Het is nu wo sep 26, 2018 8:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: hoe wijd je runen in?
Geplaatst: zo dec 14, 2003 10:42 am 

Bijvoet is een kruid... Als je je runen in water wil leggen of wassen met een aftreksel moeten ze natuurlijk wel volledig waterproof zijn.

Ik heb mijn runen toen ik ze maakte in een cirkel met een beetje water (ze zijn bij mij van klei), zout, rook en vuur aan de elementen voorgesteld, en ze daarna een voor een in de handen genomen en "welkom geheten"...

groetjes

Cat

Geplaatst: zo dec 14, 2003 12:56 pm 

Ik denk dat je moet doen waarbij jij je goed in voelt... ik leg meestal mijn te wijden voorwerp in het licht van de volle maan en dan hangt het er een beetje van af... of ik ze ook geef aan de elementen...

doen waar jij je goed bij voelt en rekening houden met de stof waarvan ze gemaakt zijn natuurlijk!

*Gypsy*

Geplaatst: zo dec 14, 2003 5:08 pm 

Hoi Lotus,

Voor zover ik weet is het Odin die de runenmagie voor het eerst aan de mensheid heeft gegeven. Ik zou hem er dan ook zeker niet buiten laten. Ik heb er geen verstand van, maar ik zou zeker wat meer informatie over hem opzoeken. Misschien dat iemand van de Asatru je hierin kan helpen.

Liefs Ravenna

Geplaatst: ma dec 15, 2003 3:55 pm 

Ja, Odin is bekend vanwege het feit dat hij 9 dagen ondersteboven in de wereldboom heeft gehangen om de mysteries van de runen te begrijpen. Wat veel mensen niet weten is dat het voorheen een vrouwen mysterie was. (geld niet voor alle runen trouwens, sommige runen zijn pas gekomen nadat Odin het mysterie wist en het niet alleen een vrouwen mysterie had gemaakt.)
Daarvoor was Freya de bewaakster van de runen. Haar priesteressen (Vala's/ Veleda's) reisde rond om mensen te genezen en magie te beoefenen voor een ieder die daar behoefte aan had.

Nog steeds heeft Freya een status als Godin der Magie. Dat komt dus daar vandaan.

Ik vind dat idee om de stenen 9 dagen in de grond te laten opladen een goed idee. Misschien kan je ze daarna inderdaad welkom heten door hun eigen naam tegen hun te fluisteren of te chanten.

Geplaatst: di apr 29, 2008 6:25 pm 

Ik werk vrij veel met runen. Ik gebruik het element wat het beste bij me past om mijn runen op te laden. In mijn geval is dat het element aarde. Ik begraaf ze meestal een week in een bakje aarde. Soms leg ik ze daarna een nacht in het licht van de maan.

Groetjes,
Northwolf

Geplaatst: ma mei 05, 2008 11:43 am 

In een boek dat ik over runen heb wordt verteld dat je ze ook kunt opladen door een voor een de runen in je hand te houden, en hun naam te citeren (als een soort mantra) zodat je hun kracht activeert. Ook heb ik ooit iets gelezen van een rozemarijntakje in je runenbuidel doen (dan blijven boze geesten/negatieve engerie weg en hebben die geen invloed op wat je gaat doen)

[ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur