Het is nu wo okt 17, 2018 7:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Welk tarotdeck gebruik jij?
Geplaatst: za jun 11, 2011 4:35 pm 

Ik heb Lenormand kaarten. ^^

Berichttitel: re: Welk tarotdeck gebruik jij?
Geplaatst: do jul 14, 2011 3:33 pm 

Tarot Deck: Crowley Tarot by Aleister Crowley.
Ik weet niet waarom maar die deck ligt mij tot mij eigen verbazing het meest.

Orakels:
Medicijnkaarten - Jamie Sams / D. Carson

En dan heb ik even dankzij een vriendin van me kunnen werken met The Fearies Oracle Biran Forud en Jessica Macbeth. Die trekken mij al jaren en ik zou ze echt eens moeten vinden/aanschaffen. Die kaarten hebben mij tot vele zelfinzichten gebracht en hebben dus zoieso een stapje voor op elk ander orakel.

Berichttitel: Re: ->Bericht: Welk tarotdeck gebruik jij?
Geplaatst: wo dec 07, 2011 3:24 pm 

Ik heb ooit een legging gedaan voor een jongen die ik net een dag kende, hij zag dat ik die kaarten had en wou graag dat ik een legging voor hem deed. De legging ging goed en ondanks dat ik niet wist wat de kaarten voor hem betekende kon hij zich erg vinden in de betekenis die ik erin terugvond (Zo trok ik de kaart ''de dood'' en die duide op dat hij recentelijk zijn moeder was verloren en dat hij sindsdien een andere kijk op de wereld had) Nadat dit klaar was en ik zelf nog overdonderd was van het resultaat (was de eerste keer dat ik legde voor een vreemdeling) vroeg hij of hij het zelfs eens mocht proberen. Maar zodra hij had geschud en een kaart wou pakken klapte hij dicht en vond het zelf toch niet zo'n goed idee. Hij zei dat hij een soort energie voelde die zijn hand als een magneet wegdrukte. Daarnaast vertelde een andere heks mij een keer dat voorwerpen die ik gebruik of draag (en dan voornamelijk rituele/symbolische voorwerpen zoals tools en sieraden) snel mijn energie gaan dragen. Zij kon dus ook niet meer met mijn kaarten werken toen ze dat probeerde.

Ik vroeg me af, hoe leggen jullie de kaarten voor andere personen?
Schud je ze zelf? Laat je ze schudden? Kies je de kaarten zelf? of laat je ze kiezen? Ik lees net weer door mijn boekjes en in elk boekje onder het hoofdstuk tarotkaarten spreken de meeste over dat de persoon voor wie de legging is zelf moet trekken.

Ikzelf schud ze dus altijd en trek ze ook zelf op gevoel. Ik probeer mij te richten op de energie van de persoon. Dit heeft zoals verteld, altijd wel tot goede resultaten geleid. (Maar ergens vind ik het toch altijd wel spannend wanneer ik weer die kaarten trek en bang ben dat ik als grappenmaken neer word gezet omdat er niks klopt)

Geplaatst: wo dec 07, 2011 9:19 pm 

Om te orakelen: Rider-Waite of een variant daarvan, omdat mijn eerste deck van Waite was.
Voor magie: Crowley! Ik ken geen ander deck dat zo magisch geladen is!

Geplaatst: do dec 08, 2011 2:07 pm 

Op wat voor manier gebruik je tarotkaarten voor magie?

Geplaatst: zo jan 08, 2012 9:47 am 

catpeople tarot deck

Geplaatst: zo jan 08, 2012 11:07 am 

Hm, ik wil heel graag een tarotdeck, maar ik weet niet welke ik moet nemen. Ik neem aan dat het voornamelijk slim is om te beginnen met één waartoe je je voelt aangetrokken?

Geplaatst: zo jan 08, 2012 1:57 pm 

ShaSun schreef:
Daarnaast vertelde een andere heks mij een keer dat voorwerpen die ik gebruik of draag (en dan voornamelijk rituele/symbolische voorwerpen zoals tools en sieraden) snel mijn energie gaan dragen. Zij kon dus ook niet meer met mijn kaarten werken toen ze dat probeerde.

Eerlijk gezegd denk ik dat daar ook wel waarheid in zit. Niet zo vreemd dus dat het die kennis van jou niet lukte om jou dek te gebruiken. Ik zou het persoonlijk ook niet fijn vinden als iemand aan mijn dek zou zitten.

Ik heb sinds kort een heel schattige set "tarot voor beginners" : Kathleen Mcormack.
Nu met volle maan lijkt me een mooi moment om ze eerst te reinigen met salie. Zodat ze mijn energie daarna goed kunnen opnemen. En dan ga ik deze week eens rustig een eerste legging uitproberen :)
SPANNEND!

edit: ik wil de kaarten dus gaan gebruiken om te devineren. En de keuze voor dit dek.....tja, ik had toevallig net twee weken ervoor bedacht dat ik met tarot wilde gaan beginnen. En toen kwam ik deze tegen en dat heeft dan voor mijn gevoel zo moeten zijn. Ik ben er in ieder geval nog steeds heel erg blij mee :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur