Het is nu do aug 16, 2018 8:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Jezus
Geplaatst: zo apr 24, 2011 4:36 pm 

---Origineel geplaatst door: Dandalion---
Wie Facebook heeft zou eens kunnen kijken bij Abe van der Veen (Abe de verteller). Hij heeft een heel mooi en interessant stuk geschreven over Jezus...

Dank je wel voor de tip!
Jaren geleden heb ik IVN-kampjes met Abe georganiseerd -> mooi om te zien dat hij zijn dromen verwezenlijkt heeft!

Geplaatst: ma apr 25, 2011 8:20 pm 

Ik heb altijd geleerd dat hoewel de man zich als het hoofd ziet van de familie, de vrouw de nek is. Het hoofd kan ja zeggen wat hij wil, de nek besluit of dat zo is.

Geplaatst: di apr 26, 2011 10:50 am 

Het is helemaal geen grondbeginsel van het Christelijk geloof dat de vrouw onderdanig is aan de man en er worden ook helemaal geen beloftes van zoiets gedaan.

Ik was minder dan twee weken terug nog op de (katholieke) bruiloft van mijn jongere zus en niets van dien aard kwam aan de orde. Wel veel over elkaar liefhebben, maar niets over vrouwen die onderdanig moeten zijn aan de man. Vond het een hele mooie dienst zelfs met vooral veel positiefs en moois.

Wil daarmee niet zeggen dat er volgens sommige Christenen geen ongelijkheid bestaat tussen man en vrouw, maar als grondbeginsel? Dat blijkt nergens uit.

Geplaatst: di apr 26, 2011 4:36 pm 

---Origineel geplaatst door: Sigrdrifa---
Mja, we leven in 2011. Ik vind het belangrijk om per persoon te kijken naar hoe hij of zij is en iemand niet direct geweldig te vinden omdat hij nu eenmaal heks/wicca is, of iemand meteen maar kortzichtig en/of bruut te vinden alleen maar omdat hij christen is.
....
Mijn schoonvader is dominee. Het feit dat we beide geloven brengt ons dichter bij elkaar. Dat het 2 verschillende geloven zijn maakt niet uit, daar kunnen we allebei gelukkig voorbij kijken.
...

Dank je wel voor je bijdrage, Sigrdrifa. Wat mooi om te lezen, hoe jij & je schoonvader samen vérder durven te kijken.

Ik ga hier niet zeggen dat christenen helemaal okee zijn; dan zou ik generaliseren en niemand is helemaal okee.
Maar ik vind het wel jammer dat er, anno 2011, nog zo ontzettend veel vooroordelen bestaan als gevolg van onwetendheid. Zowel over het christendom als over hekserij.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur