Het is nu di jun 19, 2018 11:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Welk tarot gebruik je?
Geplaatst: vr apr 05, 2013 4:41 pm 

Hoi hoi hoi!

Het is me opgevallen dat er tegenwoordig meer en meer verschillende soorten tarot op de markt komen, die allemaal even mooi en fleurig ogen. Helaas kan je maar één deck tegelijk gebruiken, vermoed ik.

Zelf ben ik begonnen met Rider Waite en deze vind ik nog altijd het aangenaamst werken. Ik heb ook een exemplaar van de Crowley Toth en deze lijkt me minder te liggen.

Maar ik kreeg het gevoel wat beu gekeken geraakt te zijn op mijn Rider Waite en ik beken dat ik de kaarten een tijdje verwaarloosd heb en er wat uit geraakt ben, tot ik onlangs de Pagan Cat Tarot tegen kwam.

Deze doet me denken en is gebaseerd op de Rider Waite, de kaarten kunnen hetzelfde geïnterpreteerd worden, maar de afbeeldingen zijn allemaal katten en ik vrees dat ik er meteen weg van was en zo terug interesse voor tarot gekregen heb. Deze kaarten zijn echt prachtig en een echte aanrader.

Welk deck gebruiken jullie het meest en waarom?

Berichttitel: Re: Welk tarot gebruik je?
Geplaatst: vr apr 05, 2013 7:41 pm 

Ik gebruik De Tarot van de Druïden en The Book of Shadows (as above) Tarot. Beide sterk paganistisch. Was op beide snel verliefd. Als ik een korte legging wil doen gebruik ik The Book of Shadows Tarot, wil ik uitgebreid dan neem ik De Tarot van de Druïden.

Geplaatst: za apr 06, 2013 9:08 am 

Ik kon vroeger nooit kiezen, kocht er een aantal, maar was er altijd maar een tijdje blij mee. Totdat ik mijn tarot tegen kwam dat ik nu heb, totaal anders als waar ik normaal voor ging. Mijn tarot is de Shadowscapes Tarot.

Geplaatst: za apr 06, 2013 9:38 am 

Ik gebruik nog steeds een tarot die ik ooit cadeau heb gekregen. Ze zaten in een doosje, samen met een boekje: tarot voor beginners. Op zich niks mis mee, maar ik mis wel wat. Op de een of andere manier spreken de afbeeldingen mij niet aan.

Nu ben ik een tijdje geleden begonnen om mijn eigen set te maken. Ik heb de Grote Arcana zo goed als af, en ben nu bezig met de Kleine Arcana, maar dat is toch best lastig (ik doe het in Disney-stijl, aangezien ik alle films uit m'n hoofd ken) en het is lastig om dan symbolen te kiezen.

"Wat als je nou een keuze hebt gemaakt waar je niet blij mee bent?" - "Dan moet je proberen die keus te herstellen." - "Maar wat als je het niet meer kunt herstellen?" - "Dan zul je er mee moeten leren leven."

Geplaatst: za apr 06, 2013 7:15 pm 

Eerst was ik niet echt met tarot bezig want het trok me niet zo aan maar vorig jaar heb ik voor mijn verjaardag van een vriendin een prachtige set tarotkaarten gekregen en sindsdien neem ik ze eens vast en probeer ik de betekenissen te leren en de verbanden te zien. Ik weet niet vanbuiten hoe het precies noemt maar het is iets met fantasy-wezens en gebasseerd op mythen en sagen van over de hele wereld. Het is echt een prachtige set, alles is getekend en heel mooi :)

Groetjes Hibou

Geplaatst: za apr 06, 2013 8:12 pm 

Ik ben begonnen met Rider waite kaarten, nu werk ik met de Osho zen tarot, Aleister Crowley thoth, Shaman tarot, maar ik werk ook met andere kaarten zoals, Engelen kaarten van Doreen Virtue, Chakra kaarten, inzicht en affirmatie kaarten en Magische zeemeerminnen en Dolfijnen van Doreen Virtue.
De laatste tijd heb ik een voorkeur voor Osho zen tarot en Aleister Crowley thoth.

Geplaatst: zo apr 07, 2013 2:13 pm 

Die Doreen Virtue kaarten zijn ook zalig. Ik heb er ook enkele sets van en gebruik ze vooral als ik even snel een positief antwoord nodig heb. Ze zijn minder complex dan tarot.

Geplaatst: zo apr 14, 2013 8:00 pm 

Heey iedereen !

Ik zelf heb in totaal 4 soorten tarot !
Waaronder:

-Tarot van de druiden, die ik nog niet gebruik omdat ik heb vrij recent gekocht heb.

-Mystieke Lenormand, deze gebruik ik voor de simpele heden,verleden,toekomst legging en ik heb deze ook vaak in de klas gelegd.
Ik heb deze tarot bij een winkeltje in de buurt vandaan en de eerste weken legde ik natuurlijk elke dag voor mezelf alleen voelde ik geen connectie met de kaarten dus ben ik terug gegaan naar de winkel om te vragen waar dat nou aan lag.
Er werd mij verteld dat het even duurt voordat je 1 bent met de kaarten en dus een connectie voelt
En nu werk ze perfect en ze is al erg vaak gebruikt natuurlijk.

Alleen is dit geen orginele set omdat deze geen grote en kleine arcana heeft.
Dit was eigenlijk wel mijn eerste serieuze tarot setje.

-Een normale kaarten set, Deze tip heb ik uit een boek vandaan maar ik heb hem nooit echt serieus gebruikt en deze heeft ook niet de grote en kleine arcana natuurlijk.

-Universal Fantasy Tarot, Dit is mijn schatje samen met de Lenormand natuurlijk.
Maar deze staat toch op mijn top 1 favo set !
Deze bevat wel de Grote en Kleine Arcana en ik gebruik deze echt voor een grotere legging en dat is meestal het keltische kruis.

En ik heb ook nog een zelf gemaakt runen setje en daar ben ik sinds kort een beetje mee gaan rommelen.
Ook heel leuk om te doen !

BB Arden

-

Geplaatst: do apr 18, 2013 4:57 pm 

Wat fijn dat je zo goed met je kaarten overweg kunt Ardenfire! Ikzelf heb ook een Lenormanddeck, de feeling is er wel maar niet zo sterk als mijn Crystall Deck (dat is eigenlijk een orakeldeck en geen tarot). Ik heb geen enkel echt tarot deck, nog niet ;)

Geplaatst: ma apr 22, 2013 7:35 pm 

Ik gebruik de Herbal Tarot, al doe ik enkel lezingen met het grote arcana, aangezien ik het kleine nog steeds niet goed onder de knie heb, en ik eigenlijk ook liever niet de volledige lijn van wat er kan gebeuren ken. Ik zou er anders te sterk naartoe gaan leven.

Verder gebruik ik ook nog het plantenorakel van de druïden en the flowers speak, beiden orakelkaarten waar ik zeer aan gehecht ben. Ik gebruik deze ook liever dan mijn tarot, geen idee waarom eigenlijk. Ze voelen gewoon beter aan, denk ik.

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur