Het is nu ma jun 25, 2018 2:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Tarotcombinatie van de maand - januari 2015
Geplaatst: do jan 15, 2015 5:45 pm 
Site Admin

Jazeker,
Dat zijn ook manieren waarop je het kunt bekijken.
Mijn ervaring zit vooral in het combineren van de kaarten.

Als ik kijk naar andere de combinaties die je zojuist voorstelde dan zie ik zeker nieuwe mogelijke inzichten.
Ik ga eens kijken wat ik er dan nog van kan maken.
Ben ook benieuwd naar jullie interpretaties.

Berichttitel: Re: Tarotcombinatie van de maand - januari 2015
Geplaatst: vr jan 16, 2015 1:48 pm 

Ik associeer de vijf van zwaarden met een conflict dat overwonnen wordt, maar een zure smaak achterlaat. Misschien heb je iemand om wie je geeft gekwetst, of zit je met een bezwaard geweten. In mijn deck (druid craft) is er een roofvogel (adelaar?) in de achtergrond te zien, die een kleinere vogel aanvalt. Ik denk daarbij aan een ongelijke strijd.

Een mogelijke andere interpretatie voor mij is iemand ontwapenen, gevaar afwenden. De man in de voorgrond bewaakt als het ware de vijf zwaarden, terwijl de verslagen partij ontwapend met hangend hoofd afdruipt. Het gevaar is echter niet geweken, en behoedzaamheid is gewenst.

De koning van zwaarden doet mij denken aan besluitvaardigheid. Iemand die goed nadenkt over beslissingen, maar niet bang is om ze te nemen, en ze ook niet uitstelt. Hij heeft overzicht, en is een sterke leider.

In combinatie zijn er verschillende uitleggen mogelijk, afhankelijk van de vraag en volgorde van de kaarten, welke legging er gebruikt is, en de orientatie van de kaarten.

Een mogelijke, die voor mij naar voren springt, is een moeilijke beslissing, noodzakelijk (misschien ook wel wijs, als ik naar die konings kaart kijk), met nare gevolgen. Hierbij ga ik uit van een legging waarbij de vijf van zwaarden prominent is.

Als de koning van zwaarden prominent is, zou ik dat uitleggen als een positie van verantwoordelijkheid, die aangevallen wordt. Bijvoorbeeld iemand die een leidende functie heeft in een project (en die functie kundig vervult), waarbij iemand dat leiderschap af probeert te nemen. De vijf van zwaarden zou aangeven dat deze poging zal mislukken, maar dat hierbij vijanden gemaakt worden.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur