Het is nu di nov 13, 2018 7:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Het hutje van Grey
Geplaatst: zo apr 10, 2016 9:12 am 

Voor het gemak, hier is het eerste deel van de eerste serie https://www.youtube.com/watch?v=9XBayi4x1Jw

Elk deel is in 5 stukken van 10 minuten verdeeld en er zijn 4 series

-1) Sexy Beasts
-2) Magic moments
-3) Band of Brothers
-4) Sacred Landscape

Geplaatst: zo apr 10, 2016 1:07 pm 

Tot nu toe alleen het Egyptisch pantheon en een beginnende start in het Slavische. ;)
Heel vroeger was het Ra (de Zonnegod), daarna Osiris (Graan- en Dodengod) en toen Amon, in Thebe (Karnak + Luxor). Egypte deed niet echt specifiek aan moedergodin verering zoals sommige heksen dat nu doen, al was Isis heel belangrijk als moeder van Horus (en de farao). Maar inderdaad, ze hadden voor alle elementen en natuurfenomenen een god of godin.
Ik begrijp christenen (en moslims) niet. Vroeger bestond hun godsdienst ook uit meerdere goden en godinnen, heb ik me laten vertellen.

Geplaatst: zo apr 10, 2016 8:29 pm 

In beide geloven is de vrouw ondergeschikt aan de man.
Daarom kan er geen godin zijn ,want die staat dan boven de man en dat mag een vrouw niet.
Bij het christelijke geloof is hun god een jaloers god en duld geen andere goden.

Het precieze weet ik niet over het hoe en waarom van de Moslims ,maar aangezien hun Koran vrijwel simulair is aan het oude testament van de bijbel kan de reden haast wel geraden worden.
De bijbel bestaat uit twee delen: het oude testament dat verteld over de tijd vanaf de schepping tot aan de tijd van de geboorte van Jezus.
Het nieuwe testament begint bij de zwangerscahp zeg maar van Maria en eindigt met een boek dat openbaringen heet die de toekomst van de aarde en de mensheid voorspeld..
Het nieuwe testament word als nietig verklaard door de Joden en Moslims omdat ze Jezus niet accepteren als zoon van god.

Bij de christenen (protestants en katholiek) is de reden dat vrouwen onderdanig dienen te zijn aan de man omdat Eva ,Adam verleid zou hebben tot het eten van de vrucht van de boom van goed en kwaad en daardoor de zondeval is begonnen.
Alle vrouwen dienen tot in de eeuwigheid hiervoor gestraft te worden.
Door de vrouw is er nu zonde in de wereld.
(er zijn bewijzen gevonden inmiddels dat dit hele verhaal niet juist is en dat Eva juist Adam de ogen heeft willen openen ,omdat hij spreekwoordelijk ziende blind was.Ze heeft hem juist een dienst bewezen waardoor de mens nu zelf kan denken en verantwoordelijkheid kan dragen en niet als een dier leven hoeft, die geleid word door het instinkt)
Deze zondeval is bedacht door de eerste katolieke kerk waar de protestanse kerk een aftakking van is.
Jezus predikte gelijkheid ,maar wonderlijk genoeg verwierpen de oprichters van de kerk dit feit.
Jezus zag iedereen als gelijke. Hij leerde dat het voor god niet uitmaakte wie je bent.Niet je geslacht ,je seksuele geaardheid, je afkomst, je rijkdom etc....iedereen is gelijk.
De oprichter van de eerste kerk bleven vasthouden aan de leer van de joden die vrouwen ondergeschikt achten.
(De Torah is net als de Koran een vrijwel simulair boek als het oude testament van de bijbel.)
Iedereen die de kerk tegensprak werd gedood.
De Katharen schenen de echte leer van Jezus te volgen en werden verketterd en uitgemoord.
De laatste Kathaar werd op vrijdag de 13e vermoord.
Vandaar dat dit sindsdien als ongeluksdag word gezien.

De christelijke leer zegt dat er maar 1 god is ,maar Jezus is zijn zoon.
God heeft de mens geschapen naar zijn evenbeeld word er geleerd.
Bijzonder dat hij er dan ook vrouwen tussen gezet heeft.
Zou er dan stiekem ook een godin zijn? :roll:

Er zijn engelen die als boodschappers van god dienen ,maar inmiddels leert de protestantse kerk dat wij te nietig zijn deze heilige wezens te mogen spreken.
De mensen dienen naar de leiders van de kerk te luisteren ,want die weten wat god wil.
Dus hoe langer het christendom bestaat hoe nietiger de mens word geleerd te zijn.
Ik ben nog nooit een predikant (leider van de protestantse kerk) tegen gekomen die met engelen kan communiceren.
Dus hoe weten zij dan wat god wil?

De katholieken vinden wel dat je met engelen mag praten ,maar ook bij hen zijn er krommigheden
Het celibaat bijvoorbeeld.
Sex word als iets verkeerds en zondig gezien en daarom mogen priesters en de paus niet trouwen en kinderen krijgen ,maar aan de andere kant moet het volk wel kinderen krijgen en mogen geen voorbehoedsmiddelen gebruiken.
Uiteraard doen veel katholieken dit wel.
Bijzonder dat celibaat ,want in de bijbel staat niks fouts over de voortplanting.
Je moet je zelfs vermenigvuldigen.
De katholieke kerk heeft zelfs om die reden Jezus heilig gemaakt zijn vrouw tot hoer verketterd en zijn kinderen verzwegen.
Ook schreven de katholieken eeuwenlang de bijbel expres in het latijn zodat het volk het niet lezen kon.
Zo kon de kerk het volk alles voorspiegelen wat hen uitkwam.

Al het bewijs hebben ze proberen te vernietigen ,maar tegenwoordig komen de bewijzen juist naar boven.
Denk aan de dodezeerollen en de nag hamaddi geschriften.

Zo kan ik langer door gaan ,maar de christenen hebben 1 god(God de vader) en de moslims ook (Allah) dat was de eigenlijke vraag. :lol:

Geplaatst: di apr 12, 2016 9:51 am 

Ja, volgens mij is er toch stiekem een godin. :lol: Als wij allemaal gemaakt zijn naar zijn evenbeeld.. Maar volgens mij was Eva gemaakt uit een rib van Adam toch? Dus mannen hebben 1 rib minder.. 8-)

Geplaatst: di apr 12, 2016 4:53 pm 

Ja, maar volgens de joodse mythologie was er eerst nog een andere vrouw, die wel naar Gods beeld was geschapen: Lilith. Maar die was te opstandig voor Adam (hijzelf was denk ik gewoon te slap) en toen Lilith een keertje boven wilde liggen bij het kindertjes maken kregen ze ruzie. Lilith vertrok woedend en Adam vroeg God om een volgzame vrouw. Hij kreeg Eva dus, die uit zijn rib was gemaakt.
Het domme is alleen dat Eva zo volgzaam was dat ze op aandringen van de slang/duivel de appel at, we kennen het verhaal.
Lilith wordt trouwens ook geassocieerd met slangen :)

Geplaatst: di apr 12, 2016 4:54 pm 

Grey schreef:

-1) Sexy Beasts
-2) Magic moments
-3) Band of Brothers
-4) Sacred Landscape

Leuke namen :D ik ga het kijken

Geplaatst: wo apr 13, 2016 8:14 am 

Ik dacht dat je een grapje maakte over Lilith en ruzie over wie boven mag..maar het is echt het verhaal zeg.. ik had het nog nooit gehoord. Typisch kerkelijk om daarna te beweren dat ze babies steelt..wie niet voor mij is is tegen mij enzo.

Ben het helemaal met jullie eens, voor geloof heb je geen speciaal gebouw en geen speciale voorgangers nodig. De goden zijn overal en horen en zien alles, al het ritueel wat er is is bedoeld om de mens in de juiste staat te helpen om de connectie wederzijds te kunnen voelen.

Heel wat anders maar ik kwam een oude kaartlegwijze tegen op internet, staat in een verhaal over de waarzegster van Amsterdam, en ik herkende het direct..dit is hoe mijn overgrootmoeder de kaart legde.

“Dat is je huisje,
dat is je kruisje,

dat ontkom je niet,
dat ontgaat je niet,

dat acht je niet,
dat verwacht je niet,

dat komt zeker!”

Ben nu aan het zoeken of er ook een bepaalde kaartpositie bij zit en wat ze precies bedoelen met "ontkom je niet" "ontgaat je niet" of "acht je niet".. vind het best wel dreigend klinken ook. Jammer dat ik het niet via mijn familie heb kunnen leren.

Geplaatst: do apr 14, 2016 9:49 am 

Dit klinkt zeker interessant, Grey. Ik hoop dat je er meer over kunt vinden.

Geplaatst: vr apr 15, 2016 7:39 pm 

Grey schreef:
Ik dacht dat je een grapje maakte over Lilith en ruzie over wie boven mag..maar het is echt het verhaal zeg.. ik had het nog nooit gehoord. Typisch kerkelijk om daarna te beweren dat ze babies steelt..wie niet voor mij is is tegen mij enzo.

Ben het helemaal met jullie eens, voor geloof heb je geen speciaal gebouw en geen speciale voorgangers nodig. De goden zijn overal en horen en zien alles, al het ritueel wat er is is bedoeld om de mens in de juiste staat te helpen om de connectie wederzijds te kunnen voelen.

Ja dit verhaal klopt inderdaad.

GreY schreef:
Heel wat anders maar ik kwam een oude kaartlegwijze tegen op internet, staat in een verhaal over de waarzegster van Amsterdam, en ik herkende het direct..dit is hoe mijn overgrootmoeder de kaart legde.

“Dat is je huisje,
dat is je kruisje,

dat ontkom je niet,
dat ontgaat je niet,

dat acht je niet,
dat verwacht je niet,

dat komt zeker!”

Ben nu aan het zoeken of er ook een bepaalde kaartpositie bij zit en wat ze precies bedoelen met "ontkom je niet" "ontgaat je niet" of "acht je niet".. vind het best wel dreigend klinken ook. Jammer dat ik het niet via mijn familie heb kunnen leren.

Klinkt interessant.
De legging ga ik ook eens doen.
Sowieso lang geleden dat ik kaarten legde.
Ik ga er maar weer eens mee beginnen.

Geplaatst: ma apr 18, 2016 3:21 pm 

Ik heb niets kunnen vinden op internet over deze manier van leggen, alleen uit de familie gehoord dat dit met gewone speelkaarten werd gedaan en dat deze 7 kaarten voor mensen met een partner zijn, voor vrijgezellen kwam er een achtste kaart bij. Oh ja, en de mensen moest "hun" kaarten met de linkerhand trekken, die is dichter bij het hart zo zei mijn overgrootmoeder.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur