Het is nu do jul 19, 2018 2:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hooiwagens
Geplaatst: za jul 18, 2015 10:20 pm 

Ik wou dit eigenlijk niet posten omdat het zo belachelijk is maar misschien weet toch iemand raad.
Ik trek hooiwagens aan, en nog niet zo'n beetje! Verschrikkelijk. Kijk het zijn geen knuffelige beestjes maar zolang ze buiten zitten of ergens in een hoekje, geen probleem .. maar ze moeten vooral niet OVER mij lopen of over mijn bed! En dat is nu al 2 weken bezig. Bijna elke avond kruipt er wel 2-3 hooiwagens over mijn bed, mijn kussen en mij en als ik niet oplet. En ik gruwel ervan!
Niet dat ik er bang van heb, maar ik schrik telkens zo hard en eerlijk, ik vind het vieze beetjes. Met die lange pootjes en gigantische snelheid.

Je zou denken, het ligt aan je slaapkamer. Dus ik op internet gezocht, ze komen af op voedingsresten (onmogelijk, ik eet niet op mijn kamer) en kleine insecten. Wat ook zo goed als niet bestaande is want ik heb een heel fijn vliegengaas. Goed stofzuigen zou helpen, niet dus. Ik elke dag stofzuigen, ze hebben amper hoekjes om zich in te verbergen maar toch blijven ze komen! En groot zijn ze ook.
En natuurlijk ben ik niet thuis, zit ik bij mijn moeder op bed, kruipt er hup! weer een over mijn been. Dus het ligt wel degelijk aan mij :')

Nu zoek ik raad, hoe geraak ik van die beestjes af? Ik durf nog maar amper in mijn bed te kruipen (en nee ik ben niet vies van beestjes of zo, ik neem ze met plezier allemaal vast, met uitzondering van hooiwagens dus) en zit dan de hele tijd rond mij heen te kijken of er weer eentje zit.

En dit allemaal klinkt zo zielig haha ik ben me er van bewust.
Maar toch vroeg ik me ook af of dit spiritueel me iets wilt zeggen? Iemand ideeën?

Groetjes Hibou

Berichttitel: Re: Hooiwagens
Geplaatst: zo jul 19, 2015 9:56 am 

MM
Hoi ik neem je klacht serieus . Maar moest even een beetje lachen .
Ik vind je wel heel dapper .Ik zou het uitgillen waneer ik plotseling zo,n spin zou voelen .
Ik denk aan je verhaal te horen het aan jouw ligt .
Een of andere aantrekkings kracht . Ik weet niet of zo,n anti muggenstift wellicht proberen .
Of ben je onlangs nog met andere parfum of douche spul begonnen.
Ik hoop dat je binnenkort weer rustig kan gaan slapen , want nu zal je wel niet zo rustig liggen .
Veel geluk met het verdrijven van de spinnen .

BB lady wellness

With love lady wellness

Geplaatst: zo jul 19, 2015 12:32 pm 

Hoewel hooiwagens geen spinnen zijn, lijken ze er gewoon té veel op. Ik heb er zelf een fobie voor.
Het meest waarschijnlijke lijkt mij ook wat Lady Wellness zegt: ze worden wellicht aangetrokken door de geur van producten die je gebruikt. Hooiwagens komen in grote getalen voor, er is er altijd wel 1 in de buurt (geldt ook voor spinnen), dus het is heus niet zo dat ze afstanden afleggen om bij jou te zijn ;-). Misschien eens wisselen van producten. Het kan natuurlijk ook je eigen lichaamsgeur zijn, maar wat dat betreft ben ik wat skeptisch.

Succes!

She is the Goddess of all that is

Geplaatst: zo jul 19, 2015 1:26 pm 

Hmm ik heb de laatste tijd niet gewisseld van producten, vanwege mijn droge en gevoelige huid gebruik ik steeds dezelfde producten. Ook niet gewisseld van wasmiddel.
Maar ik kan op dat gebied wel eens wat proberen.
Nou ik weet wel dat ze in grote getallen voorkomen maar ik leef al 21 jaar in die kamer en het is toch gek dat net dit jaar er opeens zoveel zijn terwijl de voorbije 21 jaar dat niet gebeurde?
Er is ook niets veranderd in mijn kamer, nuja, vorig jaar een nieuwe kast maar dat is al meer als een jaar geleden en ze komen ook meestal vanaf de andere kant, namelijk vanonder mijn bed.

Altijd als ik iets voel kriebelen nu denk ik dat het zo'n beest is. Brr. Buiten heb ik daar echter geen problemen mee, maar uit mijn bed moeten ze blijven :)

Groetjes Hibou

Geplaatst: vr jul 24, 2015 9:45 pm 

Maken die beesten "nesten" met veel eitjes...? Zit er niet gewoon een hele familie of zo ergens tussen de plint of ergens onder je bed? Heb je je bed al eens aan de kant geschoven om eronder te kijken hoe het zit?

Geplaatst: vr jul 24, 2015 10:05 pm 

Nee die maken geen nesten gelukkig. En ook dat allemaal heb ik al geprobeerd. Mijn bed is trouwens vrij hoog, er is veel ruimte onder dus geen donker stofhol om het zo te zeggen. Ben enkele dagen weg geweest en heb gisteren nog maar eens de stofzuiger boven gehaald. Echt alles aan de kant geschoven en overal geweest, met verschillende koppen zodat ik ook achter de plinten kom. Niets tegengekomen en ook deze avond nog niets gezien. Ik duim dus dat ik ze allemaal weg heb nu.
Het blijkt nu wel dat het gaat stormen deze nacht, en dan komen die beesten ook meestal te voorschijn, ik ben benieuwd.

Groetjes Hibou

Geplaatst: za jul 25, 2015 8:02 pm 

Citaat:
Maar toch vroeg ik me ook af of dit spiritueel me iets wilt zeggen? Iemand ideeën?

Hey Hibou :) Google eens op "Daddy longlegs" insect animal totems of animal totems en Interpreteer het op de gebeurtenissen die in jou leven spelen.

Hier een voorbeeld:

Afbeelding

Daddy Longlegs

Weaving deeper relationships

Several insects and spiders have been know as daddy longlegs. Although the term is associated with the crane fly, it is also used to describe the spider we are referring to here. The daddy longlegs spider has long skinny legs giving it a graceful appearance.

The daddy longlegs, as with all spiders, spins silk. When it appears, something new is being spun in a relationship, usually the weaving of a deeper relationship with a loved one. New harmony and balance are strong around us and our activities with others right now. Where there is one daddy longlegs spider, another is usually very nearby, indicating our success in endeavors now is achieved best by working with others.

The long legs are the spider’s significant characteristic. In addition to enabling movement, legs on insects and arachnids serve a variety of functions. They are sensory limbs and are sometimes used to hold food. Daddy Longleg’s appearance indicates what we sense about a relationship, personal or business, is what we hope. Now is the time to move and grasp it, a wonderful time to start something new.

The eyes of most insects have multiple lenses, some as many as a thousand. Their compound eyes enable them to see in many directions at the same time. When Daddy Longlegs appears, it always indicates a greater vision of what is happening on many levels – what may be only superficially noticed, if at all, by others. Daddy Longlegs indicates increased awareness of what is going on around us, with improved ability to move in response to our perceptions. The appearance of Daddy Longlegs signals we must trust what we perceive is going on behind the scenes.

When Daddy Longlegs appears, we can expect a surprise. New understanding, creativity, and ideas are flowing, especially in relationships. Now is the time for deeper exploration of these relationships, so we can achieve greater harmony and reach our goals.

Geplaatst: zo jul 26, 2015 8:15 pm 

Dankje Enigma! Ik ga nog een rondzoeken op het internet. Maar het stukje dat je mij gaf klopt wel helemaal op het moment op de een of andere manier.

Groetjes Hibou

Geplaatst: ma jul 27, 2015 11:13 pm 

De info op internet klopt niet helemaal ;-)
Er staan fouten in die ook invloed hebben op de spirituele uitleg.
Belangrijk is dat een hooiwagen geen spin is. Zij behoort tot de spinachtigen, net als de kakkerlak. De hooiwagen is NIET in staat om zijde te spinnen (zij kan zich ook niet als een spin uit een ander zijn web bevrijden) en heeft geen gifklieren. Ze heeft wel een stofje waardoor de ingewanden van de prooi vloeibaar worden, maar dit is dus net even iets anders.

She is the Goddess of all that is

Geplaatst: di jul 28, 2015 9:29 am 

Ja die dingen wist ik en heb ik dan ook terzijde gelaten :) Heb me enkel op de andere dingen gefocust. maar toch bedankt voor je inbreng!

Groetjes Hibou

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur