Het is nu zo okt 21, 2018 8:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Wil je lijnen, lijn dan mee!!!
Geplaatst: do jul 03, 2008 10:50 am 

Wat wel grappig is, is omdat ik pasgeleden een keelontsteking had, moest ik drie keer per dag pillen nemen. min 2 uur voor het eten of een half uur na.
En omdat ik zo gewend was steeds tussendoor iets te pakken was dat wel wennen, je mag dan per dag minstens 7 uur niks eten.
Ik heb een week die kuur gehad, en tot mijn verbazing ben ik 3 kilo afgevallen! :O Tussendoor niet snoepen helpt dus echt.

Geplaatst: wo jul 09, 2008 8:05 am 

T succes van Sonja Bakker is het RITME dat ze in het eetpatroon van mensen brengt. Je went je maag om op constante momenten ongeveer gelijke hoeveelheden voedsel op te nemen. Dan raakt je spijsvertering in een optimale conditie en wordt die erg efficiënt.
Bovendien, wat wij Nederlanders voor het handje hebben is om vroeg te gaan avondeten, zodat we om 8 uur 's avonds weer verrekken van de honger en dan chips en nootjes (vet, vet en nog eens vet) te gaan eten, tot vlak voor het slapen gaan. Als je slaapt kan je lichaam die vette hapjes niet meer zo goed verteren en slaat die het op als vet.
Als je nou zorgt dat je lichaam eraan went om op vaste tijdstippen gelijke hoeveelheden voedsel binnenkrijgt, verteert hij het veel beter en efficiënter, zonder eten om te zetten in vet.
Ach ja, het is makkelijk om Sonja Bakker af te zeiken omdat ze de mode naar haar hand heeft gezet (dat doe ik zelf ook), maar een aantal van haar principes zijn onontbeerlijk voor iemand die gezond wil leven, zoals bijvoorbeeld een vast eetritme met vaste hoeveelheden gezond voedsel.
Als je dan ook nog zorgt dat je gewoon geen dikmakende etenswaren in huis hebt zoals Veiki zegt, hoef je alleen nog maar regelmatig te bewegen. Dan val je niet per se honderden kilos af in 3 weken, maar je hebt wel een gezond evenwicht bereikt.
En ik denk dat als je van Sonja Bakker haar dieet (of eetpatroon) afstapt omdat je ziek wordt, zou je toch eens kritisch moeten kijken naar de herkomst van je eten, naar de manier waarop je het bereidt, of zou je toch echt eens naar de dokter moeten gaan voor een allergiecheck.

:-)

Geplaatst: vr jul 11, 2008 11:32 pm 

---Origineel geplaatst door: Midna---

Het is gewoon een combinatie van veel bewegen en gezond eten, en dan kan je regelmatig wat lekkers nemen en toch afvallen!

Ik fiets zelf bijna dagelijks, en ik zwem 1 keer in de week heel veel baantjes! Bij het baantjes zwemmen doe ik er elke keer 10 meer bij, a.s donderdag ga ik er 130 zwemmen en de week daarna 140, enzovoort!

Je moet sporten, gewoon aan je leven toevoegen. Want als je eenmaal op het gewicht ben gekomen dat je wou bereiken is het niet afgelopen maar dan begint het pas omdat het nu de zaak is het zo te houden. Ik kom zelf erg gemakkelijk aan dus ik blijf gewoon mijn hele leven regelmatig sporten en zoveel mogelijk gezond eten. Niet alleen hou je dit makkelijker vol dan een dieet maar je krijg er ook nog eens een goede conditie van, plus je kan toch nog regelmatig wat snoepen. En je kwelt jezelf niet zo.

Dit raad ik echt iedereen aan die wil afvallen!

Ik sluit mij bij aan, beweging is zeer goed, ook voor bepaalde energieën, het lekker van je af kunnen schudden. Misschien een tip van mij, veel groene thee drinken. Gunpowder groene thee, als je het wat zoet wil hebben, met honing. Groene thee stimuleert de spijsvertering en remt bepaalde ziekten ( wetenschappelijk bewezen)

Geplaatst: wo maart 23, 2011 10:49 am 

Ben vorig jaar 10 kilo afgevallen (en dat was na twee jaar op mezelf wonen) door eens goed te kijken wat ik at. Ik hield een dagboekje bij en telde calorieen. Verving wit door bruin brood en dergelijke dingen, at gewoon alles, maar begon bewuste keuzes te maken. Dus niet EN verjaardags gebak EN de grote lunch. Ben tot heden geen gram aangekomen. Dieeten in mijn idee helpt niet, want zodra je klaar bent met je dieet en je terugschiet in je gewone routine zit het er zo weer aan. Wat helpt is bewust je routines en keuzes veranderen en een realistsche hoeveelheid calorieen per dag voor jezelf stellen. Inderdaad inzicht krijgen in je eigen eetgewoonten en het waarom ervan is heel belangrijk. Heel veel succes allemaal! Houdt het vol he!

Hex,
Xxx

Berichttitel: Re: ->Bericht: Wil je lijnen, lijn dan mee!!!
Geplaatst: za jul 07, 2012 4:18 pm 

Het beste is inderdaad structuur in je eetpatroon aanbrengen. Blijf wel eten want dat houd je stofwisseling aan e gang. Ijsthee kun je drinken maar dan wel zelf gemaakt met een theezakje en zoeten met evt wat honing of doe er wat fruit doorheen. En bewegen, hoe afgezaagd het ook klinkt. Veel water drinken, dat zuivert je lichaam.

Ik ben zelf bezig met yoga en een gestructureerd eetpatroon. Het gaat dan wel langzaam en dat is moeilijk als je ongeduldig bent (en dat ben ik helaas).

Je moet jezelf ook niets ontzeggen maar genieten van je eten als je eens een keer wat lekkers neemt. Langzaam kauwen zodat je goed de smaak proeft. Vaak slikken we al iets af zonder het echt geproefd te hebben.

Na mijn zwangerschappen ben ik echt te veel aangekomen en dit probeer ik er in te houden.

Geplaatst: di jul 17, 2012 10:36 am 

ik ben nu ook op dieet, al 3 maanden fzoo.. en ben al 20,5 kilo afgevallen :D.. werkt echt goed :)..
veel water drinken is heel erg belangrijk, vooral net voor je gaat eten, want dan neemt dat heel erge honger gevoel al af.. en zorg dat je een goede maaltijd eet.. 2 keer per dag groentes en 2 keer fruit. dus op je boterham met kaas een beetje rouwkorst of slaa fzoo :)..
en langzaam eten en je eten goed kouwen. hoe beter jij je eten in je mond kouwt, hoe minder werk je maag hoeft te doen en dan word het beter en sneller verteerd :).. en probeer gezonde tussendoortjes te eten als je echt honger hebt.. :)
zijn er op dit moment nog mensen bezig met een dieet?

Geplaatst: di jul 17, 2012 11:47 am 

Wat ook heel erg schijnt te helpen is regelmatig eten, ongeveer om de 2 uur. Telken een klein beetje, zoals een stuk fruit, een slaatje, een rijstkoek. Zo word je maag niet leeg en blijft je vertering doorgaan, zodat er ook geen kans is dat iets gaat 'blijven hangen'.

Voor mij heeft dit wel heel erg geholpen, maar dan voor het omgekeerd, nl. een die-eet ;) en wat ik moest doen, was toen hetzelfde als mensen moesten doen om af te vallen.
Ex-collega van mij is er ook best een stuk mee afgevallen door dit te doen, in combinatie met regelmatig sporten.

Dat er leven door jouw aderen stroomt, maakt dat respect een basisrecht is. Een geschenk gegeven door de goden hoeft men niet meer te verdienen.

Geplaatst: di jul 17, 2012 12:44 pm 

Ja ik volg ook een dieet, nu ook nog om nog een paar kilo af te vallen, maar ook om gezondheidsredenen mag ik niet alles meer eten. Dus ik zit eraan vast.

Geplaatst: di jul 17, 2012 2:40 pm 

Dreamer schreef:
ik ben nu ook op dieet, al 3 maanden fzoo.. en ben al 20,5 kilo afgevallen :D.. werkt echt goed :)..

20 kilo in drie maanden? Dat wil ik je over een of twee jaar nog wel eens spreken. Waarschijnlijk ben je dan meer dan 20 kilo zwaarder (zoek maar eens op jojo-effect).

Elenna

Geplaatst: di jul 24, 2012 4:46 pm 

Elenna schreef:
Dreamer schreef:

20 kilo in drie maanden? Dat wil ik je over een of twee jaar nog wel eens spreken. Waarschijnlijk ben je dan meer dan 20 kilo zwaarder (zoek maar eens op jojo-effect).

Elenna

dit dieet komt van een dieetitste vandaan.. en het ligt wel een beetje aan jezelf hoor als je na een tijd weer heel erg veel aankomt.. want dat betekend gewoon dat je na je dieet niet op je voeding let, en toch die slechte eetgewoontes weer hebt opgepakt.. en ik weet ook wel dat heel snel heel veel afvallen heel slecht voor je is, maar dat ik zoveel kwijt ben komt voornamelijk door de 1e maand.. want in de eerste week ben ik 5 kilo afgevallen, en de week erna 3, toen 2 en daarna nog 1 kilo per week (ongeveer).. dus dan ben je in de eerste maand al de helft van nu kwijt he.
mijn moeder heeft hetzelfde dieet gedaan, en die is toen ook zoveel kwijt geraakt en die is het nog steeds kwijt, dus het werkt schijnbaar wel goed..

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur