Het is nu vr okt 19, 2018 4:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 302 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: ->Bericht: Doorvraagtopic
Geplaatst: zo jul 14, 2013 12:18 pm 

Emielio500 schreef:
Hebinoonanoko schreef:
Om te sterven zoals Ayrton Senna, tijdens een fantastische f1 race.

Wat was de mooiste landschap die je ooit hebt gezien? Kan je het omschrijven?

An t-Eilean Sgitheanach.. the Isle of Mist..

De woeste bergkammen rondom, de ongetemde oceaan.. De vredige weiden waar schapen staan. The moors and the rivers, the lochs and the towns.. The wild untamed beauty of Skiach.. ever so deadly... but wonderful to look at....

Hoe kunnen woorden in godesnaam de diepte beschrijven van wat je voor een persoon voelt..? (hoe gestoord die gevoelens ook zijn, daar je die persoon tot nu toe nog maar éénmaal gezien hebt)

Heel leuk, dat kan namelijk niet. Dat is het rare aan taal. We kunnen er zoveel mee zeggen, maar zulke diepe gevoelens beschrijven is gewoon bijna onmogelijk. Ik weet wat je bedoelt, want ik heb precies hetzelfde ooit gevoeld, en het valt gewoon niet te beschrijven, zelfs niet aan jezelf. Je kunt het alleen voelen.
Wat wel weer grappig is, is dat zodra je taal anders gaat gebruiken (zang) dan ineens kun je al gevoel kwijt, en door ongeveer te beschrijven wat je voelt, maar je emotie in je stem te stoppen, kun je toch overbrengen wat je voelt. Maar met alleen woorden kan het niet.

Wat is de invloed van muziek op onze stemming? Ik weet namelijk dat het heel veel invloed heeft op mijn stemming, bij mij in elk geval wel. Maar hoe kan dat?

Geplaatst: zo jul 14, 2013 2:12 pm 

Boireann Elois schreef:

Heel leuk, dat kan namelijk niet. Dat is het rare aan taal. We kunnen er zoveel mee zeggen, maar zulke diepe gevoelens beschrijven is gewoon bijna onmogelijk. Ik weet wat je bedoelt, want ik heb precies hetzelfde ooit gevoeld, en het valt gewoon niet te beschrijven, zelfs niet aan jezelf. Je kunt het alleen voelen.
Wat wel weer grappig is, is dat zodra je taal anders gaat gebruiken (zang) dan ineens kun je al gevoel kwijt, en door ongeveer te beschrijven wat je voelt, maar je emotie in je stem te stoppen, kun je toch overbrengen wat je voelt. Maar met alleen woorden kan het niet.

Wat is de invloed van muziek op onze stemming? Ik weet namelijk dat het heel veel invloed heeft op mijn stemming, bij mij in elk geval wel. Maar hoe kan dat?

Erg mooi antwoord, en ook helemaal juist.. zo denk ik er ook over :)

In mijn ogen is muziek een universele taal met verscheidene dialecten (de verschillende genres e.d.), die door ieders onderbewuste begrepen wordt, en die meteen emoties opwekt zodra de tonen door de hersenen verwerkt zijn. Zo denk ik in ieder geval..

Bestaat er ware vrijheid of is het idee "vrij te zijn" louter een belachelijke illusie? (Ik ben overtuigd van het tweede. Werk, sociaal leven, familie, maatschappij, overheid: niemand is vrij, we zijn allemaal slaven van de kudde, gedoemd om te leven naar de verwachtingen, eisen en regels van anderen, hoe "vrij" ze het ook willen laten lijken. Het mag hard klinken, maar het is een feit.)

Geplaatst: zo apr 20, 2014 9:15 pm 

Vrijheid bestaat, je zult ervoor moeten vechten!
Want vrijheid is alleen maar de vrijheid van andersdenkende ;)

Geplaatst: di apr 22, 2014 9:48 am 

Absolute vrijheid is verdomd eenzaam, en dodelijk.
Ik zoek de grenzen binnen het mogelijke, maar moet (en dat is een keuze) rekening houden met anderen. Dat frustreert soms enorm, maar ik vind mijn vrijheid in de geest en in de natuur. Verre plekken waar ik ooit ben geweest, maar ook dicht bij huis als ik op de kade zit te staren in het water van het IJ of naar de wolken en maan in de lucht.
Ik heb vrijheid gezocht in allerhande externe middelen, in rebellie en opstandigheid, op het podium en in de eenzaamheid, in passie en romantiek. Uiteindelijk komt de cirkel weer rond en blijven de ervaringen als mogelijkheden hangen in het niets.
Ik zal altijd blijven zoeken en dromen, ik kan niet zonder.

Geplaatst: do aug 20, 2015 10:49 pm 

Omdat de mens uit muziek is ontstaan, en de muziek is uit jou gekomen! want al dat leeft is uit deze
muziek ontstaan. Zelfs het begin van het universum, tijd en ruimte, vuur en koud, de elementen, is als
een orkest dat eeuwig en oneindig is. Daarom is muziek datgene wat ons raakt. Mijn favoriete muziek
wordt continu gedraaid. Het is net een boek zonder eind, maar je kunt deze zowel lezen als beluisteren.
Het orkest van het leven gaat onophoudelijk, en, het is er.
Maar dan wanneer het stil is.......... (.) ..........is dood het muziek des doods.

Wie heeft muziek bedacht?

Geplaatst: za aug 22, 2015 9:11 am 

muziek is naar mijn mening ontdekt, en genoemd, niet bedacht. Wanneer het eerste wezen het verschil waarnam tussen stilte en geluid, was het moment dat muziek ontdekt was. Muziek, het begrip is moeilijk te beschrijven. Alles wat ooit muziek wordt genoemd is daadwerkelijk muziek. Als iemand elk geluid muziek noemt, dan is dat het ook. Er zijn niet echt regels aan gebonden.

Wat was de eerste muziek die je je kan herinneren?

Geplaatst: ma aug 24, 2015 10:41 pm 

Micheal Jackson, Smooth Criminal!
maar volgens mijn moeder; This is the Final Countdown!!! :D Nadat mijn moeder dat vertelde werd er toch een vorm van geheugen open gegraven vanaf mij peutertijd. Mijn moeder herinnerde mij dit dan ook, ze vertelde dat deze nummer op MTV voorbij kwam en ik als peuter helemaal stond te springen. Het kan best, want zo`n nummer knalt op de een of andere wijze goed in je geheugen als je nog heel klein bent en alleen maar die saaie baby muziek hebt gehoord. Maar eerlijk gezegd herinner ik mij Smooth Criminal heel goed en zo goed als nieuw. Ik kreeg voor mijn verjaardag toen ik 5 of 7 was twee muziekbandjes als cadeau. Mijn moeder gaf mij een kindersprookjesachtige iets. Oke, ik hoorde.. Maar mijn vader gaf mij een bandje van Michael Jackson. Bij het horen hiervan was het even "?!" en kwam het gelijk tot; WOW!!! Nou DIT is muziek! 8-) in een donderslag fan ;)

En dan een vraag:
Wat zou jij doen als jij de oppermacht had, dat jij overal autoriteit over had, over al de wetten en al de natuurwetten, over al de elementen en heel het bestaan, en dus over al wat leeft, dood en levenloos is. Een beetje een majesteuse vraag misschien, maar wat zou jij doen?

Geplaatst: wo nov 25, 2015 3:06 am 

[quote="Wickie"
Wat zou jij doen als jij de oppermacht had, dat jij overal autoriteit over had, over al de wetten en al de natuurwetten, over al de elementen en heel het bestaan, en dus over al wat leeft, dood en levenloos is. Een beetje een majesteuse vraag misschien, maar wat zou jij doen?[/quote]

......vrij weinig eigenlijk...ik zou zorgen dat ik gezond ben en blijf. En goed voor de aarde zorgen. Zorgen dat deze weer schoon wordt. En groen.....Ik zou zorgen dat niemand weet wie ik ben, want ik ga niet beslissen over leven en dood.(behalve voor mezelf dan want ik bescherm de aarde) Oud maakt plaats voor nieuw, dat is de natuur. Misschien dat ik af en toe mn krachten zou inzetten om een mens of een dier te helpen...maar dat zou ik dan stiekem doen. Ik zou er dus vooral goed mee doen. En er proberen verantwoordelijk mee om te gaan.....

Ik heb even geen doorvraag....oops...maar t topic lag toch al stil :P

Geplaatst: vr nov 27, 2015 2:21 pm 

Dat is mooi geschreven, Autumn :)

Ikzelf denk dat ik niet zou kunnen omgaan met de ultieme macht. Maar als ik deze toch kreeg, dan zou ik daar ook proberen om zo voorzichtig mogelijk mee om te gaan. Al denk ik dat ik best wat foutjes maak, daar ik slechts een mens ben. Uiteindelijk zou ik het moeilijk voor mij kunnen houden. Er zal altijd iets kunnen gebeuren waardoor iemand dat weet en, al dan niet uit angst of vreugde, zullen de mensen het van de daken roepen.

Materiële rijkdom is dan weer een wereldse macht, geen ultieme macht maar wel een realistische macht, dat uiteraard dan niet voor iedereen dan wel voor de elite haalbaar is. Maar in toeval huist het geluk der fortuinen zomaar in een klein hoekje en kan een straatarme sloeber zo op een dag een miljonair zijn. Ik heb nog nooit een lot gekocht, en ben dat zeker ook niet van plan (ik verlies toch wel), maar....

(beetje een cliché vraag misschien, die tig keren gesteld is :mrgreen: )

Wat zou jij doen met een miljoen?

Geplaatst: vr nov 27, 2015 4:17 pm 

Eigenlijk wil ik er dan ook almachtige wijsheid bij!
Haha, en die vraag zag ik niet aankomen toen ik begon met het stukje lezen!
Niet een hele diepzinnige vraag, maar eigenlijk heb ik geen idee.
Ehm... een klein huisje aan de rand van de hei kopen^^
Ik mis de natuur toch wel hier in Amsterdam, en de hei is best een eindje reizen. Dus er aan wonen zou wel leuk zijn. Bos is trouwens ook goed, of duinen of, naja dichter bij de natuur een elk geval.

Ook maar een vraag die vast ook al eens gesteld is;
Wat is je het meest (materialistische) dierbare object dat je heb?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 302 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur