Het is nu zo jul 15, 2018 11:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Druïden godsdienst officiële godsdienst.
Geplaatst: di nov 02, 2010 9:48 pm 

Dit is dan toch een hele fijne discussie geworden hihihihih

Ff om op erkenning terug te komen.....Ik weet dat we het nu over een religie gaat, maar.......

Het begint al in een vroeg stadium, als je klein bent. Een mens zoekt altijd ergens naar erkenning/bevestiging. Bijvoorbeeld de bevestiging van je ouders hun liefde. Het lijkt vanzelf sprekend, maar dat is het niet. Of een compliment op je werk, terwijl je weet dat je je werk goed doet. Het geeft meer energie dan je al hebt.

Ik persoonlijk vind het wel fijn als iets waarin ik geloof of voor leef bevestigt word. Ik ben geen druïde, maar kan mij voorstellen dat zulk nieuws als goed nieuws word ontvangen (al is dit misschien een geld kwestie). Het geeft een fijn gevoel (misschien is dat de ego die spreekt).

Dat er de laatste tijd steeds meer te zien of te horen is over spiritueel zijn en natuurreligie vind ik ook super! Zo worden mensen toch op een bepaalde manier ingelicht over wat het nou precies inhoud en worden vooroordelen omgezet in andere gedachtes. Wat meer begrip oplevert of zelf tot gemeende interesse.

Liefs

Berichttitel: Re: ->Bericht: Druïden godsdienst officiële godsdienst.
Geplaatst: zo jul 13, 2014 6:42 pm 

Terecht. Ze verdienen het gewoon helemaal en hopelijk kunnen we dan weer eens een keer terugkeren naar het oude besef dat bossen heilig zijn en een stop zetten op het oprukkende asvalt en beton.

Ik meen dat Ijsland het eerste land was waar een Paganistiche religie officieel erkend werd (Asatru dacht ik maar weet het niet zeker).

Geplaatst: zo jul 13, 2014 7:14 pm 

Religies dienen niet door de staat erkend te worden als 'speciaal'. Alle bedrijven moeten gewoon belasting betalen, punt uit.
Religie mag in vrijheid worden beleefd, maar dient niet in te mengen in het leven van anderen.

Als alleen al in de VS de kerken belasting zouden moeten betalen, zou niemand dakloos zijn.

She is the Goddess of all that is

Geplaatst: zo jul 13, 2014 9:50 pm 

Voor zover mij bekend zijn heidense religies geen "bedrijven" en bestaat er bij hen geen betaald priesterschap, tenzij het natuurlijk gaat om de verkoop van gewaden, kaarsen, wierook, beeldjes, kruiden enz. dat zijn inderdaad bedrijfjes. Ook is het fijn als echtverbindtenissen zoals handfasting officiëel erkend worden, al is het maar als emancipatie tegenover het Christendom.

Geplaatst: ma jul 14, 2014 12:37 pm 

Bezittingen, zoals huizen, tempels en grond vallen ook onder de belastingvrije status.
Ik vind het nog steeds een stap de verkeerde kant op. Het geld wat blijft hangen bij kerk, moskee en synagoge!

Een echtverbinding moet geldig zijn, of daar nu een religie aan hangt of niet. Daar hebben we het stadhuis voor. Enige religieuze inslag moet niets te maken hebben met geldigheid.

In Engeland ligt het wel wat ingewikkeld, omdat dat technisch gezien een theocratie is.

She is the Goddess of all that is

Geplaatst: ma jul 14, 2014 1:02 pm 

Je hebt gelijk, Diana

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur