Het is nu do nov 15, 2018 3:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ->Bericht: Verschoven planeten
Geplaatst: vr jun 04, 2010 10:00 pm 

Ik was bezig met de symbolen van de Zodiak opzoeken, en daar moesten natuurlijk ook datums bij.
Daarbij kwam ik onderstaande tekst tegen;

[sub]---Origineel geplaatst door: Sandy van Opzeeland---
Nieuwe data
De zon en de planeten zijn een stukje verschoven in de duizenden jaren dat sterrenbeelden al bestaan. De plaats van de zon en de planeten ten opzichte van de sterren en dus de sterrenbeelden, is hierdoor anders geworden. Dit betekent dat de data waarop de zon in een bepaald sterrenbeeld staat ook veranderd zijn. De sterrenbeelden van de dierenriem van tegenwoordig kloppen helemaal niet met de situatie van vroeger. Zo’n 2000 jaar geleden was je inderdaad een Stier als je bijvoorbeeld op 4 mei jarig was. Maar door de verschuiving van de zon en de planeten temidden van de melkweg ben je nu eigenlijk een Ram!

Horoscoop
Als je je dus vaak afvroeg waarom je horoscoop niet klopte, heb je mogelijkerwijs het antwoord gevonden. Onderstaand overzicht geeft de sterrenbeelden weer met de oude data en daarnaast de nieuwe data. Zo kun je zien of ook jouw sterrenbeeld veranderd is.

Sterrenbeeld traditioneel actueel
Steenbok (Capricornus) 22 dec-21 jan 21 jan- 16 feb
Waterman (Aquarius) 22 jan- 21 feb 16 feb- 11 mrt
Vissen (Pisces) 22 feb- 21 mrt 11 mrt- 18 apr
Ram (Aries) 22 mrt-21 apr 18 apr- 13 mei
Stier (Taurus) 22 apr- 21 mei 13 mei-22 juni
Tweelingen (Gemini) 22 mei-21juni 22 juni-21 juli
Kreeft (Cancer) 22 juni-21juli 21 juli- 10 aug
Leeuw (Leo) 22 juli- 21 aug 10 aug-16 sep
Maagd (Virgo) 22 aug-21 sep 16 sept-31 okt
Weegschaal (Libra) 22 sep- 21 okt 31 okt- 23 nov
Schorpioen (Scorpio) 22 okt- 21 nov 23 nov-29 nov
Slangendrager (Ophiuchus) 29 nov-18 dec
Boogschutter (Saggittarius) 22 nov-21 dec 18 dec-21 jan

Maart 2002
Sandy van Opzeeland [/sub]

Ik snap het niet meer! Is de tropische Zodiak nu werkelijk slechts symbolisch? Hoe waar of onwaar zijn de horoscopen vanuit de tropische Zodiak? Of moet ik mezelf toch echt onder de Stieren gaan scharen, in plaats van Tweelingen?

Berichttitel: re: Verschoven planeten
Geplaatst: za jun 05, 2010 5:12 pm 

Theoretisch gezien klopt het dat de planeten nu iets anders staan dan vroeger. Ik weet niet wat de actuele data 19 jaar geleden waren, maar volgens dit dingetje zou ik nu geen Boogschutter meer zijn, maar Slangendrager (dat is geen officieel sterrenbeeld???). Daar maken we dan dus Schorpioen van. Maar ik ben een rasechte Boogschutter dus dat zou niet kloppen.

En wat voegt een beschrijving toe aan wie je bent? Je blijft jezelf, of je nou Waterman of Weegschaal bent, het verandert niks aan je persoonlijkheid. Soms is het misschien handig aan inzicht. Als het goed is zou jij door beschrijvingen van Stier danwel Tweelingen moeten voelen waar jij in thuishoort.

Geplaatst: za jun 05, 2010 9:49 pm 

MM,

Een en ander heeft te maken met het 'verschuiven' van het lentepunt.
Dit punt is gekozen als nulpunt en ligt op de hemelequator. De Zon staat aan het begin van de astronomische lente op de equator.
Doordat de westerse Astrologie de hemelbol verdeeld heeft in vaste segmenten van 30 graden, te beginnen met het sterrebeeld Ram, op 21 mrt, ontstaat na verloop van tijd een wezenlijk verschil met het werkelijke lentepunt.
Binnen die Westerse Astrologie staat dat punt op 0 graden Ram, terwijl dit punt zich 'werkelijk' al bijna in de waterman bevindt.
(even ter verduidelijking, het 'lentepunt' verschuift tegen de zodiak in door de tijd)

"This is the dawning of the age of Aquarius" werd al in de sixties van de vorige eeuw gezongen.

p.s. De Oosterse Astrologie werkt overigens wel met de werkelijke stand van de sterren.

Blessings,
Nuinn

Geplaatst: ma jun 07, 2010 7:34 pm 

Zo ben ik in extremis toch nog een stier, al ben ik door te laat geboren te zijn, tweelingen geworden. Anderzijds: met mijn wispelturige aard, denk ik dat ...

Geplaatst: wo jun 09, 2010 1:15 pm 

Mmmmm...., mijn verjaardag is op 26 juni en volgens de bekende schema's ben ik een kreeft.

Ik heb zeer zeker de gevoeligheid en de veranderende buien van een kreeft. Wat ik toch verder ook lijk te hebben, is het sterke karakter van een leeuw (ik heb inderdaad best een sterk karakter, ben dus niet altijd de makkelijkste persoon, dat besef ik mij ook). Soms vraag ik me weleens af, waarom dat zo is, 26 juni is toch niet een grensgeval zou je zeggen.

Misschien komt dat, doordat ik te vroeg geboren ben en daarom door mij geboorte datum toch een kreeft ben geworden. Ik had wellicht een leeuw moeten zijn.....?

Maaike

Geplaatst: ma sep 20, 2010 8:06 pm 

ik ben een Leeuw..

en ook een Kreeft :P
ik hang op het randje xD
ik ben op 9 aug jarig, dus net een kreeft...

BB

Geplaatst: wo sep 29, 2010 2:15 pm 

Ik ben een echte Steenbok.
Wie en wat ik ben,.. veranderd niet met het verschuiven van de tekens.

t' is een leuk weetje... maar daar blijft het wat mij betreft ook bij

BB

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur