Het is nu ma okt 15, 2018 10:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Volle maan 10/11/2011 en hoe was jullie Samhain?
Geplaatst: do nov 03, 2011 7:03 pm 

Zo, twee vliegen in 1 klap :) Ik ben benieuwd hoe jullie Samhain was en of jullie ook zo uitkijken naar de volle maan volgende week :)

Ik heb met Samhain een natuurwandeling gemaakt en halverwege genoten van een kop kruidenthee, een appel en een zakje noten :)

Verder voor mezelf terug geblikt op afgelopen jaar en hierover wat overdenkingen opgeschreven. En opgeschreven waar ik het komende jaar mee aan de slag wil. Ik vond het zeer leerzaam voor mezelf :)

Met volle maan weet ik het nog niet. Zo en zo ga ik die avond naar buiten voor een maan wandeling.

BB
Autumn

Berichttitel: Re: Volle maan 10/11/2011 en hoe was jullie Samhain?
Geplaatst: za nov 05, 2011 11:59 am 

Niemand?

knuf
Autumn

Geplaatst: za nov 05, 2011 2:18 pm 

Het was leuk! Een heel weekend met vrienden, zaterdag deden we Gothic & Fantasybeurs in Rijswijk. 's Avond kwamen de kinderen voor een trick & treat langs de deur en ook daar hebben we ons behoorlijk uitgeleefd. Zondag was het Winternachten/Samhaindiner. Daarna ging iedereen weer naar huis. Maandag heb ik de hoorn op de voorouders geheven en een jaarlegging gedaan, ik ben nog steeds bezig met duiden. Afgelopen donkere maan, hebben mijn oudste dochter en ik het afgelopen jaar geëvalueerd en afgesloten. Met volle maan moet de duiding af zijn, en ook de plannen voor het komende jaar want dan willen we ons plan bezegelen met een mooi ritueel.

Geplaatst: za nov 05, 2011 5:58 pm 

Wat mooi Haagje :) ik ben benieuwd wat er uit je duiding komt.Hier bij mij in de straten kwamen er trouwens ook kinderen langs. Erg leuk!

Geplaatst: za nov 05, 2011 8:35 pm 

Had in een ander topic al verteld over mijn samhain. En de maanstanden ben ik wat minder mee bezig op dit moment dus ga ook niks bijzonders doen met de volle maan. Tenzij ik spontaan iets in me hoofd krijg die dag :)

Geplaatst: ma nov 07, 2011 7:41 pm 

Ik moet werken op de dag van de volle maan, dus denk ik dat ik de vrijdag daarna aan de slag ga met een eventueel ritueel. Wat ik ga doen weet ik nog niet precies. Ik denk nog een combinatie van een verlate Samhain viering, want volgens mijn agenda (Modron vrouwenagenda) is het dan pas Samhain (waar ik het niet echt mee eens ben, maar het is nu wel een goed excuus om alsnog Samhain te vieren).

Verder ben ik van plan om een voorwerp te gaan maken wat voor mij de maan symboliseert. Maar of ik dit deze maan ga redden qua tijd weet ik niet :).

Liefs, Mystic

Geplaatst: ma nov 07, 2011 11:09 pm 

*beetje aan het twijfelen waar reactie te plaatsen, hier of bij 'Samhain 2011' van Alannah, voor hier gekozen, omdat de volle maan erbij staat*

Dit jaar Samhain staat voor mij in het teken van oud naar nieuw, uiteraard met het forum en de overdracht. Daarbij komt de letterlijk en figuurlijk bijna voor zichzelf sprekende en zoveelzeggende sluierdunne nevel en is er al wekenlang sprake van herinneringen en overdracht van informatie die zich niet altijd volledig even makkelijk laat vangen in woorden. En dat hoeft ook niet. Vaak is de samenwerkings'strijd' tussen ratio en mystieke inspiratie zeer vruchtbaar.

De tijd en gebeurtenissen tussen en op 31.10/1.11 en de volle maan lijken hier naadloos op aan te sluiten. Nieuwe paden, flink bezig, maar nog niet helemaal ontsluierd.

Liefs,
Aphro

Geplaatst: di nov 08, 2011 7:14 pm 

heerlijk hoe ieder voor zich deze overgang doorwerkt. Het voelt voor mij ook nog wel alsof de Samhain wat langer doorloopt vanwege de volle maan die erop volgt. Een speciale periode om dingen los te laten.

@mysticfearie: Een leuk idee om iets te maken deze volle maan! :) Ik had deze week het idee om zelf een dromenvanger te maken met de bij behorende kleuren en eventueel steentjes erin die bij deze maan horen :)
En als basis een tak van een wilg te gebruiken. Ik weet nog niet of dat helemaal gaat lukken, ik begin verkouden te worden :S maar dan komt het later, het lijkt me zo en zo een leuk idee.

Geplaatst: di nov 08, 2011 11:06 pm 

Natuurwandelingen gemaakt, zak oliebollen gekocht. :lol:

Geplaatst: di nov 08, 2011 11:15 pm 

Weylyn schreef:
Natuurwandelingen gemaakt, zak oliebollen gekocht.

Heerlijk! :lol:

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur