Ineens was daar een manier om wel heel veel te oefenen met divineren. Ik heb een bron aangeboord waar heel veel mensen vragen stellen aan mij, ik doe dit uiteraard kosteloos als leerling.
En de resultaten lijken ook wel goed, veel van wat ik zie komt uit. Maar hoe meer ik doe hoe meer ik ook merk dat ik niet heel veel verder ga komen als ik mij niet meer ga verdiepen in energie, rituele, magie.
Veel van mijn lezingen kloppen helemaal, sommige lijken helemaal niet te kloppen, maar ikzelf voel het niet..ik weet niet wanneer ik verbonden ben en wanneer niet..pas als degene voor wie ik kijk bevestiging geeft weet ik of ik verbonden was of niet.
Ik heb wel de indruk dat ik mij soms verbonden voel met name als ik aan het hardlopen ben in de natuur, de gehoornde god geniet van mijn inspanning terwijl de godin mijn lichaam laat herstellen. Het voelt warm. liefdevol, vreugde, goed. Maar ik kan niet op commando deze staat ophalen als ik ga divineren.
Ik heb een sterke behoefte ontwikkeld om mij verbonden te voelen, bijna alsof ik een geliefde moet missen, maar dat lukt niet. In mijn boeken staat het eenvoudig als "ground & center", maar in andere boeken ontdek je al snel dat dat niet "een actie" is maar iets dat je echt moet leren.
Maar hoe dan..
onbewust ben ik er wel mee bezig, als ik even een uurtje heb ga ik regelmatig even liggen in een soort van meditatie, ik let ook actief op energie, meest recent is dat ik nu regelmatig gloeiende handen krijg en dit bijna al kan controleren.
Mijn oplossing voor nu is om een reiki cursus te gaan doen, ik hoop daarmee meer begrip en controle te krijgen over de energie.
IK heb intussen ook maar "Heks" van Susan Smit gelezen..en hoewel 75% voor mij leest als oud nieuws is het leuk om in de 25% te lezen dat iedereen zo zijn eigen nuchtere beleving en weerstand heeft..wel stikjaloers hoe makkelijk ze alles maar op haar pad kreeg, ach..ieder zijn eigen pad he

Later weer meer, en als iemand tips of adviezen heeft, graag