Het is nu di jun 19, 2018 7:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Muggen
Geplaatst: vr jun 26, 2015 5:48 pm 

Je weet natuurlijk dat tijm en citroenmelisse muggen weghoudt ooit je huis, maar vaak is jezelf insmeren 's avonds nog veeeeel beter! Zeker als je fijn een terrasje zit te doen, dus hierbij volgende recept.

Benodigdheden:

-> Citroenmelisse (gedroogd) of lavendel (gedroogd of olie)
-> vaseline
-> een potje om het in te doen.

Recept:

1. Smelt de vaseline au bain marie tot het helemaal vloeibaar is.

2. Snij de citroenmelisse/lavendel fijn.

3. Giet de vaseline over een pot en voeg de citroenmelisse/lavendel toe. Roer alles goed onder elkaar. Laat dit minstens 6 uur lang koken op een zachtje vuurtje (roer af en toe eens)

4. Zeef het mengseltje. Eens gezeefd giet je het in het potje en zet je het in de frigo.

5. Geniet van de muggenzalf :D

FYI: als je lavendel olie gebruikt hebt moet je natuurlijk niet zeven :3

Berichttitel: Re: Muggen
Geplaatst: di jul 14, 2015 9:29 am 

bedankt voor het delen. dit is er wel eentje om zelf uit te proberen

ik heb vorige keer een citroen doormidden gesneden en in beide helften kruidnagels gestoken.
en deze op de tafel gelegd.
zag er erg gezellig uit en hielp ook goed.

Geplaatst: wo jul 22, 2015 3:02 am 

In ierland waren erg een soort muggen die beten. Enorme plekken hou je eraan over in de lente en het doet serieus zeer. DEET was helaas het enige wat een beetje hielp om ze op afstand te houden, maar echt heel natuurlijk is het spul niet en maakt vlekken in je kleren. Maar voor vakantie vertrek ik niet zonder :p

Geplaatst: wo jul 22, 2015 10:27 am 

xavier schreef:
In ierland waren erg een soort muggen die beten. Enorme plekken hou je eraan over in de lente en het doet serieus zeer. DEET was helaas het enige wat een beetje hielp om ze op afstand te houden, maar echt heel natuurlijk is het spul niet en maakt vlekken in je kleren. Maar voor vakantie vertrek ik niet zonder :p

In Schotland heb je die ook, midges noemen ze die. Hele kleine muggetjes die verschrikkelijk prikken en zo klein zijn dat ze door gewone muddennetten door kunnen.
Sommige mensen hebben er heel veel last van, sommigen minder. Ik had er echt veel schrik voor toen ik vertrok naar Schotland aangezien ik allergisch ben voor insectenbeten maar deze muggen vonden mij blijkbaar niet zo lekker want meer als 10 beten heb ik niet gehad.
En inderdaad enkel DEET helpt er tegen, verschrikkelijk spul is dat.

http://www.buitensport-schotland.nl/natuur/midges.php
Voor de geïnteresseerden :)

groetjes Hibou

Geplaatst: vr jul 24, 2015 9:35 pm 

Afgelopen week in Gent doorgebracht... enorme spijt dat ik niks tegen muggen meegenomen had. Mijn vriend en ik sliepen op een mezzanine (extra verdieping in de kamer, een soort vide, je kon net rechtop zitten in bed), en tijdens nacht 1... na 3 keer muggengezoem naast mijn hoofd was ik het zat en deed het licht aan. Bleken er maar liefst 6 muggen op het plafond te zitten. Dus ik met het programmaboekje van de Gentse Feesten aan het slaan gegaan... ben nu een professioneel muggen-doder en de muur is een hele hoop zwarte en rode vlekken rijker.... (heb wel een deel weer weggehaald hoor).

Maar goed tot zover mijn gebrek aan anti-muggenspul-verhaal :p

Geplaatst: za jul 25, 2015 8:17 pm 

Wat effectief tegen muggen helpt is rook.

Buiten verzamel ik gedroogd gras/ hooi. Als je kampeert dan leg je bijvoorbeeld een, of een paar
hoopjes om je slaapplek en steek je het aan. Laat het vooral goed roken zodat er rook om je heen is.
De muggen verminderen zich aanzienlijk, maar wederkeren zich zodra de rook weg is. Herhaal dit
naar wens. Doe dit vooral na schemering (muggentijd) wanneer de mensen de rook niet zien.

Rook stinkt. Draag regenkleding met capouchon over je haren, zodat de rook door de wind over je
heen trekt en zo weinig mogelijk in je kleding komt anders ruik je die lucht de hele tijd in je tent.

Draag buiten fijngeweefde stof, zoals regenkleding. Daar prikken ze minder snel doorheen. Ikzelf
bedek in de avond buitenshuis op mijn slaapplek mijn hoofd en gezicht met een doek.

Geplaatst: za aug 15, 2015 8:00 pm 

Maand oud topic maar mocht het ellendige toch al gebeurd zijn en je wordt gek van die muggenbult; tandpasta erop! Fluoride is rotzooi natuurlijk als je erover nadenkt maar het neutraliseert het goedje wat muggen inspuiten en zo vreselijk jeukt.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur