Het is nu zo apr 22, 2018 5:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Wat voor tarot heb jij?
Geplaatst: do nov 19, 2009 9:15 pm 

---Origineel geplaatst door: ShaSun---
Waarom niet? Zit er geen energie in van de vorige kaartgebruiker?

Wanneer ik ze zal gebruiken zullen ze gevuld worden met mijn energie. Ik hou reinigen eerder wanneer ik een lading zou voelen die ik niet prettig vindt. En dat is niet het geval met deze kaarten.

Geplaatst: vr nov 20, 2009 12:43 pm 

Ik gebruik Osho Zen tarotkaarten. Deze zijn voor mij erg duidelijk en in principe is geen enkele kaart negatief of postief te nomen en dat vind ik erg mooi. Het boekje dat erbij zit gebruik ik niet, aangezien het een algemene beschrijving is en in mijn ogen dus niet volledig persoonlijk kan zijn.

Geplaatst: vr nov 20, 2009 7:38 pm 

^ook ik heb deze kaarten, en het grote voordeel vind ik dat er maar 1 algemene uitleg is.
Eerder had ik een beginners desk, waarbij dan in het boekje stond 'deze kaart kan dit en dit betekenen. Maar het kan ook dat en dat betekenen' Positief/ negatief dus, wat ik nogal verwarrend vond.

Geplaatst: vr nov 20, 2009 9:51 pm 

Ik heb laatst een deck van Robin Wood gekocht.
Helemaal geweldig, en erg mooi nog ook.

Geplaatst: za nov 21, 2009 3:00 am 

---Origineel geplaatst door: Neidana---
^ook ik heb deze kaarten, en het grote voordeel vind ik dat er maar 1 algemene uitleg is.
Eerder had ik een beginners desk, waarbij dan in het boekje stond 'deze kaart kan dit en dit betekenen. Maar het kan ook dat en dat betekenen' Positief/ negatief dus, wat ik nogal verwarrend vond.

Tarot kaarten hebben geen positieve of negatieve betekenissen, je kunt ze aangenaam vinden of onaangenaam. En dat is werkelijk een verschil.

Berichttitel: Re: ->Bericht: Wat voor tarot heb jij?
Geplaatst: di maart 31, 2015 9:05 pm 

Ik heb zelf het rider-waite tarot, maar de afbeeldingen en spreken me niet zo aan. Ik zit er nu over te denken een nieuwe set te kopen, en twijfel tussen het tarot van de druiden, omdat ik de pagan symboliek heel mooi vind, en het mucha tarot, omdat ik die afbeeldingen gewoon geweldig mooi vind.
Bij het laatste zit echter geen los boekje, maar de afbeeldingen die ik op google heb gevonden lijken zo op het tarot dat ik heb dat ik denk dat hier waarschijnlijk ongeveer dezelfde boekjes/beschrijvingen bij passen.
Heeft iemand hier een of beide van deze sets, en wat vind je ervan?

Misschien is dit al eerder aan bod gekomen, maar ik ben te lui om dit hele topic door te lezen ;).

if you don't mind, I'll keep on going"

Geplaatst: vr aug 14, 2015 10:58 pm 

Ik ben benieuwd wat je kiest luna, of heb je al gekozen?

Ikzelf ben begonnen met een super simpele set die ik enorm moeilijk te leggen vond, ik had er geen klik mee.

In londenben ik tegen de Wild Wood Tarot aangelopen en dat was meteen de klik. Deze tarot vind ik enorm fijn, kan ik goed leggen en duiden.
Ik zal ook niet zomaar meer een andere set nemen, ik houd het bij mijn WWT, daar heb ik voldoende aan.

Geplaatst: za aug 15, 2015 8:09 pm 

Voor de collectie heb ik Victoria Francis, Lord of the Rings en the Vampire Tarot. Hoe erg haha. Maar goed mooie kaarten maar echt om te leggen vind ik die laatste geweldig en de eerste twee ronduit vreselijk. Helemaal geen feeling mee, gee nenergie die erin blijft bah.
Die Vampire Tarot zijn echt hele grote en duidelijk kaarten en de artiest heeft veel ervaring al met andere Tarot decks. Dit merk je meteen, had meteen een goed gevoel erbij.
Sommige mensen kijken alleen dan een beetje schuin er naar omdat de artwork gebaseerd is op Dracula. Tja...eh sorry?

Ik ben nu zelf bezig mijn eigen Tarot te ontwerpen, artwork is geen probleem als kunstenaar maar moet even kijken wat het qua drukken gaat kosten.

Geplaatst: zo aug 16, 2015 1:17 am 

Dat zou gaaf zijn, Erebus. Klinkt als professioneel ;) Ook op dat mooie gladde papierstof?
Tarot maken lijkt me inderdaad een kunstenaarsproject met goede kennis en inzicht van de tarots.

Geplaatst: zo aug 16, 2015 7:59 am 

Hey Wickie, ik heb wel wat plannen omtrent materiaal maar mij kennende duik ik bij de printer in het materialenboek en wordt het iets heel anders dan ik in gedachten had. Ik laat me steeds meer leiden door het moment en dat is best bijzonder voor een plan-neuroot zoals ik maar pakt toch iedere keer goed uit.
Heb nu een fijn, klein drukkerijtje gevonden die het niet gek vinden dat ik met mijn handen over de stalen heen ga en 'voel' wat zou werken voor mij persoonlijk :mrgreen:

[ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur