Het is nu vr jun 22, 2018 7:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Plannen voor Imbolc
Geplaatst: vr jan 20, 2012 11:44 am 

Over twee weken is het Imbolc.
Ik kom qua ideeën niet veel verder dan grote opruiming/schoonmaak in huis - en wie weet in mijzelf.
En het lijkt mij leuk om een lange wandeling of fietstocht in de natuur te maken en de ontluikende natuur te aanschouwen.

Welke ideeën hebben jullie?
Ik ben benieuwd.

Isis

Berichttitel: Re: Plannen voor Imbolc
Geplaatst: vr jan 20, 2012 12:16 pm 

Pffft, wat gaat dat hard! Ik ben er nog niet echt voor in de stemming..

Geplaatst: vr jan 20, 2012 2:35 pm 

jaaa! staat al tijden in mn agenda hi hi net als alle andere sabbats eigenlijk lol

ik wilde me dit jaar meer en beter in de sabbats en esbats gaan verdiepen. Ik heb tijdens de vorige volle maan al wat dingen voorbereid voor Imbolc. Zo had ik toen eigenlijk al heel erg veel zin in een grote schoonmaak dus heb ik dat toen maar vast gedaan. Alle kerst zooi eruit, mn altaartje opnieuw ingericht, salie gebrand.
En ik heb een bakje kruiden klaargezet. De kruiden wil ik met Imbolc zaaien en met Ostara wil ik er een ovenschotel mee maken :) Maar nog een keer lekker schoonmaken zie ik ook nog wel zitten :)

Geplaatst: vr jan 20, 2012 2:39 pm 

Ik ga een SeaScrolls in elkaar zetten. En verder zal ik rond deze tijd als de kasten in elkaar zitten beginnen aan de grote schoonmaak wat betreft babyspullen en kijken wat ik al heb en dit inruimen en dan kijken wat er nog moet :D
En misschien krijg ik nog andere schoonmaakneigingen met al die hormonen je weet maar nooit haha.

Heb vandaag al wel blauwe druifjes en narcisjes gehaald. Ik kon niet langer wachten en mijn man ook niet haha.

Geplaatst: vr jan 20, 2012 2:46 pm 

Nemo schreef:
Ik ga een SeaScrolls in elkaar zetten. En verder zal ik rond deze tijd als de kasten in elkaar zitten beginnen aan de grote schoonmaak wat betreft babyspullen en kijken wat ik al heb en dit inruimen en dan kijken wat er nog moet :D
En misschien krijg ik nog andere schoonmaakneigingen met al die hormonen je weet maar nooit haha.

Heb vandaag al wel blauwe druifjes en narcisjes gehaald. Ik kon niet langer wachten en mijn man ook niet haha.

jaaaa :) ik denk dat er bij mij ook nog wel van dat spul in huis gaat komen deze week.
Het kan me niet snel genoeg voorjaar zijn.

Geplaatst: za jan 21, 2012 9:48 pm 

Mijn moeder heeft kleine bloembolletjes gekocht. Die ga ik met imbolc zaaien op de plek, waar mijn ratje Bobbie begraven ligt.
Verder ben ik nog hard aan het nadenken over hoe ik mijn altaar ga versieren: tot nu toe ben ik nog niet verder gekomen dan een zilverkleurige kandelaar. En ik ben er ook nog niet over uit, wat ik tijdens mijn offerritueel ga offeren: Ik zit er aan te denken om dit keer edelsteentjes ofzo te offeren ipv fruit: Dan is het niet zo erg als het weken in mijn offerschaal blijft staan, omdat ik geen tijd heb om het te begraven. :oops: :oops:

Geplaatst: zo jan 22, 2012 1:19 pm 

Ik ga eerst eens moeten beginnen met alles wat het afgelopen jaar als 'getuige' bleef staan eruit te gooien :P Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik een beetje in de war was met de jaarfeesten en de aankleding.
Ter info: ik heb niet echt een altaar, maar gebruik zowat mijn hele huis in het volgen van de jaarfeesten ;)

Met Imbolc ga ik krokussen of sneeuwklokjes zoeken in de bloemenwinkel om in de tuin te zetten. Ik moet wel eerst nog een goede plaats vinden. En verder ben ik dit jaar vooral bezig met de maan... Dus ik ben nu met donkere maan en nieuwe maan bezig, waarbij Imbolc niet echt een ritueel gevierd zal worden. Maar waarschijnlijk ga ik wel beginnen met terug bloemen in huis te halen (iemand riep iets over tulpen :P) De lantaarn krijgt dus een nieuw plekje dat minder prominent is en de schaal met edelstenen wordt ook hernieuw geschikt. Ik ben alleen nog aan het denken hoe ik dat zou gaan doen...

Dat er leven door jouw aderen stroomt, maakt dat respect een basisrecht is. Een geschenk gegeven door de goden hoeft men niet meer te verdienen.

Geplaatst: zo jan 22, 2012 6:25 pm 

ik bak dan altijd pannekoeken, zoals anderen oliebollen bakken tijdens oud en nieuw. Verder weet ik het nog niet.

Your Druid

Donagh MacBran
An Gheal Beaneaicht! (a very Bright Blessing!) /|\

Geplaatst: zo jan 22, 2012 6:41 pm 
Site Admin

De komende week ga ik lekker rawfood eten en/of helemaal vasten (wel drinken natuurlijk) om lichamelijk op te schonen, en ik ga deze week EINDELIJK m'n heksenkamertje inrichten :) Hopelijk de keuken ook helemaal grondig schoonmaken en opruimen... een pre-voorjaarsschoonmaak :) Voor m'n gevoel is het namelijk nog niet eens winter geweest, en dan al in een lentegevoel? Nee, laat het eerst maar eens goed vriezen. Nou ja, dat zien we vanzelf wel :) En op de dag van Imbolc zelf... weet het nog niet. Zelf brood bakken wellicht? Ik ben 't weekend bij m'n nichtje van 5, misschien kan ik er met haar wel iets aan doen :)

Wanneer vieren jullie het trouwens? 1 februari? Of de dag van Volle Maan?

Liefs!

Geplaatst: zo jan 22, 2012 10:03 pm 

Ik denk dat ik het met volle maan ga vieren, aangezien ik ook bezig ben met die maan.

Dat het precies niet eens winter is geweest, vind ik ook. Het heeft eventjes gevroren en er was sprake van sneeuw, maar daar zit ik dus nog steeds op te wachten! Ik heb er alleszins nog niets van gezien. Lente is het al van 28 december geloof ik :P Toen stonden de krokussen in een bepaalde berm in Brugge al in bloei. Ik keek even m'n ogen uit m'n hoofd hoor toen!

Imbolc (sommige vieren het ook op 2 februari) valt trouwens samen met Maria Lichtmis. En toen bakten wij in de streek waar ik vandaan kom, traditioneel pannenkoeken. Ik ben ook met dat idee opgegroeid trouwens (pannenkoeken op Maria Lichtmis). Misschien komt het idee wel uit een voorchristelijke traditie. Is er een specifieke reden waarom je pannenkoeken bakt dan, Donagh MacBran?

Dat er leven door jouw aderen stroomt, maakt dat respect een basisrecht is. Een geschenk gegeven door de goden hoeft men niet meer te verdienen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur