wilt gebruiken. Wat zijn jullie gedachten daarover?

Dat is zeker waar. Omdat we nog in het begin stadium zitten wilde ik me daar nog niet te veel op richten. Persoonlijk is de volle maanperiode voor mij drie dagen, de dag voor de volle maan, de dag van de volle maan en de dag na de volle maan. Ik merk persoonlijk weinig verschil in deze dagen qua energie, als ik een ritueel op een van deze dagen doe, doe ik dat vaak met dezelfde intentie :). Ik heb er wel is voor gekozen als ik iets los wilde laten, dat ik dit deed de dag na de volle maan om het nog extra kracht bij te geven. Nu doe ik dat weer meer met nieuwe maan. Dus ja, ik wissel nog wel is :).
Merk jij een groot verschil in energie?

Echt 'merken' niet volgens mij. Of misschien is het observeren hiervan wel een 'merken van'. Maar ik hou er wel rekening mee.
Het ligt ook aan het doel van je ritueel. Je kunt simpelweg een viering/feest hebben, het in the moment zijn. Maar wanneer je magie bedrijft, kijk je doorgaans naar dat soort dingen. Dus dan is het wellicht belangrijker.

She is the Goddess of all that is

Berichttitel: .
Geplaatst: wo jan 15, 2014 1:42 pm 

.

Laatst bijgewerkt door Elora Willow op ma maart 09, 2015 1:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Geplaatst: wo jan 15, 2014 3:13 pm 

Knopenmagie

Ik ga deze knopenmagie richten op het verwelkomen van het licht en het positieve, en het uitbannen van negativiteit, maar je kan dit uiteraard aanpassen aan wat je zelf wilt.

Neem een koord waar je op zijn minst 9 knopen in kan leggen die op een afstand van ongeveer een centimeter van elkaar liggen. Langer mag natuurlijk altijd, maar hoe korter, hoe moeilijker, en hoe minder je er mee kan doen als je creatief wilt zijn. Indien je je koord wilt versieren, neem je parels, kralen, veertjes, of wat je er dan ook allemaal in wilt. Als je het iets uitgebreider wilt, kan je ook 3 koorden nemen. Dan leg je de eerste knoop, begin je te vlechten, leg je de tweede knoop, vlecht je verder, en zo voort en zo voort. Doe maar wat je het meeste aanspreekt! :)

Een van de meest gebruikte knopenpatronen is als volgt: 1-6-4-7-3-8-5-9-2
Ik zelf gebruik echter de meest simpele versie, namelijk gewoon elke knoop gewoon in oplopende volgorde. Op die manier is het voor mij makkelijker om mijn versieringen aan te brengen. Je kiest natuurlijk zelf in welke volgorde je wilt knopen.

In dit ritueel wordt er per knoop een zinnetje gezegd.

1: "Bij de eerste knoop, een straaltje licht, een teken van hoop"
2: "Met knoop nummer twee, roep ik het licht met me mee"
3: "De derde knoop wordt gelegd, en jaagt weg, al het slecht"
4: "Wat volgt is knoop vier, en daarmee handenvol plezier"
5: "De vijfde knoop is in de maak, vreugde is hetgeen ik smaak"
6: "Met de komst van knoop zes, vergaat verdriet dat snijdt als een mes"
7: "En hier is hij, nummer zeven, waarmee mijn vingers blijdschap weven"
8: "Met het leggen van knoop acht, wordt alles weer wel geacht"
9: "Het is tijd voor nummer negen, waarmee we licht, warmte, en bescherming verkregen"

Daarna kan je je koord op je altaar leggen, of zoals sommigen doen, in omgekeerde volgorde weer ontknopen. Maar dat is iets wat ik zelf liever niet doe, omdat ik er meestal nogal veel tijd in steek om het echt mooi te maken, en ik het zonde vind om dat weer los te maken.

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

Geplaatst: wo jan 15, 2014 4:49 pm 

Voor elke maan zijn ook bijpassende koekjes en wijnen/bieren te bedenken. Joke Lankester geeft voor elke maan recepten voor koekjes, drank en wierook.

Maken jullie bijpassend eten/drinken?

Hoewel ik niet een ritueel ga doen, ga ik wel koekjes maken die bij de Maan vd Langste Nacht horen. Die bak ik vanavond, het beslag ligt al gereed in de koelkast. Morgen ben ik werken, wat betekent dat ik van half 9 tot 20 uur van huis ben. Ik hoop dan dat ik nog de fut heb om iets te doen. En anders heb ik wel de fut voor een overheerlijk koekje :zenn: .

Geplaatst: do jan 16, 2014 7:29 pm 

En daar is ie dan weer, het tweede ritueel van Belise :) (zie de eerste pagina :) )
Ik wil iedereen bedanken die hier aan mee heeft gewerkt, het is echt een super mooi geheel geworden!

Veel plezier vanavond allemaal, ik weet nog niet hoe laat ik ga zitten maar ik denk rond 22:30 :).

Liefs, Mystic

Geplaatst: do jan 16, 2014 8:09 pm 

.

Laatst bijgewerkt door Elora Willow op ma maart 09, 2015 1:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Geplaatst: do jan 16, 2014 8:20 pm 

Van bushalte naar huis was ze mooi in zicht omgeven door wolken. Die kropen er wel weer een beetje voor. Het is hier droog en zacht weer.

Geplaatst: do jan 16, 2014 11:06 pm 

.

Laatst bijgewerkt door Elora Willow op ma maart 09, 2015 1:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Geplaatst: do jan 16, 2014 11:45 pm 

Ah meissie, wat vervelend! Ik hoop echt dat je morgen weer beter bent!

Ik heb een maanwandeling gemaakt en deed onderweg spontaan een ritueel. Liep een inwaartse spiraal om los te laten en een uitwaartse voor een nieuw begin.
Met nieuwe kracht, een nieuw begin, een nieuwe baan, een nieuw leven, een nieuwe ik.

Tot slot heb ik een zegening voor jullie uitgesproken.

Moge het nachtelijk licht van de Godin jullie pad verlichten, waarheen dat ook mag leiden :roosje:

alleen mijn koekjes waren minder geslaagd, hihi

Geplaatst: vr jan 17, 2014 9:11 am 

Hoi allemaal :)
Ik heb vanochtend mijn esbat gevierd, donderdag is voor mij altijd een erg hectische dag, en ik wilde niet dat ik me zou moeten haasten om de viering te doen, maar dat ik er gewoon rustig bij kon zitten en me goed kon ontspannen, en daarom heb ik het vanochtend gedaan.
Ik had een keer eerder knopenmagie gedaan, maar ik vind het wel heel interessant, dus ik vond het ook zeker leuk om weer eens te doen :) (al moet ik de volgende keer wel een groter touw nemen... Ik heb nu een klein beetje geïmproviseerd omdat hij te kort was.)
Ik vond het persoonlijk een erg mooi ritueel geworden :) En ik ben er ook zeker zeer tevreden over!

En toen ik gisteravond thuiskwam van sporten, scheen de maan ook heel erg mooi op me neer, en toen heb ik daar ook wel even een momentje bij stilgestaan, ik vond het wel fijn dat de maan zo mooi helder was!

Liefs Boireann :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur