Het is nu di nov 13, 2018 4:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Hoe serieus neem jij het christendom?
Geplaatst: ma jan 12, 2015 6:47 pm 

Wickie ik heb het gelezen. Ik zou er van alles kunnen over zeggen, maar ik denk dat ik misschien hier een paar mensen ga beledigen dan. In deze moderne tijd dat de mensen zich daar nog laten aanvangen.
Bloed eten huh wat denken die dat we vampiristisch zijn aangelegd. :mrgreen:

Is het niet dat ze al hun aardse financiële middelen moeten afstaan aan de leider of zo. En dat ze verplicht zijn het woord van god te verkondigen en boekjes te verkopen.

Zoals ik al vroeger zei geloven moet een keuze blijven geen verplichting!

BB! :heks:

Geplaatst: ma jan 12, 2015 10:25 pm 

Met het eten van bloed wordt oorspronkelijk bedoelt het vlees dat niet is uitgelekt, en eigenlijk niet de bloedtransfusies. Daar heb ik hele discussies met hen, de JG, over gehad (wasted time) :|
Op financieel gebied is het volgens mij zo dat de ene lid iets meer in de vorm van geld en bezit mag hebben dan de andere, maar niet een hoop meer in de zin van inkomens. Dus je mag uiteraard wel geld sparen op bijvoorbeeld een spaarrekening, maar als je een erg hoge inkomen hebt door je beroep, dan wordt er volgens mij wel verwacht dat je een deel inlevert aan de WTG. En dat vind ik op zich niet zo gek.
Ze zullen je zeker vies aankijken als je als hun broeder of zuster tijdens een vergadering met een te dure wagen komt aanrijden. Dan nog met luide hiphop en rapmuziek, zonnebril op en gouden Rolex, of juist kijharde metal :lol: Dan zal een ouderling (opperbroeder) je gegarandeerd aanspreken :mrgreen:

Verder ken ik de JG in mijn omgeving ook wel aan als mensen die ook gewoon vrolijk door het leven gaan en niet, zoals Starstruck schreef over haar omgeving, net als de Gereformeerden die zo strak om zich heen kijken. Schijnt zelfs dat bij een JG begrafenis het juist ook vrolijke aangelegenheid is :D ,weer iets anders dan treuren om de dood. Een JG treurt pas enorm als een van de geliefde familieleden (vooral eigen kind) wordt uitgesloten omdat ze volgens hen dan pas echt dood kunnen zijn! :lol:

Geplaatst: ma jan 12, 2015 10:45 pm 

Ook zoiets als je kind uitgesloten word doordat ze tegen de regels gezondigd hebben. Dan moet je als moeder je rug naar je kind toekeren en doen of ze niet meer bestaan.
No fucking Way dat ik er ook maar denk dat te doen. Ik leef voor mijn kinderen.

:heks:

Geplaatst: di jun 30, 2015 4:47 pm 

Qua geloof vind ik ook helemaal dat iedereen moet doen of geloven wat hij of zij wil (zolang je er een ander geen kwaad mee doet). Dat is zijn/haar eigen verantwoordelijkheid.

Het ligt nu natuurlijk wat gevoeliger aangezien het om je vriend gaat. Ik persoonlijk begrijp je punt heel goed, want ik zou ook moeite hebben met de opmerkingen die ik lees. Over interpretaties van de bijbel kan men eindeloos met elkaar discussieren.
Waar het volgens mij om gaat is het wederzijds respect in jullie relatie. Toont hij er begrip voor dat je er anders over denkt? Wil hij je van zijn gelijk overtuigen? Toon jij respect voor zijn gedachtengang? Gaat het om een strijd in jullie relatie over wat wel of niet waar is? Beinvloed zijn visie over de bijbel het dagelijks functioneren? Zolang jullie elkaars verschillende visie kunnen respecteren, lijkt mij dat er geen probleem moet zijn.

Geplaatst: wo apr 27, 2016 12:52 pm 

Opgegroeid in het katholieke Vlaanderen met een katholieke moeder en atheistische vader, heb ik het obligatorische minimale aan katholieke opvoeding gekregen. Naar de mis gingen we niet, buiten doopplechtigheden, huwelijken, heilig vormsel, begrafenissen, veel meer was dat niet.

Wel vond ik het altijd heel aangenaam, met mijn diepgelovige maar niet dominante grootvader, de kerk buiten de mis-uren te gaan bezoeken om daar de heiligenbeelden en de Schilderijen van de kruisweg te gaan bekijken.

Maar toen ik ongeveer 11 jaar was het voor mij duidelijk dat het christendom een hoop bijgeloof was, maar heb nooit ontkend dat er nog een geestelijke wereld bestaat naast de materiele wereld.
Zelfs toen ik mijzelf als anti-christen zag, heb ik mijn diepgelovige grootvader zeer gerespecteerd vanwege zijn religieuziteit, daarentegen, daartegenover mijn atheistische vader heel wat minder.

Uiteindelijke ben ik dan na een lange zoektocht door parapsychologie, reînkarnatieleer, geschiedenis, esoterie tot de kosmoterie gekomen, waarbij ik me nu zonnechristen kan noemen.

In het Zonnechristendom wordt Jezus als een buitengewone wijze leermeester (->heiden-leider) aanzien, die gewoon een mens was. Hij zag zichzelf niet als God, erkende wel God als zijn vader, net zoals ieder mens God als vader heeft.
De vier evangelien in de bijbel zien wij niet als Maatstaf en zeker niet de vervalsingen die er door Paulus zijn tussen gefoefeld.
De historiciteit van het evangelische Verhaal over het leven van Jezus berust enerzijds op het daadwerkelijk leven van Jezus, doormengd met verschillende oude mytholigische elementen.
Jezus is wel gekruisigd, maar is niet aan het kruis gestorven. Door zijn fakir-vaardigheid kon hij de kruisiging doorstaan, werd hij van Kruis door zijn volgelingen afgehaald, verzorgd en naar Kaschmir gebracht, waar zijn aankomst ook door de toenmalige Heerser gedocumenteerd is.

Jezus is niet Christus, maar was wel een persoonlijkheid die het Christus-Bewustzijn in zijn leven heeft gemanifesteerd (iets wat iedereen kan). Hij was zeker geen jood en de leer die hij bracht was evenmin geênt op het dualistische Judaisme.

Het Zonnechristendom verwerpt het dualisme en het geloof aan een verpersoonlijkte god. Het Zonnechristendom staat voor een leer waar ALLes in Eenheid is, in de Schepping de polariteit tot uitdrukking kommt en deze gedeeldheid zich terug verenigt in de drie-eenheid.

Ik denk dat de meeste mensen die in een christelijke traditie opgegroeid zijn, echter door een modern wereldbeeld, niet meer aan een god met lange baard, in de hemel rijstpap met gouden lepeltjes eten en harpmuziek luisteren of dreigingen met helle-doemnis kunnen geloven, maar als geestelijk wezen toch noch hunkeren naar spirituele invulling.
Ik denk dat voor hen het Zonnechristendom waardevol kan zijn. Omdat het daar niet om de persoon van Jezus van Nazareth gaat, maar om de leer die hij heeft gebracht. Dat de persoon Jezus zelf niet belangrijk is of je aan zijn historiciteit gelooft, maar wel de leer van Zonnechristendom zelf, die je helpt de wereld in haar geheel te begrijpen.

Het is evenmin een moraalleer. Het Zonnechristendom will dat de mens in zichzelf leert te ontdekken hoe hij moet handelen, omdat iedereen een deel van God is. Dit wil zeggen dat God zichtzelf uitdrukt door ieder van ons. En de enige die weet wat God door jou wil uitdrukken ben jezelf.

Christus is Liefde, en daarmee eveneens onlosmakelijk verbonden met de beide Principes Vrijheid en Waarheid.
Liefde, Vrijheid en Waarheid zijn een drie-eenheid, dit wil, zeggen de ene kann niet zonder de andere bestaan.
Dus Christus is ook Waarheid. Waarheid is niets anders dan erkennen. Het echte Christendom gaat daarom niet om geloof maar om kennis (tot kennis komen). Ieder mens kan tot kennis komen, kan God erkennen.

Atlantis

Geplaatst: vr maart 24, 2017 5:57 pm 

Ik zie dat er al lang niet meer gereageerd is, maar Konrad... je hebt wel mijn interesse gewekt.

Geplaatst: ma maart 27, 2017 2:42 pm 

Hallo Musje,

Kosmoterie en Zonnechristendom is in feite hetzelfde. De kosmoterie is echter de reine kosmische leer, terwijl het Zonnechristendom zowel de kosmische leer bevat als ook de ontwikkeling vanaf het historische Atlantis tot heden.

Zoals reeds in mijn vorige bijdrage beschreven, wordt Jezus van Nazareth wel als historische persoon aanzien, die een uiterst wijze leraar was, in zich het Christusprincipe verwerkelijkt heeft (zoals wij allen dat kunnen). In Het Thomas Evagelie zegt Jezus dat alle mensen in staat zijn die werken te doen die hij heeft verrecht EN noch veel meer.

Maar kern van het Zonnechristendom is niet de persoon Jezus van Nazareth, maar wel de leer die hij verkondigde.

Misschien open ik nog een eigen Thema om dieper daarop in te gaan.

Atlantis

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur