Het is nu vr okt 19, 2018 7:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: The Golden Tarot - The Visconti-Sforza deck: geschikt?
Geplaatst: zo jul 20, 2014 4:15 pm 

Een paar weken geleden heb ik voor een vriend van me de spellingsfouten uit zijn masterscriptie gehaald. Hij vroeg wat ik op mijn verlanglijstje had staan zodat hij me kon bedanken.... we hadden het eerder over tarotkaarten gehad, dus ik besloot hem carte blanche te geven: kies een tarotdeck voor me dat volgens jou bij me past.

Een leuke uitdaging natuurlijk, en hij is zeker geslaagd: de afbeeldingen op het Visconti-Sforza-deck vind ik prachtig en het boekje erbij geeft uitleg over de geschiedenis van het deck, wat ik ook geweldig vind.

Groot nadeel echter... ik ben een absolute beginner en bij een eerste blik op de kaarten weet je al dat dit niet het handigste deck voor beginners is:

1. De kaarten zijn niet genummerd en ook de namen van de kaarten staan er niet bij. Tot je de kaarten volledig kent moet je dus telkens het hele boekje doorbladeren op zoek naar de juiste kaart.
2. De coins, cups, batons en swords hebben geen eigen afbeeldingen, dat wil zeggen, de 3 van coins heeft drie muntjes, de 4 van coins heeft er vier enzovoorts, zonder verdere versiering of personen of wat dan ook erop. Dat maakt intuïtieve interpretatie compleet onmogelijk en het door elkaar halen van de verschillende betekenissen uit het boekje zal snel gebeuren.