Het is nu di okt 16, 2018 9:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ->Bericht: volle maan vieren
Geplaatst: do aug 14, 2008 1:02 pm 

Aanstaande weekend is het volle maan (a.s. zaterdag als ik het goed zeg) en ik vroeg mij af of er iemand op deze forum dit gaat vieren. Zo ja, wilt diegene mij vertellen hoe die dat wilt vieren?

Ik zit er zelf aan te denken om iets te gaan doen met volle maan, ook vieren dus. Maar ik weet nog niet echt precies wat.

Berichttitel: re: volle maan vieren
Geplaatst: za aug 16, 2008 12:01 am 

Ik heb mijn vaste dingen tijdens de volle maan, zoals water laden, stenen laden, mezelf laden, maankoekjes bakken, maanwijn maken en als ik er tijd voor heb, doe ik ook een soort maanenergie ritueel, waarbij ik het opladen van water in een ritueel doe, en het in het maanlichtwater of wijn opdrink terwijl je voelt hoe de energie door je lichaam loopt.
Verder kijk ik soms ook naar het thema van de volle maan, en verwerk ik dat er ook in.

En oja mijn altaar richt ik soms ook in naar de volle maan, met veel wit en zilver en dan de kleuraccenten die bij de maand horen, rozen en/of jasmijn wierook. Als ik het beschikbaar heb dan ook wat witte bloemen erbij. Nu heb ik een witte lathyrus van mn balkon geplukt (de enige witte in het bonte gezelschap) en die ruikt heerlijk.

En heel soms ga ik ook wandelen in het volle maan licht, als het mooi helder weer is. Zoals vannacht. Maar meestal ga ik op mijn balkon zitten kijken en mediteren op de maan.

Er staan ook tips in 'Het boek van de Maan' voor diegenen die meer met de maan willen doen.

Berichttitel: re: volle maan vieren
Geplaatst: ma aug 18, 2008 12:27 pm 

@Suhana:
Stonden de bakjes water buiten? Dan kunnen er katten van hebben gedronken namelijk, of andere dieren.
Als ze binnen stonden was het misschien verdampt? Want in Suriname is het toch warm?

Berichttitel: Re: ->Bericht: volle maan vieren
Geplaatst: ma jul 02, 2012 9:59 pm 

Ik haal dit onderwerp even naar boven.
Morgen is het Volle Maan, volgens mij boek 'het grote boek van de maan' is het hoogtepunt om 20.53.

Ik ben even nieuwsgierig; gaan jullie nog iets speciaals doen voor deze Volle Maan? Een bepaald ritueel, of spullen opladen?
En dan ook nog een volgende vraag: kun je een maanviering ook overdag doen? Het lijkt me niet logisch, maar kan het? Ben namelijk morgenavond bij mijn vriend en dus vroeg ik me af of ik het ook 's middags zou kunnen doen...

BB, Amaris

"Wat als je nou een keuze hebt gemaakt waar je niet blij mee bent?" - "Dan moet je proberen die keus te herstellen." - "Maar wat als je het niet meer kunt herstellen?" - "Dan zul je er mee moeten leren leven."

Geplaatst: di jul 03, 2012 12:41 am 

Ik gebruik de maanstanden wel in rituelen of bij het maken van amuletten of spells, maar ik vier niet standaard elke volle maan.

Sommigen stellen dat de maan zo´n 3 dagen vol is, waarvan je dan het precieze tijdstip als middelpunt zou kunnen rekenen. Anderen zijn praktischer van aard en kiezen een vrije avond die het dichtst bij de exacte datum zit, of een avond waarop de meeste mensen van hun rituelengroep kunnen (doorgaans in een weekend).

Geplaatst: di jul 03, 2012 11:45 am 

Ik heb al een tijdje niets meer gepraktiseerd. Ik dacht dat deze volle maan wel een mooi nieuw begin zou kunnen zijn. Even weer opladen, maanwandeling.Geen hele grote dingen maar gewoon genieten.

en ik denk idd ook dat als het niet vanavond uitkomt je het ook morgen kan doen :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur