Het is nu di sep 25, 2018 8:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Online Maanviering Februari 2014
Geplaatst: wo feb 05, 2014 6:55 pm 

Lieve allemaal,

Hierbij weer het topic voor de maanviering van februari 2014. De datum van deze volle maan is 15 februari. Wie van jullie zou mee willen doen met het bedenken van de maanviering? Met meedoen bedoel ik: meedenken, meeschrijven, ritueel uitvoeren (hoeft niet perse volgens het uitgeschreven ritueel, eigen ritueel mag ook) en na bespreken. Je hoeft natuurlijk niet alles te doen, maar het zou wel fijn zijn als je in ieder geval je ervaringen zou kunnen delen op het forum.

Jullie zouden kunnen meehelpen met de volgende onderdelen:
0. Voorbereiding
1. Trekken van de cirkel
2. Uitnodigen elementen
3. Uitnodigen God en Godin
4. Ritueel/meditatie/visualisatie
5. Bedanken God en Godin
6. Bedanken elementen
7. Cirkel sluiten

Deze eerste week lijkt het mij handig om ideeen te verzamelen over deze volle maan. Wat betekent deze maan voor jou (kijk ook naar je eigen kennis, hoe voelt deze tijd van het jaar en wat zou dit kunnen betekenen) en wat zeggen anderen over deze maan waar jij het mee eens bent.
De tweede week zullen we knopen door hakken, beslissen wie wat gaat doen voor het ritueel en welk onderwerpen er behandelt zullen worden?

Zin in? Ik in ieder geval wel!

Veel liefs,

MysticFaerie

Berichttitel: Re: Online Maanviering Februari 2014
Geplaatst: ma feb 10, 2014 4:38 pm 

Ennn wie wil er mee doen? Als er niet heel veel animo is, geen probleem, dan verschuiven we het naar volgende maand :)

Geplaatst: ma feb 10, 2014 4:39 pm 

Sorry, heb te veel werk voor school deze maand :( maar volgende maand zal ik waarschijnlijk wel weer kunnen meewerken! :)

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

Geplaatst: ma feb 10, 2014 4:55 pm 

Ik wil het ritueel best doen, maar ik heb echt geen tijd om het te schrijven deze keer, sorry, school neemt nogal veel tijd in beslag.

Berichttitel: .
Geplaatst: ma feb 10, 2014 5:16 pm 

.

Laatst bijgewerkt door Elora Willow op ma maart 09, 2015 1:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Geplaatst: vr feb 14, 2014 9:32 pm 

Deze Maan is de IJsmaan. Nieuwe plannen, nieuwe dromen.
Uit Het Vieren van de Maanfeesten van K. Lankester: "Nu is de tijd om iets nieuws te starten, maar net als zaden de aarde in moeten om daar afgeschermd van kou en stormen in alle rust te kunnen ontkiemen, zo moeten ook onze plannen goed worden voorbereid."
En: "Neem bij de viering van de IJsmaan de tijd om iets wat je het komende jaar op gang wilt zetten een goede basis te geven. Vaak is een rechte lijn niet de kortste weg tussen twee punten. Om te kunnen eten heeft het weinig zin graankorrels op je bord te leggen, hoewel ze daar uiteindelijk wel terecht moeten komen. Het lijkt omslachtig de korrels eerst in de grond te stoppen, maar toch is dat een noodzakelijke fase in de cyclus van zaaien en oogsten. Probeer in je maanviering uit te drukken dat diepgang belangrijker is dan snelheid, misschien niet op de korte termijn, maar wel als je al je handelingen ziet als onderdeel van een grotere beweging, die een jaarcyclus of je hele leven kan omvatten. Een manier om het bovenstaande vorm te geven is bijvoorbeeld het vormen van een labyrint. In een labyrint is recht op je doel af niet de kortste weg en moet je vaak een andere richting kiezen om uiteindelijk aan het eind te komen. Je kunt de te volgen weg op de vloer aangeven en dit pad een of meerdere malen volgen. Je kunt ook iemand blinddoeken en door het labyrint leiden."

Wellicht dat ik zelf een meditatie ga doen hierop.

She is the Goddess of all that is

Geplaatst: za feb 15, 2014 9:12 am 

Ik denk dat ik daar aan mee doe Diana :) Door alle drukte kom ik er niet aan toe om een heel ritueel uit te schrijven. De volgende keer zal ik dat weer doen :).

Geplaatst: zo feb 16, 2014 2:44 am 

Ik heb die avond er goed bij genomen. De volle maan was aanwezig te zien in die nacht.
Stormachtige wolken die snel voorbij trokken en dan het gloed weer even dempten en weer volop
lieten schijnen. Het was een echte stormmaan!
Vlug weer naar binnen toe vanaf mijn balkon, heb ik in mijn altaarkamer alles klaargelegd voor de
ritueel. Een mooi moment!

[ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur