Het is nu di sep 25, 2018 12:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hoe raak je bekend / kun je voor het eerst een simpele tarot
Geplaatst: za aug 11, 2012 5:19 pm 

leggen?
Ik heb niet zoveel met 'al die technieken' wat ik meestal doe is van links naar recht; verleden heden toekomst...
Hoe doen jullie dat?

Berichttitel: Re: Hoe raak je bekend / kun je voor het eerst een simpele t
Geplaatst: za aug 11, 2012 5:31 pm 

3 kaarten werkt voor mij idd ook altijd erg fijn. Wat vaak wordt aangeraden is om elke dag (of elke paar dagen) één kaart te trekken, en je dan in die kaart te verdiepen. Als je dit gaat doen, zou ik je aanraden de kaarten in volgorde te nemen, omdat ze op die manier ook een verhaal vertellen. Dit komt bijvoorbeeld goed naar voren in het boek ´Beeld van Tarot´ van Jan Ton of in `Tarot, het grote levensavontuur´ van Hajo Banzhaf.

Een boek wat ik vooral in het begin zelf veel gebruikt heb, is `Tarot van A tot Z´, ook geschreven door Banzhaf. Hierin geeft hij 3 verschillende soorten leggingen, plus de betekenis van elke kaart op elke mogelijke positie in die drie leggingen. Zo heb ik per kaart snel de verschillende aspecten ervan geleerd.

Misschien nog wel belangrijker dan al die boeken is wat een kaart jou zegt, wat een kaart met jou doet. Wat zie je allemaal? Wat is belangrijk, welke symbolen ken je en spreken je aan? Welk gevoel krijg je bij de kaart? Welk advies zou deze kaart iemand kunnen geven, voor welke valkuilen waarschuwt hij, of welke lichtpunten laat hij zien? Door welke kaarten voel je je aangetrokken en waarom? Welke kaarten doen jou niets, en wat zit daar achter?

Als je dan op een gegeven moment wat verder bent, zoek dan eens naar een andere tarotset. Wat zijn de verschillen en overeenkomsten? Wat is de kern van elke kaart, en wat is interpretatie van de tekenaar?

Edit: wat ook handig is, is om op te schrijven in welke situatie je kaarten trekt, en welke je toen gekregen hebt. Zeker als je deze aantekeningen later nog eens terugleest, zul je versteld staan!

Geplaatst: zo aug 19, 2012 12:56 pm 

Ik gebruik meestal ook 3 kaarten voor heden, verleden en toekomst. Als ik iets specifieks zoek over het verleden bijvoorbeeld, wil ik nog wel eens een extra kaart nemen voor verleden om dingen te verduidelijken.
Probeer wat te leren over symbolen en kleuren om meer te weten te komen over je kaarten, zonder specifiek per kaart de symbolen op te zoeken.
Een hele goede manier om te oefenen is door aan vrienden of kennissen te vragen of je eens kaarten voor ze mag leggen, omdat je nog aan het oefenen bent.

Geplaatst: zo aug 19, 2012 2:18 pm 

http://www.catharinaweb.nl/tarot/ ;) :)

Geplaatst: ma aug 20, 2012 4:02 pm 

Thanks, hey Enigma! *zwaait*

Geplaatst: ma aug 20, 2012 4:05 pm 

Hey Briana Amara, *zwaait terug* :D

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur