Het is nu ma sep 24, 2018 6:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Yule 2011
Geplaatst: zo dec 11, 2011 12:20 pm 

Muireann schreef:
met vriend samen gezellig samen zijn, met familie samen gezellig zijn, is allemaal super, maar ik wil dat alles rustig verloopt. Geen gehos met cadeautjes (al is dit wel het verplichte kunstje) en geen grote megamenu's.

Herkenbaar. Wij doen ook altijd 1 van de 2 kerstdagen voor onszelf houden, en straks ons gezinnetje! Dag 2 is voor wat we willen. Ouders en schoonouders worden op die dag vaak afgewisseld per jaar. En als we oud en nieuw vieren bij de een, dan is kerst automatisch voor de ander. Of anders een andere dag in dezelfde periode.

Als ik moet werken is het vaak laat-vroeg. Dat houdt in eerst familie, dan werken dan volgende dag werken en s'avonds lekker met ze 2tjes zijn. We koken dan vaak iets sjieks of iets wat we niet kennen.

Mijn herfstspullen zijn weg. En heb al 2 klein nepboompjes gevonden en wat waxinelichthouders. Dus langzaam komt de kerst/yule sfeer in de huiskamer :)

Geplaatst: do dec 15, 2011 11:59 pm 
Site Admin

Met onze coven samen gaan we Yule lekker vieren in het zuiden van het land. Een yuleblok verbranden, samen divineren en gewoon...genieten van elkaars aanwezigheid. Kerst doen we met de familie. Vind dit echt een fijne tijd, heel gezellig en warm en knus. 't Is iets meer geregel aangezien we nu een kleine (nouja...) kwispel hebben lopen, en mijn ouders een wilde rover-kat :P Maar dat gaat vast goedkomen.
Op de dag van Yule zelf wil ik de kaars branden die ik afgelopen meeting heb gemaakt (die is toevallig goud, mooi idee Sig :)) en voor mezelf de balans van afgelopen jaar en komend jaar op een rij zetten. Heb een mooie agenda voor volgend jaar kunnen kopen waar ook veel plek in is voor overdenkingen, dagboekschrijven en creativiteit. Wellicht dat ik die ga inwijden.

Leuk om ook de plannen van andere mensen te lezen :)

Liefs!

Geplaatst: wo dec 21, 2011 1:39 pm 

ik vier yule vandaag, voor mezelf. ik sta er bij stil dat het vandaag de langste nacht is en dat daarna de dagen weer langer worden, HEERLIJK! daaag koning hulst, hallo koning eik !ik houd het wel klein. Ik ga sandelhout wierook branden en een rode kaars aansteken om het licht te vieren. Ik denk dat ik deze kaars 12 avonden lang ga aansteken. Ik heb gelezen dat men vroeger 12 nachten yule vierde en dan had je de dertiende dag waarop het werd afgesloten. Deze dertiende dag wordt bij andere mensen ook wel gevierd als drie koningen.

ik heb voor het komende jaar eindelijk alle sabbats en esbats in mijn agenda gezet zodat ik er iedere keer hoe klein ook voortaan bij stil sta.

En ik wil tarotkaarten gaan aanschaffen. Ik wil mijn intuïtie nl bewuster gaan gebruiken.( dat is meer een goed voornemen dan een onderdeel van mijn yule viering maar ja, ik ben zo enthousiast over het idee dat ik het er even bij zeg :) )

A blessed and merry yule!

Geplaatst: do dec 22, 2011 2:21 pm 

Uiteindelijk ben ik tijdens de langste nacht bij Shamagika geweest: http://www.shamagika.com/

Yanu Zsigo voerde ons aan in een sjamanistische trancereis om de allerdonkerste pijnpunten uit onze onderwereld naar de bovenwereld te brengen ter genezing en transformatie.

Erna voelde ik me een stuk lichter!

Fijne winterfeesten toegewenst!

Afbeelding

Geplaatst: vr dec 23, 2011 8:27 am 

Tijdens de langste nacht heb ik geslapen :)
En ik heb gister het licht in me kerststal gebracht. Niet letterlijk maar figuurlijk door het kindje erin te leggen.
Verder wel bij stil gestaan maar niet heel veel mee gedaan.

Geplaatst: vr dec 23, 2011 9:54 am 

Dag allemaal,

Ik wil graag van dit topic gebruik maken, om iedereen een fijne Yule te wensen.
Bij mij in mijn familie, wordt er wel Kerst gevierd, mijn familie is zeg maar "vrijzinnig christelijk".
Het leuke is wel, dat dat in elk geval mijn moeder en ik ons ervan bewust zijn. hoe Yule en Kerst raakvlakken hebben en
hoe Kerst ook elementen heeft van Yule. Kortom, ook bij mij in de familie wordt het gecombineerd.

Afbeelding

Groetjes,
Maaike

Geplaatst: za dec 24, 2011 6:52 pm 

De 21e heb ik de hele dag in de trein gezeten, de 22e ben ik met mijn vriend naar een kerstmarkt geweest in Esslingen. Dat was heel leuk, het was voor de helft traditionele kerstmarkt, voor de andere helft Middeleeuwse markt. Ik heb lekkere wierook en barnsteen kralen gekocht, en 's avonds cadeau's uitgewisseld en heel veel mede gedronken met mijn vriend en zijn moeder en haar vriend. Het was echt heerlijk :)

Geplaatst: zo dec 25, 2011 1:22 pm 

Ik heb geen grote rituelen gedaan fzo, maar had het al gevierd met vrienden vorige weekend. De 22e ben ik dan begonnen aan een moodboard voor het komende jaar. Het zijn een paar persoonlijke en professionele doelen gecombineerd die ik dan ga uitwerken in een beeld. Ik heb tot 1 januari om het af te maken (voor mezelf als deadline gezet)

Gisteren hebben we kerstavond gevierd met mijn ouders en zusje die zijn komen eten. Het was ongelofelijk gezellig en daar was ik ontzettend blij om. De relatie met mijn gezin is al een hele tijd verstoord geweest, maar sinds ik alleen ben gaan wonen is het verbeterd en zelfs bijna 'normaal' geworden, dus gisterenavond was een soort van bekroning van de inspanningen die ik het afgelopen jaar heb gedaan. Een soort van beloning voor het feit dat ik de moed niet opgaf en hen niet heb laten vallen. Dus dat voelt ongelofelijk goed :)

Vandaag is een rustig dagje. Even uitblazen. Zo meteen komt de schoonfamilie nog op bezoek met taart en aangezien ik sowieso een goede relatie heb met die mensen wordt het nog wel een gezellig namiddag. En dan ga ik de komende week alle dingen klaarmaken voor het nieuwe jaar zeg maar :)

Dat er leven door jouw aderen stroomt, maakt dat respect een basisrecht is. Een geschenk gegeven door de goden hoeft men niet meer te verdienen.

[ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur