Het is nu di nov 13, 2018 5:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Het hutje van Grey
Geplaatst: za feb 27, 2016 4:38 pm 

Ik weet er te weinig vanaf, maar hink op 2 gedachten, enerzijds geloof ik dat rituelen voor mensen zijn, niet voor de goden.
Anderzijds denk ik dat het ritueel helpt bij het bundelen en sturen van de energie.
En ook met het oog op jezelf beschermen moet ik misschien geen risico nemen.

Heb net "a Witch Alone" binnen, van Marian Green, volgende week in de vakantie maar eens kijken of en hoe dat boek aanslaat.

Geplaatst: za feb 27, 2016 5:06 pm 

En over dat geluk, ik zie het als een schaal en ik denk echt dat die in neutrale staat positief staat. Neutraal als in geen honger, geen dorst, niet koud, niet warm, veilig, gezond, geen pijn, geen zorgen, geen lopende projecten, geen dingen die je wil of moet of waar je bang voor bent. Al dat soort factoren trekken de schaal naar het negatieve als ze wel aanwezig zijn. Daarom zoeken we zekerheden, hoe zekerder we zijn van eten op tafel, warmte, veiligheid, gezondheid, hoe gelukkiger we worden.

Ik zie hem dus andersom, we streven naar geluk terwijl geluk gewoon standaard aanwezig is. En de natuur helpt ons vaak bij dat besef, dat je even gelukkig bent door een vogeltje of een bloem of een mooie wolkenpartij, het is er gewoon maar we blokkeren ons geluk met een aantal zinnige dingen, de basisbehoeften, maar ook allerlei onzin die we accepteren als belangrijk.
Je hebt eten nodig om te leven, maar als je denkt dat voorraden voor een jaar je gelukkiger maken dan ben je misleid..schiet mij een uitspraak van jesus te binnen over een boer die hard werkt, zijn voorraadschuur vol heeft en dan een dag later overlijdt. Geluk door bezit is een illusie en, veel bezit vergaren is niet zo zinvol, tijd- en energieverspilling..wat moet je er mee? Toch is er veel ongeluk door vermeend gebrek aan bezit. Let wel..los van echt te kort hé.. als je echt geen eten op tafel hebt dan is dat wat anders dan ongelukkig zijn omdat je geen groter huis hebt, geen betere baan hebt, geen mooiere auto.

Wat wij streven naar geluk noemen is juist het wegnemen van zaken die ons veelal opgelegd worden en ongelukkiger maken. Beetje jammer dat de maatschappij en de reclamejongens zo hun best doen om ons steeds ongelukkiger te maken "dit moet je hebben", "dat moet je bereiken", "zo moet je gelukkig zijn" en dan nog de religies "zo ben je een goed mens" zelfs de goede doelen "wij moeten helpen" dat trekt ons allemaal bij geluk vandaan als we die beweringen accepteren als waar. Het zijn geen manieren om gelukkig te worden, het zijn invloeden die negatief werken op je gelukschaal waardoor je eraan gaat werken om ze op te heffen. We richten onze energie op huizen, hypotheken, auto's, opleidingen, banen, verre reizen en denken daar geluk in te vinden zonder te begrijpen dat we al gelukkig zijn zonder al die zaken.. alleen de energie die we stoppen in "wat we missen" maakt ons ongelukkiger.

oh..ik sla een beetje door..sorry! maar zoiets dus loopt mijn gedachte erover..ik moet nu denken aan de vluchtelingen..dat de media en populisten daar dusdanig op inspringen dat iedereen bang is dat hij zelf te kort gaat komen in plaats van mensen in nood te willen helpen... zo krom is onze maatschappij geworden met al dat gemanipuleer.
Goed ik stop ermee.. ik vind het wel een interessante stelling en blijf er nog even over door denken :)

Geplaatst: za feb 27, 2016 10:49 pm 

MM

Ik vind jou stelling interessant .
Ik vind dat heden ten dagen iedereen alles maar wens te hebben .
Rijkdom wat is dat eigenlijk .
Voor mij niet het materiele , maar het warme huis waar ik in mag wonen, de liefde van mijn gezin .
Het eten wat ik iedere dag mag krijgen .
De adem wat ik gebruik. Rijkdom is niet die dikke auto . of een grote villa .
We zien door de bomen het bos niet meer.
Rijkdom neem je niet mee , en kan je afgenomen worden .
Herrineringen kan niemand je meer afnemen .
Als we overgaan kunnen we geen materiele dingen meenemen .
Ik geloof in een volgend leven, vraag me niet waarom ik doe het gewoon .
Lessen uit dit leven neem je mee om weer verder te ,,leren,,.
Ja ik kan ook zo nog even verder gaan .
Zou leuk zijn als iemand ook ideen hier over heeft.
Let op : ieder zijn eigen mening .

BB lady wellness

With love lady wellness

Geplaatst: zo feb 28, 2016 10:10 am 

Hallo Lady,

Interessante vraag of we terugkomen op aarde of niet..ik weet het niet..waar ik niet uitkom is waarom we dan onze lessen moeten leren, en wat dan als we onze lessen geleerd hebben, wie bepaald of we geleerd hebben of niet? En waarom zijn er steeds meer mensen op aarde, komen er steeds nieuwe zielen bij? lopen er mensen als opvulling op aarde die niet meedraaien in de molen van reincarnatie? is er balans in alles wat leeft? kan een boom al mens terugkomen of juist een mens als boom?

Ik sta er open voor, jaren terug hebben we een ongeboren kindje verloren, enkele weken daarna zat er ineens midden in de stad een slak op het stuur van mijn fiets.. de slak bleef rustig zitten onder het fietsen en het gaf mij een gevoel dat het verloren kindje toch even bij papa op de fiets zat. 2 jaar later kregen we een tweeling, 1 eiig, 2 zielen in 1 bevrucht eitje,..gaf mij weer het gevoel dat het verloren kindje alsnog mee is gekomen met zijn broertje.

Het zijn maar gedachten, geen idee of het onzin is of niet, maar het is hoe ik in het leven sta en altijd heb gestaan.

Geplaatst: za maart 05, 2016 9:25 am 

Begonnen aan "a Witch alone van Marian Green. Leest lekker weg en in combinatie met een midweekje in een bosrijke omgeving doet het mij ook wel wat.
Gevoelsmatig lijk ik in een proces van ontwaking te zitten, ik heb mijn intuïtie altijd als niet aanwezig of precies fout beoordeeld (intuïtief links terwijl rechts juist het goed pad was).
Maar met de input uit het boek, de achtergrond, hoe het te plaatsen, hoe het te ontwikkelen, merk ik dat ik eigenlijk al heel veel zaken van nature deed en begreep..ik heb alleen om een of andere reden niet begrepen waarom. Ik heb mijn intuitie nooit begrepen, we spraken een andere taal en ik had verkeerde verwachtingen, nu leer ik het kennen. Bijzonder proces..

3 keer te maken gehad met een voorwerp dat iemand anders verloren had en 3 keer liep ik direct op het voorwerp af. ik wist precies wanneer ik even om de hoek moest zwaaien omdat ik gezocht werd.. het bijzondere is dat het helemaal niet bijzonder voelt op zulke momenten..heel natuurlijk eigenlijk, alsof het heel normaal is dat het zo gaat.

Ik haak nog even af op het echte 13 maanden oefenen dat Marian voorstelt maar tot op heden kan ik mij goed vinden in haar voorstelling van zaken.

Geplaatst: zo apr 03, 2016 12:34 pm 

Ik probeer nog steeds dagelijks in contact te zijn met de natuur, de omgeving te voelen, de godin en de god te zien in hun fase van het jaar. Vooral bomen lijken vaak een soort warmte af te stralen maar ook sommige stukken braakliggende grond gloeien enorm. Vrij snel heb ik dan de neiging om te testen of het echt zo is, voel ik het ook met mijn ogen dicht? voel ik dan wanneer ik de volgende boom nader? Daarmee ben ik snel weer op aarde terug en voel ik ook niets meer met mijn ogen open :)

Zit een beetje in de fase dat ik twijfel tussen fantasie of werkelijkheid, uiteindelijk is ook dit een kwestie van geloof en vertrouwen he. Voor mezelf krijg ik ook regelmatig de kaart gematigdheid, die de kunst aanduid om verschillende krachten of werelden te combineren, te mengen tot jouw wereld of kracht.

Ik probeer ook contact te leggen middels een soort meditatie. Dat werkt niet zo heel goed nog, ik ben niet zo van de meditatie, zou het ook liever anders noemen wat ik doe, maar mijn gedachten dwalen snel alle kanten op over de aardse wereld in plaats van de spirituele. Dat beschouw ik dan maar als een vertelling of gesprekje, de goden, wezens en elementen horen mij wel, ik moet nog leren om hun ook te zien en te horen maar ben nog teveel in het aardse verankerd.

Ik heb iemands zwangerschap voorspelt en dat is uitgekomen, heel bijzonder, ze waren al een jaar of 2 bezig en ik mocht enkele maanden geleden voorspellen dat het zwanger worden ging lukken.

Ik heb veel meer dromen dan voorheen, langzaam aan veranderd er wel wat. Ik droomde vrijwel nooit.

Ook bemerk ik een soort van rust, ik hoef niks, ik heb geen wensen, ik heb geen vragen, ik heb vertrouwen dat alles wel goed komt. Heb jij wel vragen? dan kan ik proberen je te helpen :)

Geplaatst: zo apr 03, 2016 1:01 pm 

oh ja, nog een kijktip.. op yutube is de serie "pagans" te vinden van de BBC. Een soort reconstructie documentaire van hoe het leven was in die tijd. Geeft ook een mooie inkijk op de spirituele aspecten.

Geplaatst: ma apr 04, 2016 5:43 pm 

Bedankt voor de kijktip, Grey!

Interessant plekje heb je hier. :roosje:

Geplaatst: vr apr 08, 2016 3:08 pm 

Hallo Zorana en dank je wel.
Jij verdiept je in specifieke oude goden he? Zit daar nou veel verschil tussen de verschillende oudere religies? of is het algemene idee dat er een moedergodin en een oppergod is met vervolgens goden en wezens voor alle elementen en domeinen? eigenlijk zoals het was tot het Romeinse rijk overal het christendom ging opdringen "ik ben de enige god".. als dat zo is waarom zou je dat dan moeten zeggen, alsof ik mijn kinderen moet vertellen dat ik hun enige vader ben en dat ze niemand anders vader mogen noemen ;)

Goed ik dwaal weer af, leuk dat je even op bezoek kwam!

Geplaatst: vr apr 08, 2016 3:36 pm 

Interessant Grey.
Ik ga het ook eens bekijken.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur