Het is nu wo sep 26, 2018 12:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Volle maan
Geplaatst: di jan 10, 2012 10:14 am 

MaaikeR wrote:
Moet eens kijken, hoe zorgen dat een mannetje van 5, het niet meer eng gaat vinden.
Iemand tips, om de volle maan op een verhalende/leuke manier te brengen bij kinderen?
(kan iemand mij trouwens uitleggen hoe je een quote in je reactie zet?)

Even hardop denken: Is het een idee om de maan te beschouwen als iets dat beschermende energie naar de aarde en de mensen stuurt. Juist met volle maan is die bescherming het meest aanwezig. Alles wordt verlicht, duidelijker. Mensen hebben meer energie om goede dingen te doen.
De nieuwe maan kan je dan beschouwen als een rustpauze voor de maan, waarin ze zelf energie kan opdoen, om daarna weer te gaan groeien.

Succes ermee Maaike. Ik hoop dat het je lukt om je neefje minder bang te laten zijn.

Geplaatst: di jan 10, 2012 10:43 am 

We hebben gisteren een gelukslantaarn beschreven, met de dingen die we mee wilde nemen uit het vorige jaar en de dingen waar we dit jaar aandacht aan willen besteden. En die hebben we opgelaten. Alles wat we achter wilden laten schreven we van te voren op briefjes en die hebben we in de ketel verbrand.

Geplaatst: di jan 10, 2012 2:16 pm 

MaaikeR schreef:
Mmmm..., heb gisteravond met mijn neefje naar de maan gekeken.
Ook hij haalde "Dolfje Weerwolfje" aan. Maar..., ik geloof dat ie de volle maan toch een beetje eng vindt.
Moet eens kijken, hoe zorgen dat een mannetje van 5, het niet meer eng gaat vinden.
Iemand tips, om de volle maan op een verhalende/leuke manier te brengen bij kinderen?

Groet,
Maaike

Vervelend...vraagje:is hij niet bang geworden door de film misschien of was het daarvoor ook al zo?

Geplaatst: di jan 10, 2012 3:05 pm 

Het kan aan volle maan liggen, maar ik heb de afgelopen 2 dagen gewoon niet of nauwelijks geslapen. Ik was klaar wakker tot 1 uur, terwijl ik doodmoe was (klinkt raar, hè?), dus vannacht weer maar 5/6 uur geslapen en daar ben ik toch wel zat van... maar de maan was wel super mooi!

Geplaatst: vr jan 20, 2012 11:59 am 

Isis schreef:
MaaikeR wrote:
(kan iemand mij trouwens uitleggen hoe je een quote in je reactie zet?)

Even hardop denken: Is het een idee om de maan te beschouwen als iets dat beschermende energie naar de aarde en de mensen stuurt. Juist met volle maan is die bescherming het meest aanwezig. Alles wordt verlicht, duidelijker. Mensen hebben meer energie om goede dingen te doen.
De nieuwe maan kan je dan beschouwen als een rustpauze voor de maan, waarin ze zelf energie kan opdoen, om daarna weer te gaan groeien.

Succes ermee Maaike. Ik hoop dat het je lukt om je neefje minder bang te laten zijn.

Ik vind dit een hele goeie. Mijn neefje is niet echt doodsbang, zo heftig is het zeer zeker niet. Het zit hem meer in het feit, dat ik wil voorkomen, dat hij de volle maan aan enge dingen gaat koppelen.

Zeer bedankt voor de tip.

Groet,
Maaike

[ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur