Het is nu za jan 20, 2018 1:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: ->Bericht: Druide
Geplaatst: di feb 25, 2014 10:04 pm 

:)
Even een vraagje voor de druïden op deze site.
Over hoeveel gaus magnetiet moet een druïde die de vijfde rang met succes afgesloten heeft, beschikken en wat kan hij er mee doen?
Groetjes
Dis
ps. Wie of wat is Nantosuelta(o) en waar staat het voor?

Geplaatst: do feb 27, 2014 8:49 pm 

Nantosuelta = Keltische godin van de natuur en vruchtbaarheid

Geplaatst: do feb 27, 2014 10:44 pm 

Nantosuelta is voor de Keltische druïden de belichaming van de god moeder, en zeker niet de moeder van god, ze bezit zeer veel andere namen maar het zijn alle avatars van die ene god moeder, zoals de drie berc'hits en zoveel andere triades, maar ze zijn allen terug te voeren naar die ene god moeder Nantosuelta.

En laat nu Nanto een oude Keltische naam van een rivier zijn, gelegen in Ierland, dan is de link met vruchtbaarheid snel gelegd,want naar men aanneemt ontspruit alles wat op aarde leeft uit het water, of door toedoen onder andere van het water.

Heden ter dage hebben wij het over "de Dame" als we onder elkaar zijn, bij het onderricht gebruiken wij de plaatselijke naam van de Dame ttz. een van haar avatars
Dis

Geplaatst: vr feb 28, 2014 1:52 pm 

Waarom vraag je het als je het antwoord al weet?

Geplaatst: do maart 06, 2014 9:45 am 

Dis schreef:
Nantosuelta is voor de Keltische druïden de belichaming van de god moeder, en zeker niet de moeder van god, ze bezit zeer veel andere namen maar het zijn alle avatars van die ene god moeder, zoals de drie berc'hits en zoveel andere triades, maar ze zijn allen terug te voeren naar die ene god moeder Nantosuelta.

En laat nu Nanto een oude Keltische naam van een rivier zijn, gelegen in Ierland, dan is de link met vruchtbaarheid snel gelegd,want naar men aanneemt ontspruit alles wat op aarde leeft uit het water, of door toedoen onder andere van het water.

Heden ter dage hebben wij het over "de Dame" als we onder elkaar zijn, bij het onderricht gebruiken wij de plaatselijke naam van de Dame ttz. een van haar avatars
Dis

Wat zou jij als de lokale naam van jouw godin noemen?

Geplaatst: do apr 17, 2014 8:41 pm 

:) Ik dacht dat men meer wou weten over het Keltisch druïdisme
;)

Geplaatst: di mei 26, 2015 10:51 am 

Dis schreef:
Even een vraagje voor de druïden op deze site.
Over hoeveel gaus magnetiet moet een druïde die de vijfde rang met succes afgesloten heeft, beschikken en wat kan hij er mee doen?
Groetjes
Dis

Dit is niet van toepassing, omdat magnetisme in welke vorm dan ook los staat van Druïdisme. Ik ken ook geen enkele Orde die het gebruikt, tenzij iemand daar behoefte aan heeft. Het is ook niet nodig.

Dis schreef:
:) Ik dacht dat men meer wou weten over het Keltisch druïdisme
;)

Doen ze ook, vandaar dat ze kijken bij de NOD of bij de OBOD.

Your Druid

Donagh MacBran
An Gheal Beaneaicht! (a very Bright Blessing!) /|\

Geplaatst: di mei 26, 2015 11:22 am 

Dis schreef:
-Een cursus druïde moet altijd gratis zijn, tenminste als het Keltische druïden zijn.
De cursus? Jazeker, kennis is gratis. Maar ik zou dan wel geld vragen voor het gebruikte materiaal, verzendkosten, tijd, enz..... IK zou ook alleen de onkosten daarvoor vragen.
Dis schreef:
-Een druïden opleiding neemt ongeveer 5 jaar in beslag, tenminste als men er ernstig mee bezig is.
Tijd is niet van belang als je er ernstig mee bezig bent. Zolang je er maar ernstig mee bezig bent. Je bent tenslotte nooit uitgeleerd.
Dis schreef:
-Ik raad aan iedereen aan de Keltische mythen en sagen te lezen en delen uit de Edda in het bijzonder, het vraag en antwoord spel van Loki en niet te vergeten Wodans Runenzang, want de Runen zijn nauw verweven met het Keltisch druïdisme
Dis ;)
Ik raad aan te lezen wat men zelf wilt waarvan men zelf denkt dat het bij het Druïdisme hoort.

Persoonlijk zeg ik dat de Edda, het vraag en antwoord spel van Loki, Wodans Runenzang en dus de Runen NIETS met de Kelische tak van sport hebben te maken, maar met de Germaanse. Tegenwoordig aangeduid met de Asatru of Germaans Neopaganisme. Die geen band hebben met Druïden.

Your Druid

Donagh MacBran

Geplaatst: do mei 28, 2015 8:42 pm 

Raadpleeg eens een boeren kalender waarvan men gebruik maakt van oghamen en runen? en u zal zelf zien dat het druïdendom samenvloeit met het Noorse en het Keltische, ook kan men in oude Ierse kloosterschriften zien waarin gebruik gemaakt wordt van runen..Kortom van de ibereb to het uiterste noorden werd er gebruik gemaakt door de druïden van Runen en wat betreft het keltische runen en oghamen.

Geplaatst: vr mei 29, 2015 8:51 am 

Dis schreef:
Raadpleeg eens een boeren kalender waarvan men gebruik maakt van oghamen en runen? en u zal zelf zien dat het druïdendom samenvloeit met het Noorse en het Keltische, ook kan men in oude Ierse kloosterschriften zien waarin gebruik gemaakt wordt van runen..Kortom van de ibereb to het uiterste noorden werd er gebruik gemaakt door de druïden van Runen en wat betreft het keltische runen en oghamen.

Heb je een voorbeeld? Ik kan er geen vinden. Noch hier in Schotland, noch op het internet. Wat is de huidige naam van ibereb? Dan heb ik een beeld van het gebied wat je bedoeld.

Your Druid

Donagh MacBran

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur