Het is nu vr jul 20, 2018 9:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tarot kaarten leggen voor jezelf?
Geplaatst: zo okt 20, 2013 11:42 am 

Ik heb al sinds mijn 16de het Rider Waite tarot. Leuke kaarten, duidelijk te begrijpen. Maar op de een of andere manier heb ik er moeite mee om kaarten voor mijzelf te leggen. Ik doe het ook niet vaak, omdat ik het idee heb dat het totaal niet wil. Voor anderen gaat het wat makkelijker. Heb er wel de tijd voor nodig. Maar voor mijzelf? No waaaay!

Hebben jullie dat ook?

Berichttitel: Re: Tarot kaarten leggen voor jezelf?
Geplaatst: zo okt 20, 2013 12:00 pm 

Jezelf confornteren is altijd lastig, zeg maar confronterend. Maar juist om die reden gebruik ik eigenlijk de tarot, zeg maar als een soort filter. Als ik kaarten voor mezelf leg en analyseer word ik geleidelijk aan geconfronteerd met zaken die ik eigenlijk niet wil eten, niet toe wil geven of soms zelfs niet eens bewust van ben. Dat kan enomr verhelderen, opluchten, of shockeren.

Geplaatst: zo okt 20, 2013 12:07 pm 

Phaedrus schreef:
Jezelf confornteren is altijd lastig, zeg maar confronterend. Maar juist om die reden gebruik ik eigenlijk de tarot, zeg maar als een soort filter. Als ik kaarten voor mezelf leg en analyseer word ik geleidelijk aan geconfronteerd met zaken die ik eigenlijk niet wil eten, niet toe wil geven of soms zelfs niet eens bewust van ben. Dat kan enomr verhelderen, opluchten, of shockeren.

Je zou best gelijk kunnen hebben. Misschien vind ik het te confronterend.

Geplaatst: zo okt 20, 2013 4:23 pm 

Soms helpt het om een ander kaarten dek voor jezelf te nemen :)

Geplaatst: zo okt 20, 2013 4:28 pm 

Enigma schreef:
Soms helpt het om een ander kaarten dek voor jezelf te nemen :)

Heb ik ook gedaan! Twee maanden terug heb ik het Animal Wisdom Tarot gekocht. Super mooi! Maar zo moeilijk te begrijpen. Ik zit constant in het boekje te kijken en dan alsnog zit ik van "huh, snap er niks van". :lol:

Geplaatst: zo mei 18, 2014 8:40 pm 

Ik heb mezelf altijd al erg aangetrokken gevoeld tot de tarrot, heb zelfs een tarrot boek-box gekocht en een boek over tarrot. Nu stond ik laatst in een winkel, ik was van plan om een boek over tarrot te kopen toen ik op de een of andere manier naar de tarrotkaarten werd toegetrokken en daar heb ik me toch een onwijs mooi tarrotdek gevonden. Een elven dek. Wat ik zelf heb gezien en ook wat ik heb gelezen in de boeken is dat als je moeite hebt met een bepaald dek, om wat voor reden dan ook, dan hoort het dek niet bij je. Nu snap ik waarom ik altijd moeite had met de tarrot box, de kaarten waren wel leuk, maar spraken mij totaal niet aan. Nu heb ik dat niet met mijn elven deck. Ik moet ze nog wel allemaal uit mijn hoofd leren, maar het hielp ontzettend en heb al 2 leggingen voor mijzelf gedaan die gewoon precies klopten met wat er nu gaande was, al is geweest en wat er nog gaat komen. Dit was namelijk een bepaalde legging die in het boekje dat erbij kwam erbij zat.

Dus wat ik eigenlijk wil zeggen is, wil je met de tarrot werken, ook voor jezelf, dan zoek naar een dek die je echt aanspreekt. Daarnaast als het voor jouzelf niet lukt, misschien moet je dan maar eens een keer geen vraag stellen? Maar kijken wat de kaarten je geven? Of als je dat juist altijd doet stel dan een keer een vraag terwijl je aan het schudden bent, zoals bijvoorbeeld over je studie, werk of wat dan ook. Maar laat het wel een vraag zijn waarbij het antwoord geen super impact op je zal maken, waar je niet over gaat twisten of wat dan ook. Ik heb bijvoorbeeld bij mijn 2e legging gedaan over mijn spirituele pad, of ik wel op de juiste weg zat of niet, en daar is uitgekomen dat ik op de juiste weg zat, maar dat ik er wel voor moest gaan en goed moest studeren en dergelijke.

Geplaatst: ma mei 19, 2014 2:38 pm 

Ik leg bijna alleen dagkaarten voor mezelf, de laatste tijd. Heeft niet alleen maar wel deels te maken met omdat ik bang ben zelf emotioneel te betrokken te zijn bij de vraag die ik de kaarten stel, waardoor het antwoord niet helemaal goed uit de verf komt, omdat je focus niet goed ligt, zeg maar. M'n emoties zijn op het moment niet altijd even goed aangelijnd zeg maar. Ik heb eerder wel probleemloos leggingen voor mezelf gedaan. Maar wel als ik me emotioneel van de vraag kon losmaken, om een zo duidelijk mogelijk antwoord te krijgen.

Geplaatst: ma mei 19, 2014 3:26 pm 

Misschien is dat ook weer per persoon anders? Ik ben een erg emotioneel persoon en mijn emoties en ik staan op nummer 1. En dan met depressie erbij is het al helemaal een rollercoaster :p, maar bij mij heb ik geen last van de emoties, omdat ik wil weten wat er moet gebeuren. Het maakt mij niet uit dat het wat "moelijker" zal zijn. Ik voel me toch altijd ontzettend verdrietig en down en ik probeer mezelf altijd op te vrolijken en ik accepteer wat de kaarten mij vertellen, elfs al is het niet zo positief de komende tijd. Ik zou denk ik (dit is een gok hoor, heb het nameljk nooit gedaan want ik kan het niet) geen readings voor mezelf kunnen houden zonder emoties.

Geplaatst: ma mei 19, 2014 7:11 pm 

Nou voor mij werkt het prima, geen problemen er mee. Probeer het maar gewoon een paar keer. Je went er zelf aan.

Geplaatst: di mei 20, 2014 6:58 am 
Site Admin

Mijn ervaring is dat tarot, maar ook andere middelen zoals pendelen en runen zeer moeilijk zijn om zelf te doen voor veel mensen.
Dit komt doordat je 'bewuste ik' snel toch weer de overhand wil gaan nemen om er de draai aan te geven die jij wilt.

Wanneer je moeite hebt met tarot kun je ook eens een andere methode proberen. Of laat het een paar keer door andere mensen doen en leg ook een paar keer voor andere mensen (het liefste mensen die niet heel dicht bij je staan).
Dit zorgt voor wat meer ervaring en meer vertrouwen in de tarot waardoor je makkelijker je 'bewuste ik' op zij kan zetten hiervoor.

Ook kun je een keer proberen te pendelen. Hiermee kun je heel visueel het effect zien dat je bewuste ik kan hebben. Of een ander dek kopen. Misschien dat een ander dek beter bij je past.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur