Het is nu di dec 11, 2018 9:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tarot & Alfa-toestand
Geplaatst: zo aug 30, 2015 7:34 am 

Goedemorgen allemaal,

ik zit met een vraag. Al een poosje trek ik elke ochtend/avond (net hoe het uitkomt) een dagkaart. Nu las ik laatst een artikel over de alfa-toestand. Dat zou de beste toestand zijn om aan divinatie te doen.
Wanneer je aan het dagdromen bent, of juist voor het inslapen of voor het ontwaken, verkeer je al in de alfa-toestand. Dus ik zat een beetje te kijken, wanneer dan het beste moment kan zijn en wanneer ik echt in die alfatoestand ben.

Stel; ik word wakker door mijn wekker. Maar ik snooze altijd even. Ik val dan zo weer in slaap. Dat moment, tussen slaap en wakker in, zou dat een mooi moment zijn om de tarotkaart te trekken? Met een half slaperig hoofd? Of zou ik juist totaal helder moeten zijn als ik een dagkaart trek?

Ik zou graag jullie ideeën daarover horen. En ook wanneer jullie zelf een kaartje trekken.

Groetjes,
Amaris

"Wat als je nou een keuze hebt gemaakt waar je niet blij mee bent?" - "Dan moet je proberen die keus te herstellen." - "Maar wat als je het niet meer kunt herstellen?" - "Dan zul je er mee moeten leren leven."

Berichttitel: Re: Tarot & Alfa-toestand
Geplaatst: zo aug 30, 2015 7:41 am 

Ik ben gewend aan meditatie, en dat is ook in alfa. Dus ik switch binnen een paar secondes en voila. Als ik jouw was zou ik beginnen met meditaties zodat je uiteindelijk op elk moment kan divineren.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur