Het is nu wo sep 26, 2018 3:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Keiharde woorden van een voormalig favoriete oom..
Geplaatst: za mei 11, 2013 2:22 am 

Hey allemaal..

Dit heeft mij zo verbijsterd.. ik moet het kwijt en er is geen andere plek waar ik het kwijt kan dus bij deze.. Hier even de reeks berichten:

Moeder:
Het is tijd om de lessen uit het verleden tot uitvoering te brengen ,te stoppen met haten en vooroordelen of veroordelen,mens te zijn en harten te openen!Niet alleen praten en schrijven ,maar doen!

Oom:
Klinkt fantastisch in theorie. De harde werkelijkheid is dat die ene keer dat je echt hulp kan gebruiken omdat je probeert geld bijelkaar te krijgen voor een advokaat zodat je in ieder geval kans maakt om je verloofde's kinderen terug te krijgen omdat haar gestoorde ex man haar kinderen heeft afgepakt door leugens te vertellen aan de rechtbank. Ja dan is ineens niemand geintereseerd. Dat is mijn reactie! Kan iedereen hier naar kijken en dan bedenken woorden zijn alleen maar woorden. Met woorden kan je geen brood kopen.

Moeder:
Hai lief broertje ,volgens mij ben je het met mij eens ,maar waarom deel je alles niet met mij,andere kant van de wereld maar dat maakt niet uit..

Oom:
Iedereen smijt de deur dicht in ons gezicht waarom zou ik verwachten dat uberhaupt iemand zou willen helpen! Zoals ik zei: met woorden kan je geen brood kopen laat staan een advocaat mee betalen.

Moeder:
Je klinkt bitter,laat bitterheid je leven niet bepalen ,hoe moeilijk ook..dan zou ik al van bitterheid ineen moeten schrompelen,is ook niet gebeurd

Oom:
Met dat antwoord bevestig je precies wat ik zeg. Woorden woorden woorden.

Ik:
Excuus, ik wil niet binnenvallen, maar... wat is dan het middel dat een advocaat gebruikt om zijn cliënt te verdedigen? Woorden toch?... Je kunt er misschien niets voor kopen, maar zonder woorden geen kunst, geen cultuur, geen beschaving, geen leven.. De maatschappij hangt met woorden aan elkaar...

Oom:
Het punt dat ik naar voren bracht was een reactie op de "niet alleen praten en schrijven, maar doen!" als het alleen bij woorden blijft gebeurt er nooit iets. Dus Emiel ja een advocaat gebruikt woorden, maar hij doet er ook iets mee. En ja de maatschappij hangt aan elkaar van woorden, er is echter ook een berg geleuter wat rondgaat. Woorden doden geen mensen wapens doen dat wel en dan worden woorden weer belangrijk om mensen te motiveren om te vechten voor de vrijheid om woorden te kunnen gebruiken. Wat ik heel grappig vind dat niemand de woorden "kan ik je ergens mee helpen" naar voren brengt. Misschien tijd om je woorden schat wat uit te breiden Emiel

Ik:
Ik zou best willen helpen als ik daar de mogelijkheid toe had.. Helaas zit er 15000 km tussen.. dus kan ik enkel woorden gebruiken: veel sterkte en ik hoop dat alles goed zal komen..

Oom:

Ben ik blij dat de Australiers en Amerikanen er anders over dachten in de 40er jaren. Als die dat slappe excuse van jou hadden gebruikt om niet te helpen om Europa te bevrijden hadden we deze discussie in het Duits gehad. Of sterker nog deze discussie had helemaal niet plaats gevonden want mensen zoals jij waren allang afgevoerd door de schoorsteen door de nazies. Tijd om je geschiedenis kennis bij te spijkeren Emiel of heb je het te druk met je eigen vol te zuipen? Lol

Tering.. dat deed dus echt zeer zegmaar.. Dit was altijd mijn favoriete oom, die woont nu in Australië.. heb echt geen flauw idee wat ik nu moet doen/zeggen/whatever..

:(

Berichttitel: Re: Keiharde woorden van een voormalig favoriete oom..
Geplaatst: za mei 11, 2013 11:14 am 

Ik denk dat zijn emoties heel hoog zitten en dat hij dat soort dingen er uitfloept en er misschien later op terug komt. Om nu zijn probleem te gaan vergelijken met WWII is wel bizar, maar het toont hoe machteloos hij staat, het is een schreeuwvraag om hulptroepen.

Ik snap dat zoiets zeer doet, maar laat hem maar even, probeer empathie te houden voor zijn moeilijke situatie. Zodat over een paar dagen het contact weer fijn kan zijn.

Gisteren viel de chat ineens uit, kreeg de verbinding ook niet meer terug, vandaar dat ik ineens weg was.

Geplaatst: za mei 11, 2013 1:00 pm 

Doorzie de slachtofferhouding en het ik-gerichtheid van je oom.
Betrek niet alles op jezelf, ontdek dat gedrag, woorden en emoties van anderen bij hen horen.
Veroordeel hem niet, blijf bij jezelf :)

Geplaatst: za mei 11, 2013 2:16 pm 

Ik denk dat die oom van jou inderdaad gewoon heel hard om hulp roept en het niet krijgt van de mensen van wie hij het wil krijgen. Dat reageert hij af op jou, maar als ik alles hier goed begrijp dan kan jij ook niet echt helpen, omdat je daar de mogelijkheden niet toe hebt. En het is jammer dat hij de steun die je wilt geven dan ook maar afdoet als 'niet belangrijk'.

Probeer er afstand van te nemen. Waarschijnlijk is die woede niet eens op jou gericht ;)

Dat er leven door jouw aderen stroomt, maakt dat respect een basisrecht is. Een geschenk gegeven door de goden hoeft men niet meer te verdienen.

[ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur