Het is nu do aug 16, 2018 8:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rituelen voor (huis)dieren?
Geplaatst: do apr 17, 2014 12:43 am 

Goedenavond allemaal!

Aangezien ik sinds kort een verzameling aparte diertjes heb (waar ik erg blij mee ben) zat ik eraan te denken om toch maar eens een soort ritueeltje te doen.. ook al heb ik verder niet zoveel met rituelen. Iemand enig idee hoe ik dat aan kan pakken? Hoeft niet al te officieel en uitgebreid, maar gewoon iets kleins..

De belangrijkste punten zijn dat de vogelspinnetjes snel en goed moeten groeien, geen problemen moeten hebben met vervellen, "tam" blijven, en goed moeten eten. Dat laatste geldt ook voor mijn schorpioen. Verder hoop ik dat mijn slangen goed blijven eten, dat mijn vrouwtje wat minder schuw wordt, en dat het jonge mannetje net zo lief, tam en nieuwsgierig blijft als nu.

Het kan al zoiets simpels zijn als een "gewijde" (edel)steen in het terrarium leggen, gewoon als verzekering dat het op "energetisch" vlak goed zit, zodat het daaraan niet kan liggen als er wat mis gaat. Niets met goden of externe krachten: alles moet vanuit mijzelf komen.

Suggesties en adviezen zijn welkom ;)

Berichttitel: Re: Rituelen voor (huis)dieren?
Geplaatst: do apr 17, 2014 8:27 am 

Als alles vanuit jezelf moet komen (wat ik bewonder) dan is een edelsteen natuurlijk ook een extern middel. Ik zou dan meer gaan werken met visualisatie om de terraria heen. Je zou een ring van licht of vuur rond de dieren kunnen oproepen of visualiseren, of als dat te veel is er een zekere energie of spanning omheen leggen. Als dat echt diep van binnen komt en de intentie is strak gericht, dan is dat een enorme kracht waar je mee kan werken. Dan heb je verder geen hokus pokus meer nodig.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur