Het is nu ma dec 17, 2018 3:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Online Maanviering April 2014
Geplaatst: vr apr 11, 2014 1:27 pm 

Hallo allemaal!

Volgende week dinsdag is het weer volle maan. Hebben jullie behoefte aan een nieuwe maanviering? De vorige keer kwam het niet zo van de grond, dus ik ga dapper door met een herkansing ;)

Deze keer ben ik me wat meer aan het interesseren in de betekenis van de astrologische maantekens, en ik zag dat deze keer de maan in Weegschaal staat. Misschien leuk om hier wat meer aandacht aan te besteden?

Ik hoor het wel :)

Liefs, Mystic

Berichttitel: Re: Online Maanviering April 2014
Geplaatst: za apr 12, 2014 5:04 pm 

Ik heb meteen even mijn grote boek van de maan gepakt (Claudia van der Sluis) om te kijken wat Weegschaal voor invloed heeft op de maan. Ik citeer wel even;

"Met Volle Maan in Weegschaal is er sprake van een scherp zelfinzicht en ben je bereid objectiever naar jezelf te kijken. Er is veel interactie met anderen, me name als het gaat om samenwerking voor een bepaalde zaak. Gebruik deze Maan om balans en harmonie te vinden, zeker wanneer er sprake is van liefdesperikelen. Magisch werk richt zich op relaties, huwelijk, samenwerking en juridische zaken."

Het thema van deze 'Haasmaan' is geboorte, groeien en ontdekken. Ook is het beschermen van je voornemens en doelen een onderdeel wat goed past bij deze maan. De dingen die we onszelf als doel hebben gesteld voor deze cyclus (vorige manen) zijn nog altijd zeer teer en kwetsbaar. Net als de kleine plantjes die verloren kunnen gaan door mogelijke nachtvorst.

Dus als ik het even 1+1 doe... zit ik er aan te denken om voor jezelf wat balans te creëren, zodat je daarna objectief naar je doelen kunt kijken. Dit zou kunnen met een meditatie/visualisatie? En dan misschien leuk om iets te maken wat bij je doel past en dat dan op een veilige plek te bewaren? Of bij een spiegel (spiegelmagie)? Ik roep maar wat! :D

"Wat als je nou een keuze hebt gemaakt waar je niet blij mee bent?" - "Dan moet je proberen die keus te herstellen." - "Maar wat als je het niet meer kunt herstellen?" - "Dan zul je er mee moeten leren leven."

Berichttitel: .
Geplaatst: zo apr 13, 2014 10:46 am 

.

Laatst bijgewerkt door Elora Willow op ma maart 09, 2015 1:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Geplaatst: ma apr 14, 2014 4:20 pm 

Zijn er nog meer mensen die wat speciaals gaan doen deze maan?

"Wat als je nou een keuze hebt gemaakt waar je niet blij mee bent?" - "Dan moet je proberen die keus te herstellen." - "Maar wat als je het niet meer kunt herstellen?" - "Dan zul je er mee moeten leren leven."

Geplaatst: ma apr 14, 2014 5:30 pm 

Dank je wel voor de informatie Amaris! Heel interessant! Ik weet niet of de informatie over de maan mij een beetje "gekleurd" heeft, maar voor mij is het momenteel heel erg van toepassing.

Ik ben morgenavond van plan om wat te orakelen en te mediteren. Kijken wat er gebeurd. Misschien met een extra vraag gericht op relaties.

Wie heeft er zin om een ritueel uit te schrijven? Ik wil het in principe ook wel doen, maar dan doe ik dat of vanavond, of morgenavond (en dat is vrij laat :) ). Je kunt hierbij naar het opzetje kijken die we de vorige keer hebben gebruikt of zelf iets verzinnen.
Het hoeft niet uitgebreid! Misschien is het zelfs beter als het wat compact is, dat blijft beter "hangen" dan een ritueel van 4 a4tjes ;)

Ik ben heel erg benieuwd naar het boek wat je hebt bestelt Elora! Zou je een boekreview willen geven als je het gelezen hebt?

Liefs!

Geplaatst: ma apr 14, 2014 5:47 pm 

.

Laatst bijgewerkt door Elora Willow op ma maart 09, 2015 1:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Geplaatst: ma apr 14, 2014 7:05 pm 

Ik denk niet dat het nodig is om een heel ritueel uit te gaan schrijven. Er is blijkbaar weinig animo voor, aangezien er weinig gereageerd is. En ja, ik denk dat een ritueel schrijven toch wat meer tijd vraagt.

Geplaatst: ma apr 14, 2014 8:51 pm 

We hoeven ook niet perse een ritueel uit te schrijven hoor :). We kunnen ons ook richten op een gezamenlijk thema en dat iedereen daar zijn eigen draai aangeeft.
Ik vind het thema relaties wel leuk bijvoorbeeld, past wel bij de Weegschaal :)

Geplaatst: ma apr 14, 2014 9:08 pm 

.

Geplaatst: di apr 15, 2014 9:45 pm 

Nou je kunt het zien als relaties met de ander, je vrienden of geliefden. Wat jij wilt :)
Ik ben net pas weer terug, ga zo nog even zitten. Hebben jullie een fijne avond gehad?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur