Het is nu wo dec 19, 2018 5:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Lentekriebels en Ostaraplannen.
Geplaatst: zo maart 10, 2013 6:49 pm 

Een paar dagen geleden had ik helemaal lentekriebels! Wat een heerlijk weer, maar nu is dat gevoel alweer helemaal verdwenen. Ik ben voor dit weekend naar de Ardennen geweest en het enige wat we hadden was regen en zelfs sneeuw! Toen we deze ochtend vertrokken lag er een paar centimeter sneeuw.
De zon mag er van mij nu toch wel doorkomen hoor.
Ostaraplannen heb ik niet, misschien dat we de verjaardag van mijn nichtje kunnen combineren met een kleine viering voor Ostara maar dat valt nog te bekijken. Zelf ga ik alvast wel eitjes beschilderen en van die dingen doen.

Groetjes Hibou

Geplaatst: wo maart 13, 2013 10:02 am 

Ik ga dit jaar voor een ritueel en het kronen van mijn lente koningin, mijn dochtertje die dat natuurlijk helemaal geweldig vind. En ik ga de zaadjes zegenen die hier liggen te wachten op de tuin. Als er tijd over is ook eitjes schilderen:). Heb niet altijd dat ik er zoveel aan doe want er is niet altijd tijd.

Van mij mag het ook wel wat warmer buiten haha, maarja het is dan toch nog niet echt lente. Vorige week liepen we nog in ons t shirt..:P

Geplaatst: za maart 16, 2013 8:10 am 

Mijn plannen zijn alweer een stuk duidelijker dan eerst! Ik ga met Ostara naar mijn vriend toe en dan gaan we samen eieren beschilderen en even iets lekkers eten en drinken. Het betekent best wel veel voor me dat hij het samen met mij wilt vieren, maar ik doe nog maar even geen ritueel of iets dergelijks. Mijn vriend wilde alleen meedoen "als ik maar geen geesten op zou roepen" :) Niet dat ik dat doe, maar hij is nog helemaal niet thuis in deze wereld dus opzich niet zo raar dat hij dat vroeg.

Geplaatst: di maart 19, 2013 9:04 am 

Dat is fijn dat je het samen met je vriend kan vieren!:D Geloof me na bijna 10 jaar samen zijn wil die van mij nog niet, hihi. Gelukkig is geesten oproepen niet het enige wat een heks doet ;). De meeste mensen beginnen als ze horen van mijn religie gelijk over glaasje draaien ofzo XD, klinkt bekend!

Heb erg veel zin in Ostara, vandaag nog even mn rok fixen en een kroon maken voor mijn koninginnetje:).

Geplaatst: di maart 19, 2013 10:56 am 

Mijn man is ook niet echt enthousiast. Het heks zijn is echt iets voor mij, maar hij geeft mij wel de ruimte die ik nodig heb. Ik merk dat ik de kinderen meer meegeef. Ik leg hun de jaarfeesten uit en vertel het als we iets speciaals doen of eten wat hiermee te maken heeft. Ook stellen ze zelf soms vragen.

Wat betreft Ostara: Ik heb veel plannen dit keer.
In ieder geval ga ik een ritueel doen, ik wil de accesoires in huis wat veranderen en aanvullen met Ostara/Paas spullen en kleuren, ik hoop een vlechtbrood te maken en wil een lange wandeling maken om de veranderende natuur te ervaren. Verder hoop ik dat het weer het toelaat dat ik in de moestuin kan gaan zaaien. Het lijkt mij bijzonder om dat op of rond Ostara te doen. Lukt het niet buiten, dan wil ik in ieder geval wat binnen gaan voorzaaien.
Volgens mij is één dag voor mij te weinig.

Geplaatst: di maart 19, 2013 11:30 am 

Mijn vriend lijkt wat aanpak veel op de jouwe Isis, hij gaat zelfs speciaal weg omdat het Ostara is zodat ik mijn heksengang kan gaan. :)

Mijn plannen vallen allemaal wel mee denk ik. Er is een ritueel om uit te voeren, eten te bereiden en dan is het wel weer genoeg geweest voor deze keer. De hele week is het lang les en dan nog eens werken in het weekend. Wel heb ik me voor bereid door veel te lezen, onderzoeken, en youtube-filmpjes te kijken.

Geplaatst: di maart 19, 2013 12:02 pm 

Mijn man zit spiritueel op dezelfde golflengte als ik, alleen is hij niet praktiserend en noemt hij zich geen heks maar heiden. Soms doet hij aan groepsrituelen mee als het zo uit komt, maar niet altijd. De vieringen van de jaarfeesten zijn hier in huis normaal, maar dat zijn geen rituelen.

Geplaatst: wo maart 20, 2013 3:14 pm 

ik heb zojuist besloten dat ik morgen eieren ga verven met mijn dochter en aankomend weekend maak ik een lekker ontbijt (maak er maar een soort ostera/paas- ontbijt van :) ) met veel eieren en zelfgebakken brood (als dat lukt dan) Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet helemaal in de stemming ben verder. Voel me een beetje onrustig. Bij Imbolc wist ik veel beter wat ik wilde en hoe mijn ritueel eruit moest zien..maarja.. het weer zorgt natuurlijk ook wel voor enige verwarrig (het sneeuwde hier zonet nog!)

Geplaatst: wo maart 20, 2013 7:33 pm 

@Jolyne, ja hier sneeuwde het vandaag ook nog... Het voelt inderdaad heel vreemd om Ostara te gaan vieren als je de dag van te voren nog sneeuw hebt gezien. Ik hoop dat het morgen wat zonniger is, of tenminste iets warmer, zodat ik iets meer in de stemming kom!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur