Het is nu zo okt 21, 2018 2:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Oefenen - Wat lezen jullie hier ?
Geplaatst: di feb 02, 2016 11:08 am 

Hallo medelezers, ik ben benieuwd of hier nog mensen meelezen en leren, het is hier best rustig volgens mij, dus deel ik een legging.

Over werk heb ik twee kaartenreeksen, 1 reeks van 3 en 1 reeks waar ik een 4e kaart wilde ter clarificatie. De reeksen zijn gelegd om elkaar toe te lichten, een verhaal te vormen, keuze 1 dan dit en keuze 2 dan dat..

1 reeks gaat over een huidige baan en 1 reeks over een mogelijke nieuwe baan (sollicitatiebrief is gedaan maar nog geen antwoord). Ik hoef denk ik niet te duiden welke reeks waar over gaat..dat wijst zichzelf in mijn ogen duidelijk.

Reeks 1

standing stone (gerechtigheid)
4 wands (staven 4)
9 chalices (bekers 4)

Reeks 2

Knight Pentacles (ridder pentakels)
Knight Wands (ridder van staven)
Queen Chalices (koniging van bekers)
The Crone (kracht)

Wat ik nog erg moeilijk vind om te lezen is het feit dat reeks 2 allemaal sterke kaarten bevat en dat in beide reeksen kaart 2 van wands is en kaart 3 van chalices.. wat moet ik daar in lezen?

Ik ben benieuwd of en wie hier iets van vindt :)

Berichttitel: Re: Oefenen - Wat lezen jullie hier ?
Geplaatst: za feb 20, 2016 9:15 am 

Ik geloof niet dat het veel nut heeft om hier over kaartleggingen te praten op dit moment, prima, ik ben in mijn hutje als iemand mij zoekt :)

Geplaatst: ma feb 29, 2016 8:52 pm 

Het is wat laat, maar ik ga toch eens even mijn gedachten hierop loslaten.

Reeks 1:

Je energie gericht op je huidige baan zal zich manifesteren in werk, met succes.
Om succesvol te functioneren is het nodig soms wat tact en gematigdheid te tonen, maar behoed je ervoor dat een focus op succes ten koste kan gaan van je plezier en genot in het leven. Behoed je er echter ook voor dat hoewel de gerichtheid van je energie zich manifesteert in vreugde, dit een kwestie van geluk is. De aard van dit geluk is onzeker en alleen de toekomst kan uitwijzen of dit geluk van blijvende aard is. Hoewel zeker is dat het inspanning zal blijven vergen is ook zeker dat gerichte inspanningen nu tot (voorlopig) geluk zullen (blijven) leiden.

Reeks 2:

Hoewel een nieuwe baan het vooruitzicht zal bieden van stabiliteit, kostwinning, en materialistisch gewin kan het zijn dat je voor nu te veel hooi op je vork neemt, dwaal niet af van waar het je werkelijk om gaat, stel een helder doel, loop niet met je hoofd in de wolken. Wees dus zo goed als mogelijk beducht, rationeel, en koel in de keuzes die je maakt en pas op voor overhaaste beslissingen maar blijf vooruitgaan en ga niet bij de pakken neerzitten! Vertrouw in je eigen kunnen! Je zult zien dat wanneer je jouw energieën op een positieve wijze aanwendt je toekomst glansrijk en helder zal zijn, maar dat als je je laat afleiden of meeslepen je toekomst evengoed verstoord zal worden. Alle keuzes waar je voor staat zullen zo via de wereld om jou heen een diepe impact hebben op jou als persoon. Desalnietemin zal doorzettingskracht leiden tot geluk door het proeven van nieuwe ervaringen en het benutten van nieuwe kansen.

Ik ben benieuwd wat je er van vond :D

Geplaatst: za maart 05, 2016 9:10 am 

Hey Thjazi, wat leuk dat de moeite neemt om mee te lezen :)

Ik vind het een goede uitleg, maar snap bepaalde stukjes niet waar je dat uit leest.

reek 1 - het gematigde, dat haal je uit de gerechtigheid?
Het tijdelijke aspect van geluk, uiteindelijk is alles wel tijdelijk natuurlijk, maar uit welke kaart haal je dit detail?

reeks 2 - teveel hooi op de vork, waar zie je die?
zelfde voor hoofd in de wolken, mee laten slepen,

Zijn dit zaken die je leest als balans in de kaart? (kans ambitie en als tegenwicht pas op voor teveel hooi op de vork?)

Of zijn dit zaken die je intuïtief erbij brengt?

Voor reeks 1, ik heb de laatste weken erg veel de kans om werk en prive goed te balanceren, dat is ook wat ik even nodig heb dus dat tel ik zeker ook als succes. Daarnaast heb ik in mijn huidige baan wel te maken met een aantal machtige mensen die over lijken gaan dus tact en gematigdheid is van belang, ik moet niet niet zelf openlijk de strijd aangaan met die mensen, ik adviseer en probeer geen energie te stoppen in of het vervolgens naar mijn wens loopt.

Voor reek 2, het vooruitzicht was inderdaad een baan die een stuk meer druk mee bracht, druk die voortkwam uit een directere invloed in het leven van velen die ik zou krijgen. Met die macht zou ik de verantwoording voelen (druk) om het goed en snel te doen. Dat zag ik bij voorbaat als valkuil.
Intussen is bekend dat er een kleine 150 sollicitanten waren met daaronder een aantal die de functie al vervullen en het feit dat ze iemand wilden die per direct 100% kon meedraaien. In praktijk kan ik dat deel niet toetsen.
Wel geven de kaarten steeds aan dat het nog een wending krijgt, ik weet niet hoe of wat, wie weet leveren de opgedane contacten nog wat op.

Geplaatst: zo maart 13, 2016 3:24 am 

Grey schreef:
Hey Thjazi, wat leuk dat de moeite neemt om mee te lezen :)

Ik vind het een goede uitleg, maar snap bepaalde stukjes niet waar je dat uit leest.

reek 1 - het gematigde, dat haal je uit de gerechtigheid?
Het tijdelijke aspect van geluk, uiteindelijk is alles wel tijdelijk natuurlijk, maar uit welke kaart haal je dit detail?

reeks 2 - teveel hooi op de vork, waar zie je die?
zelfde voor hoofd in de wolken, mee laten slepen,

Zijn dit zaken die je leest als balans in de kaart? (kans ambitie en als tegenwicht pas op voor teveel hooi op de vork?)

Of zijn dit zaken die je intuïtief erbij brengt?

...

Wel geven de kaarten steeds aan dat het nog een wending krijgt, ik weet niet hoe of wat, wie weet leveren de opgedane contacten nog wat op.

Dit probleem heb ik vaker, daarom ben ik ook nog geen goede lezer, ik maak te grote sprongen in m'n hoofd en dan moet ik terug de stappen navolgen hehe. Maar dat is geen probleem, eerder een goede oefening.

Ik lees het inderdaad als balans in de kaart, met name in het geval van gerechtigheid zie ik het niet zo zeer in traditionele Christelijke zin als vergelding van kwaad en beloning van goed maar als alle oorzaak-gevolg relaties. Gerechtigheid staat dus voor mij ook voor oneindige mogelijkheden en uitkomsten en daardoor voor aanpassing aan acties/handelen en de gevolgen ervan. Ik denk dat ik daar onbewust 'gematigd' van heb gemaakt omdat ik toch zeker niet wilde adviseren overhaaste besluiten te nemen.

Het tijdelijke aspect van geluk haal ik uit de vier staven, 'voltooiing' is maar een moment, een soort eindpunt voor het beginpunt van een nieuwe fase, het is een noodzakelijk gevolg van bevrediging van verlangen dat een nieuw verlangen haar plaats inneemt en mensen zien bevrediging van verlangens helaas maar al te vaak als het toppunt van geluk. In de kaart die ik gebruik wordt het verder uitgebeeld door een tweetal paren symbolen waarbij de symbolen van passie worden bedreigd door neutraliserende krachten.

Teveel hooi op de vork zie ik in de ridder van schijven, de harde werker met als schaduwzijde dat het harde werk zijn leven is en dat hij verder niet echt iets heeft om trots op te zijn, dit is niet zozeer een tegenwicht op ambitie, de ridder van schijven vind ik totaal niet ambitieus. Eerder een tegenwicht voor de blik op wereldse zaken, een leuk alternatief is de kaart zo op 'het is niet al goud wat blinkt'.

Zoals de ridders het vurige deel van hun element vertegenwoordigen, volgens sommigen, zo vertegenwoordigt de Staven Ridder dus het vurig aspect van vuur. Wat hij doet doet hij nooit met mate, maar altijd met volle overgave, kracht, trots en vaak onbezonnen. Het is dus een positieve kaart om je bewust van te worden, de fighting spirit is er, dus nu weer terug met de voetjes op de grond en knallen als het ware. En zo kwam ik bij hoofd in de wolken/mee laten slepen.

Tenslotte,
Dat er een wending gaat zijn, ja, dat zou altijd het geval moeten zijn. Wanneer je simpelweg het verhaal van de tarot volgt wordt je daar meerdere malen aan herinnerd, probeer uit te pluizen of een bepaalde wending overweldigend beter lijkt, want veel meer kunnen we denk ik niet met Tarot. Toekomst blijft toch een oneindige reeks mogelijkheden.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur