Het is nu vr okt 19, 2018 8:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Welk tarotdeck gebruik jij?
Geplaatst: zo mei 09, 2010 5:45 pm 

MM Silverwolf,

Als je in de zoekfunctie kijkt, kun je zien dat er al meerdere topics over tarotdecks lopen. Je kunt ook bij Divinatie naar de lopende topics kijken.

groetjes, uwe Heiligheid

Geplaatst: zo mei 09, 2010 8:34 pm 

Hoi Silverwolf,

In de loop van de tijd heb ik vele orakels mogen verzamelen. De hieronder beschreven orakels gebruik ik het meest.

De vogelkaarten gebruik ik erg graag daar ik een grote binding met vogels voel. Ook mijn zelfgemaakte runen vind ik fijn om te gebruiken in combi met het Ogham-orakel.
Voor een moment kaart kies ik vaak eentje uit het engelenorakel die ik dan op mijn nachtkastje zet.

Het Sjamaansspiegel orakel is ook een van mijn favorieten en heeft mij goed in een bepaalde periode geholpen. De kaarten vind ik al prachtig om te zien en ik kan mij dan ook een avondje vermaken door alleen maar te kijken naar de schitterende afbeeldingen. Ook de teksten zijn enorm inspirerend om te lezen.

Tijdens maanvieringen gebruik ik altijd de Moeder Aarde kaarten en doe dan de windrichtingenlegging daar ik bij het trekken van de cirkel bij elke windrichting kracht en inzicht vraag aan de voorouders.
Daarbij trek ik dan 1 medicijnkaart die een mooie aanvulling geeft op de duiding.

Een paar maanden terug heb ik het Dryaden-orakel gekregen voor mijn verjaardag. Deze heeft prachtige teksten die je aan het denken zetten.
Ook het Aboriginal droomtijd-orakel is een mooie aanwinst. Mooie Aboriginaltekeningen (met allemaal stipjes) op ronde kaarten afgebeeld. Prachtige verhalen over hun Kobongs waardoor je meer over hun zienswijze kan leren.

De 3 decks van Phillip Carr-Gomm lees ik ook geregeld. Niet specifiek om te duiden maar meer om Keltische kennis op te doen. De wijze waarop de Tarot is beschreven vind ik prachtig daar deze verwijzen naar het Wiel van het Jaar. Een tijdje terug heb ik het Plantenorakel der Druiden gekregen wat een mooie aanvulling is op mijn kruidentuintje

Dus de orakels gebruik ik niet alleen om te duiden maar ook om kennis op te doen en te genieten van alle prachtige afbeeldingen.

Groetjes Feather.

Geplaatst: zo mei 23, 2010 6:08 am 

Ik heb deze besteld Dierenorakel der druiden van Philip Carr-Gomm

Geplaatst: di mei 25, 2010 7:58 am 

Mijn absoluut favoriete deck is de Bohemian Gothic tarot.
Grafisch gezien een schitterend deck met een hele mooie symboliek.

Daarnaast gebruik ik nog de Crowley tarot, en heb ik nog een van de Necronomicon. De laatste gebruik ik meer voor magische doeleinden en minder voor divinatie ( behalve voor mezelf) Dit omdat de afbeeldingen en symboliek ervan nogal kan afschrikken.

Daarnaast heb ik nog een Keltisch Boomorakel.

Geplaatst: ma dec 06, 2010 9:31 am 

Ik gebruik het elfen orakel en de rider waite tarot.

Geplaatst: vr maart 04, 2011 9:50 pm 

Ik heb een vraagje, ik hoop dat het hierbij past.

Ik kan me echt niet vinden in Tarot, ik wou het graag leren maar zodra ik er over begin krijg ik een raar gevoel. Ik voel me aangetrokken tot de totemdier kaarten en runestenen. Met tarot is het net zoals mijn magische energie er een soort afkeer heeft. Mijn vriendin leende mij haar boek "Totemdier Tarot". De intro vond ik fijn maar zodra ik bij de kaarten kwam en erover begon te lezen, kon ik niet meer. Ik voelde dat het niet "klikte". De gewone totemdieren kaarten ging meteen vlot. Ik heb verschillende Tarot boeken geprobeerd en telkens als ik over de kaarten lees krijg ik die raar gevoel.

Betekent dit dat Tarot misschien niet voor mij bestemd is?

BB

Geplaatst: ma maart 07, 2011 1:12 pm 

Ik ben bezig het rider waite tarot te leren en dat lukt aardig!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur