Het is nu zo jul 22, 2018 11:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: krachtdier
Geplaatst: di jan 06, 2015 7:18 pm 

Ik was laatst aan het lezen over amuletten en talismannen, waarbij ik ook wat las over krachtdieren.
Daarbij kwam ik er achter dat alle dieren waar ik me vroeger al als kind tot aangetrokken voelde ook goed bij mij passen. Ik was net yoga houdingen aan het doen met alleen kaarsen ter verlichting toen ik een hele vreemde schaduw zag, het had wat weg van een mens maar dan met een aan een snavel doen denkende neus. Precies in de schaduw zat ik, maar ook toen ik weg liep bleef het de zelfde vorm.
Het gekke was dat de houding die ik deed de uil heet en dat ik dus precies in de schaduw paste en ook nog dat de uil goed bij mij past. Dat de uil bij mij past hebben meerder mensen ook gezegd, ook zonder dat ze de spirituele betekenis van het dier weten.

Dat wou ik dus even kwijt, ik ben er vrij zeker van dat dit een van mijn krachtdieren is.

and crown her kerchiefs with mickle rare perfume."
-William Shenstone The School Mistress 1742

Berichttitel: Re: krachtdier
Geplaatst: do jan 08, 2015 1:50 pm 

Wat leuk om te lezen dat je de kracht van een uil voelt. Dat heb ik ook. Ik ben best nog wel lenig en ik kan heel goed de yogaoefening doen waarbij je je heup naar rechts of links draait samen met je nek. Die draai maakt zoals een uil dat doet.

Omdat de ogen van een uil erg groot zijn heeft de uil geen ruimte over in zijn schedel voor spieren die de ogen moeten laten bewegen. Een uil kan zijn ogen dus niet naar links en rechts draaien. Daarom zijn zijn ogen altijd recht naar voren gericht. Om andere kanten op te kijken gebruikt een uil de 14 wervels in zijn nek. Door die wervels kan hij zijn kop ronddraaien of ondersteboven keren. De uil kan zijn kop in totaal 270° draaien.

De Uil is joviaal en avontuurlijk, onafhankelijk en veelzijdig, enthousiast en optimistisch, een warme persoonlijkheid. Maar soms te heftig, tactloos en overdreven. De uil symboliseert wijsheid en helderziendheid en wordt in veel culturen ook de 'nachtarend' genoemd. Naast zijn buitengewoon goede zicht in het donker kan een uil ook uitzonderlijk goed horen, terwijl hij zelf geruisloos vliegt, en is daarom een van de weinigen die de geesten kan waarnemen. Als de uil stilletjes in je leven vliegt wil hij je helpen om bepaalde dingen onder ogen te zien.

Geplaatst: do jan 08, 2015 5:51 pm 

Wat leuk! Ik heb mijn krachtdier een jaar geleden 'herkent'. Een veldmuis, jazekers. Had altijd iets voor muizen met enorme oren.

Geplaatst: za jan 10, 2015 12:31 pm 

Leuk zeg, al die krachtdieren. Krijg ik een beetje een beeld wat voor type mensen er zijn. Eigenlijk door Lavendula ben ik het interessant gaan vinden.

De Muis is erg nieuwsgierig, hij wil alles van zo dichtbij mogelijk bekijken. Zo dichtbij en heel precies is hij dat hij zijn snorharen gebruikt om het uit te vinden. De Muis heeft vele roofzuchtige vijanden, waaronder vogels, slangen en katten. Doordat de Muis voedsel vormt voor veel dieren, is zijn vermogen om overal gevaar te bespeuren hoog ontwikkeld. En als veldmuis, met die oren, is dat dubbelop!

De muis staat symbool voor een onschuld, geheimzinnig, nieuwsgierig en vindingrijk. De Muis vertelt je dat je de sprong in het onbekende moet wagen zonder onbezonnen te worden, en onbekende dingen moet onderzoeken op hun waarde. Om je weg te vinden, heb je elk jaar meer organisatievermogen nodig. De kracht van Muis kan je hierbij goed te pas komen. Dingen die in de ogen van anderen onbelangrijk lijken, zijn voor Muis van levensbelang. Zo precies heb je de zaken voor ogen.

Geplaatst: wo jan 14, 2015 6:23 pm 

Bedankt Esme voor je info :).

Ik ben zeker wel nieuwsgierig. Ga ook nogal vaak tegen de stroom in (vooral op school merk ik dat vele mensen iemands woorden blindelings volgen, ik doe dat niet. Heb veel vrienden maar vooral de mensen die gewend zijn dat iedereen met hun eens is, vinden mij niet echt super). Ik luister altijd naar mijn 'gut feeling' dus dat klopt ook wel. Ik ben NIET Georganiseerd, ik hoop dat mn totem me daarmee uit de brand kan redden :). Ik doe steeds meer aan kunst en tekenen, dus ik begin vaker details te zien (erg leuk is dat :D).

Conclusie: Muizen zijn geweldig en superbeesten!

Geplaatst: vr jan 30, 2015 2:19 pm 

Ik was laatst met een vriendin aan het winkelen en toen zei ze "normaal kom ik nooit spullen tegen met uilen, maar nu jij er bij bent zie ik ze overal!" :)

Leuk om te lezen wat de krachtdieren van andere zijn.

Ik had nooit heel erg veel hobby's maar ik ben steeds veelzijdiger geworden en heb al verschillende dingen ontdekt die erg leuk zijn om te doen. Ik ben ook een nachtmens en vaak hoe later het word hoe meer energie ik krijg. Ik ben niet erg positief ingesteld dus hopelijk leer ik dat.

and crown her kerchiefs with mickle rare perfume."
-William Shenstone The School Mistress 1742

Geplaatst: di nov 24, 2015 7:40 pm 

Hoe kan je ontdekken wat je krachtdier is?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur