Het is nu wo okt 17, 2018 8:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tarotcombinatie van de maand - februari 2015
Geplaatst: ma feb 02, 2015 3:39 pm 

Net als vorige maand heb ik twee kaarten getrokken. Ik ben benieuwd naar jullie interpretaties en bevindingen! Veel plezier ermee (:

Dit zijn ze:

De koning van bekers

De page van zwaarden

Berichttitel: Re: Tarotcombinatie van de maand - februari 2015
Geplaatst: di feb 03, 2015 1:08 pm 

Wat mij opvalt is dat ik bij het zoeken naar Koning Bekers ook Page Zwaarden bovenaan bij de plaatjes tref in het zoeksysteem :)

Bij Koning Bekers (en Bekers in het algemeen) zie ik opvallen bij verschillende decks een gouden beker, heilige graal misschien? Bij goud denk ik aan rijkdom, en bij rijkdom denk ik aan macht. Wat zou er in die beker zitten? Water, wijn, melk, thee, koffie of limonade, dat maakt niet uit. De beker als symbool staat voor overvloed en dus ook voorspoed. Hierbij een koning het gezag uitvoert, zal hij vast de beste wijn drinken.

Bij de Page Zwaarden valt de lucht met vogels als achtergrond op. En ik zie verder dus een niet al te heldhaftige uitziend jongeman met een zwaard in zijn hand. Een zwaard is een strijdwapen en daardoor zie ik de Zwaard als iets beslissend. Het lucht als symbool zie ik als een kwestie hierin om over na te denken. Verder zullen de opvallende primaire kleuren in de kaart vast ook een rol spelen.

Geplaatst: vr feb 06, 2015 9:40 am 

Koning van bekers en page van zwaarden.
Dwz vuur van water met water dominant, en aarde van lucht, met lucht dominant.
Twee Hofkaarten, werken in op karakter of innerlijk van de duider.
Psychisch niveau aangewakkerd door vuur duidt op emtoionele uitspattingen, wellicht woede uitbarstingen, ongeremde vrolijkheid, vurige liefde of iets als alles overheersende droefheid.
Dan verstandelijk niveau verankerd in materie en zekerheid, hetgeen duidt op een zeer berekenende en nuchtere natuur.
Tezamen, en erg kort door de bocht, zou dit inhouden dat er met een berekenende blik (levert het iets voor mij op, want het is materieel geduid), maar wel vanuti een doldrieste opwelling een beslissing genomen gaat worden. Alle elementen spelen hier mee, dus het kan alle kanten op. Er is geen wijsheid in deze combinatie, het wordt een pure gok gebaseerd op persoonlijk gewin.
Dat belooft wat Cecilia :-)

Laatst bijgewerkt door Phaedrus op di feb 10, 2015 6:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Geplaatst: za feb 07, 2015 10:56 am 

Deze Page kijkt waakzaam om zich heen. Hij suist zijn zwaard mee en tegen de wind in en hij zoekt een weg wat het minst belastend is. Dat is aanpassingsvermogen. Aanpassing dat hem zo min mogelijk belast. Wat hem het beste past.
De Koning van de kelken kent zijn gevoelens. Hij scant zijn gevoelens met zijn intelligentie.
Als de Page goed luistert naar de koning dan luistert hij naar zijn gevoel met intelligentie. Doet hij dat niet dan zwaait hij mis met zijn zwaard en verliest hij de strijd.

Geplaatst: za feb 07, 2015 4:58 pm 

Phaedrus, zou je je bericht willen aanpassen zodat mijn voornaam er niet meer staat? (=

Verder voeg ik later mijn eigen gedachten hierbij... te veel andere dingen op de to-do-list, helaas.

Geplaatst: di feb 10, 2015 6:45 pm 

Sorry, het is veranderd

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur