Het is nu ma apr 23, 2018 10:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ->Bericht: Tarot Leren (betekenissen)
Geplaatst: di nov 24, 2009 8:09 am 

Ik heb een deck al een tijdje met boek erbij, ik wil het graag leren.

Maar ik heb nogal moeite om de betekenissen te leren, ik probeer de kaarten eerst te bestuderen, en te kijken wat deze kaart mij vertelt.

Maar het is best moeilijk, en al helemaal de kaarten zoals staven, kelken, de kleine arcana dus.

Heeft iemand tips voor mij, hoe pak ik dit het beste aan?

EDIT: Nog een vraagje.

Mag ik gewoon oefenen door gewoon leggingen te doen, en dan eerst kijken wat de kaarten mij vertellen, en dan in het boek te kijken. Of als ik er niet uitkom gewoon in de boek te kijken na de legging?

*Blessed Be*

Kagu Masubi

Berichttitel: re: Tarot Leren (betekenissen)
Geplaatst: di nov 24, 2009 11:36 am 

Ik denk dat het vooral een kwestie van oefenen is. Het heeft bij mij jaren geduurd, voordat ik mijn tarot een beetje doorhad, en nog steeds heb ik her en der een boek nodig, om dat ik de betekenis dan niet helemaal kan doorgronden.
En volgens mij zegt het niks, dat je de kaarten in het begin niet kan doorgronden.
Om even een symbolisch voorbeeld te geven:
Stel jij wil grieks gaan bestuderen, en ze geven je een boek, van een hoogstaande griekse literaire dichter, en jij snapt er geen bal van, wat er nou staat, en pakt steeds het woordenboek erbij, betekend dat dan, dat jij geen grieks zou kunnen leren? Helemaal niet, het heeft alleen tijd nodig, omdat het iets is, waar je je normaal gesproken in het dagelijkse leven niet mee bezig houdt, je moet dus oefenen!

Nee hoor, maak jij je maar niet druk, neem de tijd, om te oefenen via een boek. Je merkt vanzelf, dat je de kaarten sneller leert kennen als dat je zelf verwacht!

good luck!

Berichttitel: re: Tarot Leren (betekenissen)
Geplaatst: do nov 26, 2009 2:13 pm 

Wat mij erg heeft geholpen in Tarot is te weten dat de grote Arcana een verhaal vertelt beginnend bij de dwaas. Voor mij was het verhaal leren kennen een makkelijkere stap dan vaste betekenissen uit mijn hoofd te leren.
Daarnaast heb ik ook veel aan boeken gehad die de kaarten niet alleen met vaste uitleg brachten, maar vooral alle symboliek in een bepaalde kaart lieten zien. Dat is deels iets wat je kunt leren, bijvoorbeeld numerologie, maar ook iets wat je kan inbeelden/aanvoelen, bijvoorbeeld waar staat een koning voor, en hoe beantwoord het jouw vraag als je jezelf voorstelt als de koning op de kaart?

Liefs
Luna-Aradia

Berichttitel: Re: ->Bericht: Tarot Leren (betekenissen)
Geplaatst: zo mei 25, 2014 8:42 am 

Ik ben nog lekker in de leer. En zou graag voor iemand willen legge ? Iemand intresse?

[ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur