Het is nu di dec 18, 2018 5:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Volle maan a.s. woensdag :)
Geplaatst: di nov 24, 2015 2:06 am 

Hallo :)

Ik vond het tijd om weer eens aandacht te geven aan de volle maan. Woensdag is het Bloedmaan, de maan die symbool staat voor loslaten van het oude, wat je niet meer nodig hebt. Om zo ruimte te maken voor nieuwe dingen. Zijn er nog mensen die wel eens iets doen met volle maan? hoeft niet heel spectaculair. Ik heb alleen in deze tijd van het jaar altijd veel te verwerken, het zijn donkere dagen dus ik ben meer thuis en dan ga je vanzelf nadenken over dingen. Wat wil ik de komende tijd voor mezelf bereiken? Ik merk dat er dingen zijn die me dwars zitten en daar wil ik dan vanaf...

Ik wil woensdag kaarsjes branden, ik ga mijn overdenkingen op papier zetten. Misschien zelfs een gedicht schrijven...dingen die ik wil loslaten kan ik opschrijven en dat papiertje verbranden...er zijn ook wat dingen in mijn huis die ik ga opruimen omdat ze me belemmeren om naar de toekomst te kijken...Ik ga heerlijk genieten van mijn olie brandertje waar ik een mix in ga proberen te maken van sandelhout met lavendel en bloesem...Vooral dus een rustige avond, waarin ik een ontspannen sfeer voor mezelf probeer te maken om tot mezelf te komen en te reflecteren...Met samhain heb ik hier geen kans voor gehad dus ben blij met deze maan :)

:roosje:

Berichttitel: Re: Volle maan a.s. woensdag :)
Geplaatst: di nov 24, 2015 7:02 am 

Goed dat je me eraan herinnert dat het een Bloedmaan is. Ik ga denk ik ook een klein ritueeltje doen, ik wil mijn religieuze/spirituele dingen weer oppakken dus daar ga ik weer mee beginnen. Ik heb een paar dagen geleden het huis uitgeruimd, dus morgen/vandaag een cleansing waarschijnlijk. Ik wil ook een paar nare dingen van mijn persoonlijkheid of negatieve gewoontes loslaten.

Geplaatst: di nov 24, 2015 1:05 pm 

Ik wil ook vanaf komende maan de rituelen/vieringen weer oppakken.
Hoe dan ook ga ik er even bij stil staan maar daarnaast ga ik een viering dien vanuit Diona op facebook. Zij hebben een mooie viering in elkaar gezet waar ik dankbaar gebruik van ga maken. Tijd om zelf iets in elkaar te zetten heb ik de laatste weken niet gehad namelijk^^
Ik heb veel dingen om losg te laten dus de timing is fantastisch!

Liefs,

Geplaatst: di nov 24, 2015 5:06 pm 

Gezien de afspraak die ik heb woensdagavond zal van een echt ritueel niet veel komen ben ik bang. Toch, ik zie wel mijn geliefde weer en we hebben allebei nogal wat te verduren gehad dit jaar wat we graag achter ons willen laten. Wie weet kunnen we nog even wat 'on the fly' doen.

Geplaatst: di nov 24, 2015 7:36 pm 

:) volle maan vind ik ook altijd een fijn moment om dingen weer op te pakken. Het is iedere maand :) en t hoeft niet zo uitgebreid. Morgen doe ik het wel wat uitgebreider. Heb vandaag kaarsjes en een nieuw dagboek gekocht ( het oude is vol) Veel chaos in mn leven momenteel dus door er zo uitgebreid bij stil te staan, oude dingen op te ruimen is het meteen een moment voor mezelf. Even aarden :) zin in !

Geplaatst: di nov 24, 2015 8:42 pm 

:) dat klinkt fijn @autumn, out with the old, in with the new and improved;)
Ik ga het donderdag doen aangezien ik morgen ga tekenen en naar dansles, misschien ook wel een mooie manier om er bij stil te staan bedenk ik nu, voor de maan te dansen.
Aarden lijkt mij fijn, helaas is het iets wat mij tot op heden nog niet volledig gelukt is, laat staan alleen.

Geplaatst: di nov 24, 2015 11:31 pm 

Elora schreef:
:) dat klinkt fijn @autumn, out with the old, in with the new and improved;)
Ik ga het donderdag doen aangezien ik morgen ga tekenen en naar dansles, misschien ook wel een mooie manier om er bij stil te staan bedenk ik nu, voor de maan te dansen.
Aarden lijkt mij fijn, helaas is het iets wat mij tot op heden nog niet volledig gelukt is, laat staan alleen.

ach, ik vind aarden ook moeilijk hoor :) ben vrij onrustig van mezelf dus ik verwacht er niet te veel van behalve dat ik het leuk vind om te doen morgen, dan komt de rest vanzelf :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur