Het is nu di dec 11, 2018 9:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 671 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: ->Bericht: Het grote frustratie topic
Geplaatst: zo aug 07, 2016 9:10 pm 

@Grey,

dat is Ymuiden inderdaad, Grey, voor wie de geschiedenis kent. En ik respecteer dat jij dit weet, want dat weten weinige jongeren hier, behalve de schoolpropaganda van WW2. Verder is of was het ook een samenraapsel uit allerlei.. (ik spreek vanuit hoe men erover sprak) ..arbeiders van de 'minderwaardige' klasse. Het kanaal dat gegraven is, daar zijn soms ook (zoals ik gehoord had) mensen voor gestorven om dat werk te verrichten, en zij werden gemakkelijk vervangen. Er staat voor hun gelukkig wel een monument "voor vergeten arbeiders".

Er schijnt een mooi boek te zijn die "de Woede van Abraham" heet dat over deze geschiedenis van de plaats gaat. Tot zover kan ik zeggen dat mijn woonplaats echt geen reet aan is, geen plek om daar uit te gaan, zoals Amsterdam, geen plek om te shoppen, zoals Amsterdam, maar Haarlem zit gelukkig in de buurt. Geen modieuze dingen Nee, IJmuiden is echt (naar mijn oprechte ervaring) bekrompen. Maar de natuur daar, de zee en de duinen, die zijn echt wonderschoon en daar kan geen Scheveningen of Zandvoort zich aan meten. Laatst zat ik heerlijk in mijn Adamskostuum op de pier met mijn maten ;) en bij het Wet in Overveen met een vriendin, allemaal duingebied. Maar dat hoort niet bij de frustratiegedeelte, wel bij het vreugde gedeelte :D Wat ik met vrienden in IJmuiden doe, is zoals altijd, lekker rondhangen en genieten van onze arbeidsloze vrijheid, het Wajongersleventje. :heks: Je hebt gelijk Grey, ga voor hetgeen wat jou waard is. Het leven is al een gevecht genoeg en je zult vast wat beters of evenwaardig vinden in de plaats.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 671 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68

Alle tijden zijn GMT + 1 uur