Het is nu zo jul 22, 2018 3:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Jehova`s Getuigen
Geplaatst: wo jan 08, 2014 2:52 pm 

Het vervelende aan de JG aan de deur is dat als je 'nee' zegt, ze ervan uitgaan dat je je niet genoeg erin verdiept hebt/er niet genoeg van weet. Ze snappen niet dat je je EN kunt verdiepen in hun geloof EN het af kan wijzen. Die optie is hen wereldvreemd.
Voor jezelf denken is hen dus wereldvreemd.

Maar mijn geheime wapen is natuurlijk mijn familie. Als ze erover willen vertellen, zeg ik gewoon dat een deel van mijn familie JG is en dat ik er dus veel vanaf weet. Dat er binnen de fam niet over wordt gesproken, dat laat ik even achterwege 8-)

She is the Goddess of all that is

Geplaatst: do jan 09, 2014 6:31 pm 

Een vriendin van mij is JG, en ik vind het altijd zo sneu voor haar dat ze zoveel moet missen van de leuke dingen op school. Schoolfeestjes mag ze niet heen, als we me kerst met iedereen liedjes gaan zingen mag zij dat niet, als iemand jarig is en trakteert mag ze het niet aannemen en als er een feestje wordt gegeven voor een verjaardag mag ze er ook niet heen enz...

Geplaatst: wo jan 15, 2014 2:55 am 

Ze mag inderdaad niets Prisca, de Wachttorengenootschap dringt dit op haar (en alle) ouders aan.

Tijdens de vergadering antwoorde een moeder in de zaal dat de klasgenootjes van haar kind iets plagend
zongen van; ze mag niet meedoen met dit, ze mag niet meedoen met dat.
Wat ze precies zei weet ik niet meer maar ik kan mij herinneren dat de sprekende broeder die op het
podium stond zoiets zei van; Zo, zo, wat vervelend zeg! je kunt al zien hoe de wereld van Satan onze
kinderen het moeilijk maakt. Alsof hij het helemaal begreep met haar kind.

Als haar ouders haar laten meedoen met al die leuke dingen dan worden ze bang gemaakt door allerlei
doempraatjes vanuit de Wachttoren. Dan kan je het paradijs vergeten en staat de Gehenna te wachten.
Vandaar geen cadeau`s, schoolfeestjes of meezingen met kerst.

Geplaatst: wo jan 15, 2014 10:12 am 

JG is net zoals ieder andere religie gevaarlijk in die zin dat wat gepredikt wordt niet klopt met de acties
Ze spreken over de waarheid, maar kennen deze slechts van een boekje.
Ze spreken over geen gebruik van geweld, maar maken zich hier wel degelijk schuldig aan. Op een manier dat het binnen de JG muren blijft.

En goh wat zijn JG's aardige mensen... ehm, ik ben ook heel aardig hoor ;) daar hoef je geen JG voor te zijn.
Voor mij wil ik ver weg blijven van JG's. Ik heb de confrontatie te vaak meegemaakt. Kinderen op school die nergens aan mee mochten doen. Ze staan veel te ver af van de maatschappij. Ik vind het dan ook geestelijke mishandeling hoe kinderen behandeld worden en doof gemaakt worden voor de buitenwereld. In een bubbel leven is voor geen mens handig, je stompt je eigen zijn af en er is geen plaats voor individuele ontwikkeling. Als het een vrije keuze is om JG te worden, prima. Maar de kinderen hebben geen keuze. En dat vind ik heel pijnlijk om te zien.

Geplaatst: wo jan 15, 2014 10:14 am 

Ja, ik had ook een huilend JG jongetje toen Zwarte Piet in de klas kwam.... Arm ding.

She is the Goddess of all that is

Geplaatst: za apr 12, 2014 1:36 pm 

Het punt is met JG dat ze de kruisiging en opstanding van de Heere Jezus niet belijden

Terwijl ze wel zeggen dat ze naar de Bijbel handelen ( ik kan hier kort en krachtig over zijn ) want hetgeen wat het meest van belang is en wat ze in het oude en nieuwe testament constant verkondigen: is dat de Messias komt en zal sterven als rechtvaardig man zonder zonde of enig iets( Om dus op die manier de zonde van de mens op zich te nemen , want God is rechtvaardig )

en natuurlijk de opstanding niet te vergeten! want ook daar verschillen zoveel mensen in van mening ( oftewel eigen gedachten ) de Bijbel is er heel duidelijk over en waarschuwt ook nauwlettend op dit soort dwaalleer.

de opstanding heeft zeker plaats gevonden.

En mensen , het kan worden getest ( het is niet een één of ander vaag spelletje waarin we niet wegwijs kunnen worden , nee , vraag en bid er maar voor ! en God zal duidelijkheid geven.

Geloof zul je niet krijgen door feiten op een rijtje te zetten , maar om daadwerkelijk naar Hem opzoek te gaan ! :

Ik ken de plannen die Ik met u heb – godsspraak van de HEER. Ze hebben uw heil op het oog, niet uw ongeluk, en een hoopvolle toekomst. [12] Als u Mij aanroept en tot Mij bidt, zal Ik u verhoren. [13] Als u Mij zoekt*, met heel uw hart zoekt, zult u Mij vinden, [14] dan laat Ik mij vinden –

Maar dan om jullie toch een beetje warm te maken om te gaan zoeken, hier een feit :

"Geliefden, vertrouwt niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn in de wereld uitgegaan. Hieraan onderkent gij de Geest Gods: iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; en iedere, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld. Gij zijt uit God, kinderkens, en gij hebt hen overwonnen; want Hij, die in u is, is meerder dan die in de wereld is. Zij zijn uit de wereld; daarom spreken zij uit de wereld en hoort de wereld naar hen. Wij zijn uit God; wie God kent, hoort naar ons; wie uit God niet is, hoort naar ons niet. Hieraan onderkennen wij de Geest der waarheid en de geest der dwaling" (1 Johannes 4:1-6).

Iemand die belast is of met occulte dingen bezig is , kan dit simpelweg niet uitspreken ( al zou die het willen )

Geplaatst: za apr 12, 2014 4:07 pm 

Volgens mij zit je op een verkeerd forum, in ieder geval behoorlijk op het verkeerde spoor.

Geplaatst: za apr 12, 2014 5:28 pm 

Oh , ik dacht juist dat ik bij wereld religies goed zat. ik werd hier ook naartoe verwezen.

Betreft het spoor, Dat is denk ik voor een ieder verschillend. Ik ben het ook niet eens met bepaalde stromingen. Maar als mensen zeggen de Bijbel te verkondigen, en hem uit zn verband halen, tja, dat lijkt me dan wel vrij simpel om daar op in te gaan

Ik heb niks anders gebruikt dan teksten uit de Bijbel, wat volgens mij ook onder ''wereld religies valt''

Wat betreft JG , moet ik mijn excuses aanbieden, heb het ff goed opgezocht nu, en ze belijden wel de dood en opstanding, maar niet dat Jezus Christus zelf God is.

Mijn excuses daarvoor, ik had dit eerst goed moeten uitzoeken.

Al moet ik bekennen dat er 2 bij mij langs zijn geweest die het niet beleden , maar dat zal dan ook wel een andere stromingen zijn, dat gaat mijn petje teboven.

Geplaatst: za apr 12, 2014 6:44 pm 

Wat Phaedrus waarschijnlijk bedoelt, Joël, is dat er hier waarschijnlijk niemand te vinden is die gelooft in de ware opstanding van Jezus. Daarnaast zijn velen van ons "met occulte dingen bezig" zonder de behoefte te hebben daarmee te stoppen.

Ik dacht in eerste instantie dat je een christelijke wiccan/pagan bent, maar het lijkt erop dat je een christen bent die hier het woord van de Bijbel wil verkondigen? Op zich is er niks mis met het verspreiden van je geloof, maar ik denk niet dat je hier mensen zult vinden die je kunt bekeren.

Geplaatst: zo apr 13, 2014 2:01 am 

The Bible schreef:
Wat betreft JG , moet ik mijn excuses aanbieden, heb het ff goed opgezocht nu, en ze belijden wel de dood en opstanding, maar niet dat Jezus Christus zelf God is.

-Jezus zei; ik ga naar de Vader die groter is dan ik.
- Aan de martelpaal riep Jezus; Vader, Vader waarom heeft U mij verlaten!
Tegen wie zei Jezus dat? Niet tegen zichzelf denk ik. In de zin dat Jezus niet Jehovah is. Ik ken echter wel de zin; ik en de Vader zijn één. En; wie mij (Jezus) heeft gezien heeft de Vader (Jehovah) gezien.
Dit lijkt me een mooie discussiepunt.
Zelf heb ik dus geleerd dat Jezus volgens de Bijbel niet Jehovah is. Wel dat Jezus de Mesias is (de christus wat gezalfde betekend). Als jij mij wat kan bijbrengen over jou interpretatie heb ik weer wat gespreksvoer met de bekeerders uit mijn omgeving ;) naast dat ik uiteraard zelf geïnteresseerd ben.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur