Het is nu zo jul 22, 2018 5:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ingwaz en de antilope (omgedraaid)
Geplaatst: do sep 13, 2012 6:42 am 

Ik doe ze nu even bij elkaar, omdat het voor mij even wat makkelijker is om te vertellen hoe ik aan mijn antwoord kom.

Gister ochtend trok ik een rune steen en een medicijn kaart. De kaart heb ik dicht laten liggen zodat ik daarna de dag kon evalueren met de kaart. Naar de rune heb ik toen gelijk gekeken en informatie opgezocht erover. Ik heb nu dus ook 6 kantjes (A4) vol.

Als ik kijk naar de Ingwaz, vermoed ik wil de steen mij zeggen dat ik klaar ben om mijn droom te verwezenlijken, maar dat ik het eerst nog even moet rijpen. En dat het ook de rune is voor een veilig thuis en familie. Deze staan bij mij op de eerste plaats. ook staat de rune voor bescherming en als ik een ingwaz oefening doe kan ik een beschermende schild om me heen maken als ik dat nodig zo hebben.

Over de antilope ben ik er nog niet helemaal uit wat ze mij wilt vertellen. Het enigste wat ik er uit heb begrepen is, is dat ik nu soort van stil sta en dat ik naar voren moet. Ik moet weer in beweging komen en moet doen wat ik zeg. Nogmaals ik trok de antilope ondersteboven.

Als ik kijken naar zowel Inguz als naar de antilope, denk ik dat zowel de rune als de kaart mij willen zeggen dat ik het verleden moet afsluiten, belangrijke beslissingen moet maken en daar dan ook voor moet gaan om weer vooruit te komen.

Ik moet er wel even bij vertellen dat toen ik mijn kaarten aan het schudden was de antilope er letterlijk en figuurlijk eruit vloog. Nu heb ik altijd het gevoel gehad, dat als een kaart uit het deck viel tijdens het schudden iets wilde vertellen, vandaar dat ik toen ook niet verder ben gegaan met schudden.

Ik hoop dat ik de rune en de kaart goed heb geïnterpreteerd.

Groetjes, Spider

PS: ik weet dat Inguz meer betekenissen heeft en die informatie heb ik nog, die ga ik dus echt niet weg gooien. Maar dit is wat ik begreep dat voor mij belangrijk was voor mij.

Berichttitel: Re: Ingwaz en de antilope (omgedraaid)
Geplaatst: do sep 13, 2012 1:04 pm 

Wat ik weet is dat de omgekeerde antilope je laat zien dat je een beslissing moet maken en dit moet gaan doen. En dat zei de rune ook. Dat je zelf moet gaan handelen en niet wat anderen van je verwachten.
Het lijkt mij dat er iets in je broed, een idee dat je hebt wat je graag zou willen doen maar steeds of niet durft, of door de omgeving niet kan doen.

Misschien zou je ook eens het vlinderpatroon kunnen leggen. Die gaat puur over het idee wat je hebt en kan je misschien wat inzicht geven hoe het project tot stand kan komen.
Of het patroin van hemel en aarde. Laat je zien om evenwicht te herstellen wanneer je een lastige tijd hebt gehad.

Geplaatst: do sep 13, 2012 2:31 pm 

Ik ben nog niet helemaal bekent met de medicijn kaarten. het was gisteren de eerste keer dat ik hem echt gebruikte. Ik zal eens kijken naar de 2 leggingen. Ik ben wel heel blij dat ik ze heb gehaald, ik merk namelijk dat ik op dit moment wat meer aan deze kaarten heb dan aan mijn andere tarot kaarten.

Maar zal ik dan nog wel en een rune en een medicijnkaart blijven trekken elke dag?

Groetjes, Spider

Geplaatst: vr sep 14, 2012 8:41 am 

Ik zou niet zo snel een kaart voor iedere dag trekken, dat is toch handiger met tarot kaarten.
Medicijn kaarten zeggen wat meer over jezelf vind ik, je emotionele bestaan en je spirituele kant ook. Tarotkaarten zijn wat toepasbaarder op het dagelijks leven.

Ik zou kijken naar deze leggingen, wellicht dat ze je zeker wat steun kunnen bieden op dit moment.
Ook is er een legging die laat zien wat jou echte (totem) dier is. Dat is ook wel bijzonder. Die legging kan veel verklaren, althans, dat deed het voor mij.
Ook kan je je nog gaan verdiepen in het medicijnwiel. Deze hangt samen met de medicijnkaarten. is zeer uitgebreid leesvoer.

Geplaatst: vr sep 14, 2012 2:50 pm 

Die legging staat ook in het boek. Ik best wat tarot kaarten waarvan 1 helaas op dit moment soort van incompleet is, gezien 1 kaart nog steeds achter een kast ligt. En wij (mijn vriend en ik) nog steeds geen tijd hebben gevonden om de kast uit te pakken en van zijn plek te trekken.

ik zal me eens gaan verdiepen in de medicijn kaarten. Dat was ik toch al van plan, maar het kwam er maar niet van. Ik hoop alleen dat ik me er goed op kan concentreren omdat er weer van alles is gebeurd deze week :?

groetjes, Spider

Geplaatst: zo sep 16, 2012 12:37 pm 

Misschien dat juist deze medicijnkaarten ervoor zorgen dat je je beter kan concentreren.
Het is goed om je soms even af te sluiten na een drukke week. En dan is het uitpluizen van de medicijnkaarten een hele goede optie.
Het is een kwestie van er goed voor gaan zitten, kopje thee erbij, eventueel wat rustige muziek op en je laten leiden door de kaarten.

Ik weet hoe het is om geen concentratie te hebben, veel gebeurtenissen om je heen etc. Dan Juist pak ik mijn kaarten en laat ik em een soort van leiden door hen. Dan zoek ik extra veel op, schrijf dingen op etc. Ze kunnen je snel wat verheldering in je hoofd bieden.

Succes!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur