Het is nu di sep 25, 2018 8:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe maan
Geplaatst: zo jun 14, 2015 3:43 pm 

Komende week is het weer nieuwe maan. Staan jullie stil bij deze periode?

Zelf vind ik het fijn om naar de maancyclus te leven - het geeft overzicht in mijn leven en verbindt me op een heel bewuste manier met de natuur en het heelal. Volle maan wordt door de meeste heksen en paganisten wel op de een of andere manier gevierd.
Ik doe dat ook, maar vind persoonlijk juist de nieuwe maan een fijne periode. Voor mij is het een 'low energy'-tijd. Een periode van even stilstaan en naar binnen keren, kijken waar je mee bezig bent, opruimen wat je niet meer nodig hebt, alles schoonmaken - zodat je weer fris verder kunt gaan.
Ook is het een periode van duisternis (volle maan of nieuwe maan kan 's nachts qua verlichting een behoorlijk verschil maken!) Ik vereer tijdens deze periode dan ook de meer duistere aspecten van de goden en geesten waar ik mee werk - denk aan aspecten van onderwereld, nacht, dood, e.d.

Hebben jullie nog meer ideeën, of activiteiten die je wilt delen?

Berichttitel: Re: Nieuwe maan
Geplaatst: zo jun 14, 2015 4:35 pm 

Over het algemeen sta ik alleen maar stil bij de maanstanden wanneer ik ze daadwerkelijk zie. Momenteel zit ik hele dagen binnen (biiiiijna afgestudeerd) en krijg ik er vrij weinig van mee. Sowieso weet ik niet zo goed of ik me kan relateren aan een soort vast ritme zoals de maan groeit en krimpt... ik heb niet het idee dat mijn energie of mijn manier van leven of mijn wat dan ook daarop afgestemd is - of zou moeten zijn. Ik sta er in elk geval niet zo erg bij stil.

Geplaatst: zo jun 14, 2015 6:46 pm 

ik doe bij verschillende maanstanden rituelen
zoals bij nieuwe maan nieuwe tool opladen en dan bji volle maan voledig opladen
verder ben ik niet echt bezig met maanstanden

Geplaatst: wo jun 17, 2015 1:23 pm 

Ik heb een nieuw recept gevonden voor maanwater. En daarbij begin je het met het opladen van het water vanaf de nieuwe maan. De nieuwe maan is ook mijn maandelijkse 'gooi alles weg, vervang dingen en maak alles schoon totdat je zelfs het tapijt ziet glimmen' dagen. Dus dat gaat ook nog gebeuren. En ik doe soms ook een soort ritueel, als ik iets nieuws weer beginnen of iets ouds wil afsluiten.

Wat ik ook heb gevonden was een soort 'vervellings' idee en dat wil ik misschien nog proberen. Dit heeft weer te maken met het beginnen van iets nieuws en het oude achterlaten.

[ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur